2017-12-03, 04:40
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Danmark har inte samma starka ställning för feminism, dvs man har inte kommit lika långt.

Haha, tror du att feminismen kommer fortsätta sprida sig över hela världen? Glöm det! Danskar är också nordbor och därför av naturen kännande med kvinnor, och t o m de skakar på huvudet.

Du förstår väl att det är DU som är extremisten? I Indien, Nordafrika, MÖ eller liknande så hade du inte ens fått säga sådana här saker utan man hade våldtagit dig med tillhyggen och sedan eldat upp dig.

Svenska män är goda, och därför står de/vi ut med er. Men en vacker dag kommer motreaktionen. Och så kan vi äntligen återgå till det naturliga.
Citera
2017-12-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Haha, tror du att feminismen kommer fortsätta sprida sig över hela världen? Glöm det! Danskar är också nordbor och därför av naturen kännande med kvinnor, och t o m de skakar på huvudet.

Du förstår väl att det är DU som är extremisten? I Indien, Nordafrika, MÖ eller liknande så hade du inte ens fått säga sådana här saker utan man hade våldtagit dig med tillhyggen och sedan eldat upp dig.

Svenska män är goda, och därför står de/vi ut med er. Men en vacker dag kommer motreaktionen. Och så kan vi äntligen återgå till det naturliga.
Samtliga länder och områden du nämner gör framsteg i feministiska frågor hela tiden. Det är oundvikligt att slavsamhället kommer att falla och kvinnor kommer få lika goda förutsättningar som män i livet framöver. Om du tror att Sverige kommer backa till ett land som skickar in kvinnor i köket på livstid och stryker våldtäkt som brott missar du helt målet. Men tittar man på din posthistorik så kan man undra om du ens är i med i spelet...
Citera
2017-12-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker inte att det är våldtäkt att bli kallad för "hora", men jag tycker det är fel. Ett riktigt offer är en person som blivit utsatt för något kränkande. Ett "oriktigt" offer är en person som knullar i hopp om att landa ett bra jobb och sen när det inte blir så ringer man Expressen.

Det är bara du som tjatar om våldtäkt hela tiden. Och som verkar ha ett krav om att allt ska vara våldtäkt för att gå under sexbrott, ingen annan.
Och era fantasier om att kvinnor i #MeToo ex. "lurat" sig till att få männen att trakassera dem så att de sen kan ta ifrån dem jobben via #MeToo...typ är bara patetiskt och just fantasier.

Citat:
Nej min poäng var den motsatta. Förstår det är svårt nu men försök hänga med. Om du slutar tugga och läsa samtidigt kanske det går in.
Verkligen? det motsatta? notera min fetning i DIN text.
"Det vi diskuterar här är inte personer dömda i rättegång utan personer dömda på Twitter. Är det samma sak för dig?"

Citat:
Om du säger att ett hockeylag blev "våldtagna" när de förlorade 10-0 så tror ingen att spelarna faktiskt blev rövknullade mot sin vilja efter matchen. Alla förstår vad man menar. Om en kvinna säger att hon blev "våldtagen" av en man på hans hotellrum så antar folk att hon blivit utsatt för ett allvarligt sexuellt övergrepp. Om det visar sig att hon fick en dask på stjärten och sen gick så underminerar man a) begreppet "våldtäkt" och b) kvinnors trovärdighet.
Är du genuint intresserad av min inställning sammanfattar den här artikeln väl:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-42200092

Fast det är din upplevelse ( läs: fantasier/ medveten misstolkning) av vad kvinnor "säger" här och där, och ingen fakta. Du får väl starta en kampanj på twitter där folk kan lägg upp alla dessa exempel på hur kvinnor ljuger/ underminerar/ "luras" etc etc...så får vi se om det blir så mycket så det går att kallas för en struktur.
Lycka till.

Citat:
Återigen en fråga som besvaras med en fråga. Du gör väldigt tydligt för alla som läser här att du är ute på väldigt djupt vatten. Det är helt ok att försöka och jag uppskattar att du gör ditt bästa.

Försöka? Svaret på min fråga torde vara uppenbar för alla och den ger svaret på din fråga...
Att du sen inte klarar svara mig är däremot uppenbart för alla.

Alla utnyttjar det de kan och har av fördelar i sin person för att få det bra i tillvaron.
Begåvning/ Intelligens/ Snyggt yttre/ Sex appeal/ Charm/ Kontakter inte minst, familiära, sociala och sexuella etc. etc.

Detta sysslar BÅDA könen med och vore idiotiskt inte använda sig av och det är heller inte olagligt eller! motsvarar sexuella trakasserier eller sexuellt våld. Vänligen fatta detta och håll isär.

Att en sexuellt attraktiv person charmar sig till ett jobb, är 1 sak. Inte olagligt, inte heller speciellt moraliskt fel. (Att en chef faller för detta, och exempelvis inte anställer den fula ( som har högre meriter) kan däremot vara fel.)

Att samma sexuellt attraktiva individ har sex med chefen, (för att hen och chefen har lust till detta)
är heller inte olagligt, kan möjligen vara moraliskt fel pga partners, eller pga de implikationer de ev. kan ge på arbetet.

Att en chef däremot utnyttjar sin maktposition för att tvinga, hota, tjata någon underordnad i säng, som inte vill detta, är däremot direkt omoraliskt, gör hen till en omöjlig chef som företaget SKA sparka omgående, och i vissa fall olagligt.

Håll isär, som sagt.

Citat:
Jag kan själv skriva vad jag ifrågasätter, du behöver inte lägga orden i min mun, tack. Det finns både goda och mindre goda effekter av #metoo-rörelsen och jag försöker diskutera detta med dig. Jag står för det jag säger.

Läs då igen vad du själv skrivit.

Citat:
Du har inte förstått frågan. Vad jag säger är att om vi inte längre behöver en domstol för att döma män som tafsar, vi kan gå direkt till media och utdöma straff i form av utfrysning och avsked, då undrar man om du tycker det är rättssäkert? Och man undrar också om män nu blir straffade för saker som inte är brott, vilka andra handlingar ska vi då bestraffa? Jag tog exemplet med våldtäkt men du svarade inte.

Nej vi kan möjligen gå till social media ( det vi just nu sitter i ex.) Men sen är det ju upp till alla som läser social media (inkl vanlig media) att tro på vad som skrivs eller inte, och detta hänger ju mycket på hur massivt detta budskap är, eller hur?
Är det 1 som skriver något om X ( individ/ plats/ föresteelse) så betyder det ju ingenting...är det däremot hundra, tusentals, miljoner så framstår det ju i en helt annan dager eller hur?
#MeToo är miljoner över hela världen, vänligen ta in det. Den pratar också om en struktur som länge pratats om men som ignorerats, sopats under mattan, skrattats bort som "oviktigt" eller
standardkommentaren...ja, ja men du vet "boys are boys"...de bara måste hålla på så här.

Sen är det ju underhållande att du/ni ideligen tjatar om rättsäkerheten!
Jag bara frågar, vad med rättsäkerheten för alla dessa kvinnor i världen där: "boys are boys"
Någonsin funderat på den?
För jag kan lova dig, du har miljoner fler kvinnor där ute som blivit utsatta för sexbrott och där ingen "rättsäkerhet" har existerat, fan så många fler än det någonsin suttit oskyldigt dömda män i fängelse ( eller fått sparken) pga "ljugande kvinnor".

Det är överhuvudtaget inte ens värdigt en debatt att sätta dessa saker mot varandra.
För människor kommer inte sluta anmäla andra för brott, och samhällen kommer itne sluta försöka skippa rättvisa bara för att där finns människor som ljuger och några få fall av oskyldigt dömda.
Allright?

#MeToo är alltså här för att stanna ett bra tag till, förmodligen tills den dag då strukturen av att så många män tror sig ha rätt till kvinnors kroppar bara för att de är män slutar.

Citat:
Detta blir för låg nivå på diskussionen, men ok jag gör ett försök. Du är medveten om att det finns en stor diskussion när det gäller domstolar och sexualbrott och hur man hanterar brottsoffer? Det är nämligen vanligt i många länder (och även i Sverige fram tills nyligen), att man lägger skuld på just offret. Detta kan göras explicit ("du borde inte gått där kl 03") eller implicit i form av en fråga ("vad hade du för kläder på dig?"). Det är förvånande att någon som är så engagerad i frågan är så dåligt insatt.

Tillåt mig garva..
Senast redigerad av Merapi 2017-12-03 kl. 10:59.
Citera
2017-12-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Nej alla är inte lögner rakt igenom. Men tror du på fullaste allvar att alla "fall" som rapporterats verkligen är övergrepp, och bör hamna i samma kategori som riktiga övergrepp?

Och din statistik visar att Danmark inte diskriminerar kvinnor. Så vad är din poäng?

Nej, men vem fan har BEGÄRT att en kampanj på twitter där individuella kvinnor berättar historier som ska skildra en struktur, ska enbart innehålla övergrepp som är värt hamna i domstol?
Var står det kravet någonstans?

Tröttsamt.
Citera
2017-12-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Vi börjar nå nivån där det spårar ut. Jag har flera vänner som skrivit ut stories på FB osv, och en utav dem vet jag till och med är falsk. Tjejen i fråga blev helt enkelt uppraggad av en kille och satt på en soffa och hade sig. Hon berättar då dena story ur vinkeln att hon blivit sexuellt utnyttjad under en fest (Hon hänger inte ut killen visserligen, men alla i vår krets vet vem det gäller).

Så från att vara en seriös kampanj börjar det spåra ur, där allt som spelar roll är hur mycket uppmärksamhet man kan få. Mycket underligt.

ok du har 1 individ...som du säger är falsk...( hur vet jag att det inte är du som ljuger?)

och detta använder du för att vadå? bevisa att en kampanj med miljoner av vittnesmål från kvinnor "spårat ut"

jag säger inget mer, men för helvete skärp er.
Citera
2017-12-03, 11:23
Medlem
Citat:
Så?

är pga självförtroende som en man ägnar sig åt att våldta kvinnor ?
Har jag uppfattat dig korrekt?

Örebromannen, Anders Eklundh och Umeåmannen drevs alltså av "självförtroende"?
I see.

NÅ? Varför våldtar då inte kvinnor med "självförtroende"? Finns gott om kvinnor med starkt dito

Rent evolutionärt så tjänar ALLA gener (även kvinnors) att sprida sig till max kombinationer.

Om du tittar till de socialt välanpassade männen inom t ex kultur och mediesfären så handlar det sannolikt om självförtroende, sannolikt i kombination med låg empati. En genomsnittlig man skulle inte våga agera på ett sådant sätt hur tänd han än skulle vara på kvinnan ifråga.
Citera
2017-12-03, 11:27
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
ok du har 1 individ...som du säger är falsk...( hur vet jag att det inte är du som ljuger?)

och detta använder du för att vadå? bevisa att en kampanj med miljoner av vittnesmål från kvinnor "spårat ut"

jag säger inget mer, men för helvete skärp er.
Så helt plötsligt är allt på Internet sant?

Hur kommer det sig?

Är det för att det är mest kvinnor som yttrar sig?
Citera
2017-12-03, 11:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Hur sjutton då?
#Metoo är en # där folk berättar om sexuella trakasserier från sina liv.
Hur exakt är detta:
"en tystnadskultur, en intolerans mot andra åsikter och en häpnadsväckande brist på respekt för samhällets normer och andra människor."

Tror verkligen inte att kivnnor mest sitter i ledningen för polisen..så redan där brister ju ditt exempel.
Men bevisa gärna motsatsen tack.
Du skapar en ständig rundgång genom att tala mot dig själv, kringgå frågor och svara med motfrågor.

Du har tidigare försvarat att kvinnor ger sex för att främja sin karriär. Det är givetvis att betrakta som prostitution eftersom de säljer sex mot betalning i form av karriär och egennytta.

Ett sådant egoistiskt och omoraliskt uppförande bidrar till en organisationskultur som legitimerar, och kanske till och med uppmuntrar, egoism, maktmissbruk, sex som del av jobbet och så vidare.

Det är en vidrig organisationskultur som speglar ett hyckleri och en människosyn som tycks vara symtomatisk för det PK-samhälle som håller på att förstöra Sverige.

Danskarna förstår bättre, se till exempel denna artikel i Jyllands-Posten:
Svenskere har grund til at frygte Sverige
https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE9948263/svenskere-har-grund-til-at-frygte-sverige/
[...] Er du en hvid mand fra middelklassen, gælder de almindelige regler for hvide mænd fra middelklassen: Vedkommende kan kritiseres, hånes og latterliggøres. Er du derimod muslimsk eller tilvandrer, gælder andre, mere privilegerede normer. Sådanne stemmer og følelser har krav på respekt.

Den moralske dobbeltstandard har været med til at ødelægge den offentlige samtale og skade tilliden til de offentlige myndigheder og institutioner. [...]
Alltså: Den moraliska dubbelstandarden har bidragit till att förstöra det offentliga samtalet och skadat tilliten till myndigheter och offentliga institutioner. Det är precis detta som nu visas av #metoo i Sverige.

På så vis är #metoo faktiskt till stor nytta: Uppropen visar hur sjukt PK-Sverige är.

Att polisen inte fungerar och att där råder en närmast sjuk organisationskultur är väl dokumenterat sedan flera år. Polisen får vidare allt fler kvinnliga chefer samtidigt som verksamheten bara blir sämre och sämre:
Allt fler kvinnliga chefer
https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/Februari/Allt-fler-kvinnliga-chefer/

Det blir också allt fler kvinnliga chefer i staten samtidigt som kaoset ökar:
Fler kvinnliga chefer i staten
http://www.publikt.se/artikel/fler-kvinnliga-chefer-i-staten-12298

Den tystnadskultur som framkommer i #metoo omfattar inte bara sexuella övergrepp. Det finns många vittnesmål om hur kritik mot verksamheterna tystas genom hot, trakasseri, tvång etc.

PK i Sverige tycks vara vidriga egoister som säljer heder och moral för egennytta och tystar motståndet med härskartekniker och maktövergrepp. Här finns både kvinnor och män. Personligen gissar jag att feministerna dominerar i denna vidriga skara. Men jag kan förstås ha fel.
Citera
2017-12-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Om du tittar till de socialt välanpassade männen inom t ex kultur och mediesfären så handlar det sannolikt om självförtroende, sannolikt i kombination med låg empati. En genomsnittlig man skulle inte våga agera på ett sådant sätt hur tänd han än skulle vara på kvinnan ifråga.

Nej jag tycker bara detta är en extremt tafflig omskrivning av vad det egentligen handlar om, nämligen maktstrukturer.

Vi har en extremt lång mänsklig civilisationshistoria av överordning av män/ underordning av kvinnor i de flesta kulturer/ religioner/ samhällsbyggen.

Och det är detta som i grunden skapar detta problem med män som "tar för sig" av kvinnor utan att respektera eller ens fråga efter kvinnans vilja i saken på alla de olika sätt som det nu visar sig.

Men visst, makt ger ofta ett "självförtoende" men varför inte beskriva pudelns kärna rätt på istället för alla dessa fåniga försök till omskrivningar?
Citera
2017-12-03, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du har tidigare försvarat att kvinnor ger sex för att främja sin karriär. Det är givetvis att betrakta som prostitution eftersom de säljer sex mot betalning i form av karriär och egennytta.

Nice try, men det har jag verkligen inte, jag har beskrivit en verklighet där sexuell kommunikation mellan människor ingår i att vara människa för BÅDA könen. Själva grundsatserna i allt levande skulle jag tom kunna sträcka mig att påstå.

Vidare har jag påpekat att vi människor, till skillnad från andra djur, lever i en konstruerad social miljö/ samhälle. Vi kör med allt möjligt som inte djur har...massa mumbojumbo i form av religion, olika ideologier, idéer, konstruerade ekonomier, lagar, kulturer, förhållningssätt, normer etc etc.

Och i vår del av världen /lite bak i tiden har vi konstruerat ett samhälle där det ena könet tvingades att leva på sitt kön....livmoder och "offra" sin sexualitet på äktenskapsaltaret för att få käk på sitt bord, medan det andra avsevärt mer kunde leva på lite av varje, bli tilldelade privilegierna och istället använda sitt kön och sexualitet att ha "skoj "med Och ändå bli serverade käk.

Allt ovan har format er något hycklande bild av att kvinnor minsann knullar sig till sina karriärer, medan män näääää de arbetar hårt för sina. Kvinnor de "ljuger" "bedrar" "lurar" och vill egentligen aldrig ha sex för sexets egen skull nää bara för att roffa åt sig privilegier på stackars oskyldiga hårt arbetandes mäns bekostnad. Kvinnor är "horor" (hört den förr?)
Män däremot är snälla små änglar som bara vill ha lite sex.

Nått sånt eller hur?

Citat:
Ett sådant egoistiskt och omoraliskt uppförande bidrar till en organisationskultur som legitimerar, och kanske till och med uppmuntrar, egoism, maktmissbruk, sex som del av jobbet och så vidare.

Det är en vidrig organisationskultur som speglar ett hyckleri och en människosyn som tycks vara symtomatisk för det PK-samhälle som håller på att förstöra Sverige.

Danskarna förstår bättre, se till exempel denna artikel i Jyllands-Posten:
Svenskere har grund til at frygte Sverige
https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE9948263/svenskere-har-grund-til-at-frygte-sverige/
[...] Er du en hvid mand fra middelklassen, gælder de almindelige regler for hvide mænd fra middelklassen: Vedkommende kan kritiseres, hånes og latterliggøres. Er du derimod muslimsk eller tilvandrer, gælder andre, mere privilegerede normer. Sådanne stemmer og følelser har krav på respekt.

Den moralske dobbeltstandard har været med til at ødelægge den offentlige samtale og skade tilliden til de offentlige myndigheder og institutioner. [...]
Alltså: Den moraliska dubbelstandarden har bidragit till att förstöra det offentliga samtalet och skadat tilliten till myndigheter och offentliga institutioner. Det är precis detta som nu visas av #metoo i Sverige.

På så vis är #metoo faktiskt till stor nytta: Uppropen visar hur sjukt PK-Sverige är.

Att polisen inte fungerar och att där råder en närmast sjuk organisationskultur är väl dokumenterat sedan flera år. Polisen får vidare allt fler kvinnliga chefer samtidigt som verksamheten bara blir sämre och sämre:
Allt fler kvinnliga chefer
https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/Februari/Allt-fler-kvinnliga-chefer/

Det blir också allt fler kvinnliga chefer i staten samtidigt som kaoset ökar:
Fler kvinnliga chefer i staten
http://www.publikt.se/artikel/fler-kvinnliga-chefer-i-staten-12298

Den tystnadskultur som framkommer i #metoo omfattar inte bara sexuella övergrepp. Det finns många vittnesmål om hur kritik mot verksamheterna tystas genom hot, trakasseri, tvång etc.

PK i Sverige tycks vara vidriga egoister som säljer heder och moral för egennytta och tystar motståndet med härskartekniker och maktövergrepp. Här finns både kvinnor och män. Personligen gissar jag att feministerna dominerar i denna vidriga skara. Men jag kan förstås ha fel.

Bla bla...kvinnor är sämst...vidriga....äckliga....och ljuger.....män är bäst...
orka bemöta all denna skit.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-03 kl. 12:28.
Citera
2017-12-03, 12:40
Medlem
Hursomhelstings avatar
Som väntat då den danska kvinnan är mentalt sundare mot vår.
Här lever vi en Ingmar Bergman film, han sade fitta och tog på mig...måste jag knulla nu? Ja jag måste men att det går inte för att jag är torr! Men hans ord eggar är jag av synd? Fitta! Ja ooohh nu vill jag!

Håll din kaeft! Säger den danska kvinnan.
Citera
2017-12-03, 13:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nice try, men det har jag verkligen inte, jag har beskrivit en verklighet där sexuell kommunikation mellan människor ingår i att vara människa för BÅDA könen. Själva grundsatserna i allt levande skulle jag tom kunna sträcka mig att påstå.
Jo, du har tidigare försvarat att kvinnor ger sex för att främja sin karriär. Du har svarat mig såhär:
Citat:
Att kivnnor har sex med chefen är ingen aspekt...som förklarar / ursäktar sexuella trakasserier
överhuvudtaget

allright?
Det är fullt lagligt, mänskligt ha sex med män som kvinna, även om han råkar vara en chef.
Det gör inte kvinnor (eller de manliga cheferna) till svin, utan till sexuella varelser.
Och du har svarat användaren Kaffemedaffe såhär:
Citat:
Alla utnyttjar det de kan och har av fördelar i sin person för att få det bra i tillvaron.
Begåvning/ Intelligens/ Snyggt yttre/ Sex appeal/ Charm/ Kontakter inte minst, familiära, sociala och sexuella etc. etc.
Detta normaliserar och legitimerar prostitution i jobbet i syfte att främja sin karriär och öka sin personliga nytta. Det försvarar givetvis inte övergrepp men det skapar en kultur där omoraliskt agerande kan frodas och där det givetvis förr eller senare uppstår konflikter där ord står mot ord.

Citat:
Bla bla...kvinnor är sämst...vidriga....äckliga....och ljuger.....män är bäst...
orka bemöta all denna skit.
Du visar tydligt den debila nivån på din retorik. Du kan bara upprepa samma osakligheter och floskler. När du behöver tänka och resonera sakligt så blir svaret bara ”orka bemöta all denna skit”.

Jag tycker att du ska studera Brås undersökningar från 1996 och 2005. Där framkommer att invandrare är PÅTAGLIGT överrepresenterade i brottslighet i allmänhet och sexualbrott i synnerhet. Det är sådant som ni jobbar så hårt för att dra in i landet. Se mitt inlägg här för länkar:
(FB) Våldtäktsbomben: Ny undersökning om utlänningar och sexualbrott

Vidare tycker jag att du ska läsa följande undersökning från Pew Research Center med 38 000 svarande för att studera muslimers syn på kvinnor:
http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-overview/

HUR ska en mångkultur med så olika tankemönster kunna fungera i Sverige?

Du har tydligt visat att du är en idiot och en dåre. Sådana som du är farliga för Sverige. Men du är för självgod och inskränkt för att förstå det.

Tillägg:
Synen på kvinnans roll i samhället tas upp i ”Chapter 4: Women In Society” i rapporten från Pew Research Center:
http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-women-in-society/
In nearly all countries surveyed, a majority of Muslims say that a wife should always obey her husband.
[...]
Muslims in the countries surveyed are not united on whether women should have the right to terminate a marriage.
[...]
Overall, the survey finds that Muslims who want sharia to be the law of the land in their country often, though not uniformly, are less likely to support equal rights for women and more likely to favor traditional gender roles.
Senast redigerad av Totius 2017-12-03 kl. 13:40. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in