2017-12-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår av ditt inlägg (som jag läste) att du inte läste mitt. Om du har lust att göra det får du återkomma, det du skriver nu är väl sånt du brukar skriva och vad du gärna vill få ut men det har väldigt lite med vad jag skrev att göra och det bemöter ingen av mina poänger.

Jo jag läste ditt...jag bara orkar inte skriva samma sak 30 ggr eller bemöta allt som bara gör mig trött, så som jag skrev jag valde att svara på endast de första du skrev.

Att människor väljer att gravt kränka andra människor kan aldrig i grunden vara den som utsätts fel.
Liksom end of story.

Att människor väljer att försvara sig och sina liv via feminism #MeToo eller what ever...
mot uppenbara kränkningar, förtryck och kriminalitet kan helelr itne i grunden vara ett "fel"
så som du försöker få det till.

Vill du/ ni inte att kvinnor ska vara så fly förbannade att de anklagar män som grupp, eller individuella män, börja då arbeta mot de alldeles uppenbara, för alla med 2 samarbetande hjärnceller, problemen med manligheten som gör att en så kraftig övervikt av de som sysslar med att begå brott och svinigheter är män.
End of story.

( men jag uppskattade att du la ner så mycket jobb på din text)
Senast redigerad av Merapi 2017-12-02 kl. 16:24.
Citera
2017-12-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Læs bogen af Sara Omar, og du vil se at grundårsagerne ikke er de samme, men derimod Islam/kultur, som fører til at Sara Omar mener at Islam skal reformeres så vold og sexuel vold ikke kan undskyldes med anvisninger fra hellige skrifter.

jag har beställt den
Citera
2017-12-02, 16:22
Medlem
I världens mest feministiska land sker mest våldtäkter och sexuella trakasserier
om man skall tro på meetoo rörelsen i Sverige. Däremot om man granskar våra
grannländer Danmark och Finland - inte ett ljud om meetoo.

Är det så att meetoo i Sverige har skapat en masspsykos bland kvinnorna
där de måste vara sexuellt kränkta, eller är det så att i världens mest feministiska
land sker flest sexuella trakasserier och våldtäkter?
Citera
2017-12-02, 16:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ännu mera av varan....skyll allt på kvinnorna!
När en man trycker upp en kvinna mot en skolvägg, hissvägg, krogvägg för att tvinga upp sin hand under kolen mot hennes uppenbara vilja, så jaaaaaa! det är ju självklart kvinnans fel...kan ju aldrig i livet vara mannens fel / manlighetens dilemma.

ohhhhh noooooo!

Detta beteende förtjänar kvinnan i fråga...för hon har ju:

-haft sex med chefen!
-haft sex överhuvudtaget!
-gjort karriär

jajamensan!
Jag visar att det finns MÅNGA olika aspekter att väga in och du svarar: ”Ännu mera av varan....skyll allt på kvinnorna! [...]ohhhhh noooooo!

Ditt resonemang är irrationellt eftersom du bortser från allting som INTE går ut på att männen är svin och kvinnorna offer. Men så enkel är inte tillvaron. Även många kvinnor beter sig som svin.
Citera
2017-12-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det var ju mindre smickrande, som det framkommer i artikeln, att anledningen till just detta är att danska kvinnor är mer "manhaftiga".

Det är inget som "framkommer", utan det är bara artikelförfattarens ordval. Antagligen menade hennes danska vänner snarare att danska kvinnor är lika tuffa som männen, vilket stämmer. Dessutom är de vackra som få.
Danmark visar återigen hur en slipsten ska dras, inget trams där inte.
Citera
2017-12-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag visar att det finns MÅNGA olika aspekter att väga in och du svarar: ”Ännu mera av varan....skyll allt på kvinnorna! [...]ohhhhh noooooo!

Ditt resonemang är irrationellt eftersom du bortser från allting som INTE går ut på att männen är svin och kvinnorna offer. Men så enkel är inte tillvaron. Även många kvinnor beter sig som svin.

Att kivnnor har sex med chefen är ingen aspekt...som förklarar / ursäktar sexuella trakasserier
överhuvudtaget

allright?
Det är fullt lagligt, mänskligt ha sex med män som kvinna, även om han råkar vara en chef.
Det gör inte kvinnor (eller de manliga cheferna) till svin, utan till sexuella varelser.

Att trakassera, våldta, hota, tvinga etc ÄR svinigt beteende, oavsett kön. Finns ingen som helst som ursäktar sånt beteenden.
Citera
2017-12-02, 16:53
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Nej Pepper...det finns absolut nada i den feministiska rörelsen som stödjer negativa mansideal hos någon patriarkal religion....idel trams ok?

Bara för att någon är för invandring av olika slag så är man därför inte automatiskt för ALLT som ALLA invandrare ev. står för.

Sluta resonera som en mupp.

Lögn.

Det här var bara härom året:

http://cdn.redalertpolitics.com/files/2016/01/racists-rapists.jpg

http://shoebat.com/wp-content/uploads/2016/02/refugees.jpg
Citera
2017-12-02, 16:54
Medlem
Nu är ju både danskar och norrmän förnuftigare än svenska hen så vanföreställningarna om kön som social konstruktion får inte fäste där. Då blir det lättare att hantera skillnaderna oss emellan på ett mer naturligt sätt. Man säger ifrån helt enkelt. Riktiga övergrepp hanteras av rättsväsendet och då underlättare det om man inte har en feministisk regering som avvecklar det till förmån till våldtäktsbenägna välfärdsturister.
Citera
2017-12-02, 16:59
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:

Har du läst denna Locket på på våldtäktsexplosion ?

Vänstern pratar ofta om rättsäkerhet, hur rättssäkert är detta? Varför uppmärksammas kvinnor som "ångrat sig" eller tio år efter går ut med att de blivit antastade? Hur förändras synen på "kvinnor kan" och "kvinnor är starka", när budskapet uppenbarligen blir det motsatta med metoo-kampanjen?

Jag har sett några vänsterjournalister blivit hängda av twitterpöbeln (som mer eller mindre består av andra vänsteraktivister/journalister), så ut en självisk synvinkel så är ju metoo helt okej. Men ni borde se över hur ni framställer er själva.
Citera
2017-12-02, 17:17
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det var ju mindre smickrande, som det framkommer i artikeln, att anledningen till just detta är att danska kvinnor är mer "manhaftiga".

De tvingas sannolikt inte in i rollen att spela ”dum, undergiven, sexapparat och därutöver värdelös” för att passa in i samhället.
För det händer bara i Sverige, i olika skepnader.
Gör en #onlyinsweden
Det är hög tid att de självgoda, kaxiga Reinfelt och Wallström och andra får se sanningen i vitögat.
Våldtagna kvinnor betalar deras lön för fan. Kräks.
Citera
2017-12-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Vänstern pratar ofta om rättsäkerhet, hur rättssäkert är detta?

Fick inte din länk att fungera.

Meningen jag citerar påminner om nästa haveri i #metoo. Vänstern... igen. Vänstern som resolut vägrar tala om något gruppansvar när vi pratar om invandrare. Det är rätt men blir så galet när man nästa andetag skuldbelägger alla män! Män som grupp görs ansvariga för allt elände i världen. De män som inte begår brott, tafsar på kvinnor förlöjligas. Ren dagisnivå. En annorlunda härskareknik.
Citera
2017-12-02, 17:45
Avslutad
Finns det något annat land i världen där #Metoo-kampanjen fått sådana proportioner som i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in