Citat:
Ursprungligen postat av
Sheerluck
Det är intressant hur Maria kommer fram till 23. 27
Hon anger att körningen tar 3 min och att uttiden är 23.24.
Det är 2 saker som hon inte verkar medveten om.
1) Uttiden anges endast i minuter dvs man skippar sekunderna. Den reella uttiden är (enligt LAC-bandet) 23:24:50, dvs nära 23:25.
2) Uttiden är inte som man kan tro den tid som ambulansen lämnar sabbatsberg utan den tid som larmet kommer in till Sabb. Det tar ju lite tid att göra sig iordning och komma iväg. 23.26.50 meddelar Kennet Lavrell att dom åker. Tar nu körningen 3 min som hon säger så är dom framme 23:29:50 och det stämmer mycket bättre med övriga delar av LAC bandet, speciellt det länge hemligstämplade LAC band B.
Jag lånar ett gammalt inlägg av mvagrippa han har nog bätre koll än vad jag har
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Det var två män som jobbade på sollentuna-Ambulansen 951 var Christer Eriksson,vårdare och Peter Andersson,förare. När dom var på kungsgatan såg dom södermalmspiketen 3230 med blåljus i korsningen sveavägen/kungsgatan och körde efter denna. De larmades alltså inte från LAC utan var på väg hem till Sollentuna efter ett utfört uppdrag. På mordplatsen var de första ambulans och beräknas anlänt en halvminut efter 3230. Det är sollentunaambulansen som tar med Palme till Sabbatsbergs sjukhus.
I den från LAC utlarmade ambulansen 912 kör den extraknäckande norrmalmspolisen Maria Degerman, nu Larsson, och med som vårdare är Kenneth Lavrell. För mig är det oklart när de anländer till mordplatsen. Ambulans 912 åker efter Sollentunaambulansen det är Degerman som på LAC-bandet 23.31.40 säger vi är inne på SABB(atsberg) nu"