Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-04, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Åklagaren berättar om kläder som tillhört expojkvännen som åklagaren anser att han använt den aktuella natten och sedan eldat upp. Expojkvännen hävdar i förundersökningen att de har försvunnit för honom på okänt sätt."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/familjen-ar-i-xvxzxzzcxvz

Det låter väl konstigt att man glömmer var kläder tagit vägen som man har haft på sig samma dag (bevisligen, tröjan fotad samma dag) som Tova försvann.
Måste vara ett starkt indicium när kläder fattas, klädknappar med loggor hittas i tunnan och tunnan sett torr ut trots regn när hundföraren noterar den.

Pappan borde ha kunnat tala om om han har eldat kläder såsom fjällräven- jacka som Billy ganska nyligen haft på sig enligt något foto.

När Billy drog ut skottkärran med Tova i vattnet... Hade han tagit av sig alla sina egna kläder först, dvs var han naken, eller gick han ut i vattnet helt påklädd?

När man bränner kläder, är det väl inte helt lätt att göra det om dessa är dyngsura? Bara nyfiken på hur den biten gick till.
Citera
2017-12-04, 09:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
När Billy drog ut skottkärran med Tova i vattnet... Hade han tagit av sig alla sina egna kläder först, dvs var han naken, eller gick han ut i vattnet helt påklädd?

När man bränner kläder, är det väl inte helt lätt att göra det om dessa är dyngsura? Bara nyfiken på hur den biten gick till.

Nu vet jag inte om detta stämmer, men det verkade vara kallt denna natt, runt 0 grader:

Citat:
"LÖR 05-13

Aktuell temp
13° /-1°"

https://www.accuweather.com/sv/se/hudiksvall/307775/month/307775?monyr=5/01/2017

Och det blir ju förstås inte varmare att ha kläderna på sig i vattnet, tvärtom. När man kommer upp måste man vara en isbit, hur som helst. Det vet Billy säkert, men tänkte han på det i stressen?

Kan tänka mig att han tog av sig kläderna på stranden, strax innan han tog sig ut i vattnet med kärran? Han hade ju hällt på något bränsle i tunnan för att elda, var det inte så? Så om något är lite blött, brinner det kanske ändå?

Men det är ändå intressant hur han fick till det med de blodiga kläderna och hur han själv tvättade sig utan att bloda ner inomhus. Ingen dusch heller. Kan han verkligen klarat att hålla sig "kliniskt" ren utan att lämna spår inomhus, bara genom att ta ett iskallt bad i sjön?

Och på tal om att inte bloda ner, hur kan man låta bli att bloda ner mobilen så att det inte kryper in blod i springorna?? Även om man torkar av den noga, borde det krypa in lite i något litet hål.
Citera
2017-12-04, 09:48
Medlem
Förmodligen användes både tändvätska och diesel, då torkar dom blöta kläderna av hettan och brinner upp. Lite gummisulor så blir det bara varmare och torkar kläderna bara bättre.
Citera
2017-12-04, 10:30
Medlem
Hur ser det ut med rättegången, vilka dagar hålls den och hur länge förväntas den ta?
När ungefär kan vi förvänta oss att få en dom?
Citera
2017-12-04, 10:41
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Hur ser det ut med rättegången, vilka dagar hålls den och hur länge förväntas den ta?
När ungefär kan vi förvänta oss att få en dom?
finns redan i tråden, men eftersom jag är så snäll:
http://www.hudiksvallstingsratt.domstol.se/Tingsratten/Huvudforhandlingsplan-i-B-1071-17/

och domen borde komma 2 veckor efter avslutad rättegång
Citera
2017-12-04, 11:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
http://www.hudiksvallstingsratt.domstol.se/Tingsratten/Huvudforhandlingsplan-i-B-1071-17/

Lägger till detta i trådstarten.

/Mod
Citera
2017-12-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
finns redan i tråden, men eftersom jag är så snäll:

och domen borde komma 2 veckor efter avslutad rättegång

Tack snälla du! Jag tyckte mig ha rätt bra koll på tråden men detta hade jag missat.
Citera
2017-12-04, 11:52
Medlem
Men kan inte den där idioten bara erkänna!

Sid 3829 i fup, min kursivering:

"Blod återfanns på undersidan av stenarna och under ytskitet av grus fanns en större blodpöl (kon 1)
och en mindre yta med blodbesudling (kon 2). Blod som säkrades var Tovas blod vilket ger starkt stöd
för att Tova har befunnit sig blödande på platsen. Att gruset saknade blod på ovansidan ger starkt
stöd för att gårdsgruset lagts över blodansamlingen i efterhand. Även ett tuggummi som satt fast på
en av stenarna säkrades. Mellan stenen och tuggummit fanns det blod. Tuggummit har efter analys
på Nationellt Forensiskt Centrum (NFC) gett träff på Jimmy med en +3
. Skalan går från +1 till +4 där
+4 är den starkaste graden, +3 innebär således att det talar starkt för att det är Jimmy som tuggat
tuggummit."
Citera
2017-12-04, 12:08
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Men kan inte den där idioten bara erkänna!

Sid 3829 i fup, min kursivering:

"Blod återfanns på undersidan av stenarna och under ytskitet av grus fanns en större blodpöl (kon 1)
och en mindre yta med blodbesudling (kon 2). Blod som säkrades var Tovas blod vilket ger starkt stöd
för att Tova har befunnit sig blödande på platsen. Att gruset saknade blod på ovansidan ger starkt
stöd för att gårdsgruset lagts över blodansamlingen i efterhand. Även ett tuggummi som satt fast på
en av stenarna säkrades. Mellan stenen och tuggummit fanns det blod. Tuggummit har efter analys
på Nationellt Forensiskt Centrum (NFC) gett träff på Jimmy med en +3
. Skalan går från +1 till +4 där
+4 är den starkaste graden, +3 innebär således att det talar starkt för att det är Jimmy som tuggat
tuggummit."

Det du hänvisar till står på sidan 3827, du har skrivit fel sidnummer. Men jag förstår inte riktigt. Det är en sten med blod på och sen ett tuggummi, som ska ha tuggats av Jimmy? De måste väl ändå mena Billy?
Citera
2017-12-04, 12:24
Medlem
Big-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Det du hänvisar till står på sidan 3827, du har skrivit fel sidnummer. Men jag förstår inte riktigt. Det är en sten med blod på och sen ett tuggummi, som ska ha tuggats av Jimmy? De måste väl ändå mena Billy?

Nej. De menar Jimmy. Står i förhöret med honom. Troligtvis bara en slump att hans tuggummi låg där. Alt att Billy planterat det för att skapa villospår.
Citera
2017-12-04, 12:25
Medlem
Big-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Tanke angående skor och lite annat..
Tänk om Tova satt på den omnämnda stolen och Billy ger henne en snyting.
Tova har fått i sig alkohol och ev annat skit och blir förbannad.
Säger nåt i stil med att det där va fan sista gången och reser sig och går ut.
Efter far Billy i bara strumplästen och gör det hemska.
När han sen ska börja städa upp efter sig sliter han på sig några gamla gummistövlar eller dylikt som han sen eldar upp / kastar bort/gömmer.
Har inte läst allt här eller fup så det är bara en tanke.

Jag är inne på samma bana som du.
Citera
2017-12-04, 12:33
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Lee
Nej. De menar Jimmy. Står i förhöret med honom. Troligtvis bara en slump att hans tuggummi låg där. Alt att Billy planterat det för att skapa villospår.

Jaha, vad rörigt. Undrar hur det blev så att det hamnade precis där. Synd att det inte var Billys tuggummi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in