Citat:
Diskussionen gäller alltså bostäder, inte livsmedelsbutiker.
Citat:
Ha, ha. Det lär inte bli många bostäder byggda för att jag "öppnar min plånbok". Riktigt kul kommentar av dig, faktiskt!!!
Jag har frågat varför inte du och slemmet öppnar era plånböcker och låter bygga hyresfastigheter och hyra ut till bruksvärdeshyra.
Men jag får inget svar. Bara personangrepp. Är det för att ni vet att det är en förlustaffär. Och du menar att andra ska ta förluster och du skall profitera på dom.
Men jag får inget svar. Bara personangrepp. Är det för att ni vet att det är en förlustaffär. Och du menar att andra ska ta förluster och du skall profitera på dom.
Några personangrepp tror jag inte att jag ägnat mig åt?
Citat:
Det finns inget marknadspris för hyresfastigheter, eftersom det inte finns någon marknad för sådant. Priset har helt enkelt satts på en så låg nivå att det skulle locka till köp. Alliansen var angelägna att sälja av ideologiska skäl, inte för att göra en vinst.
Citat:
Huvudfrågan är varför kommunen säljer, inte varför folk vill köpa. Och kommunen är naturligtvis fria att sätta det pris de själva vill, att man valt ett lågt pris är alltså för att locka till köp. Man har dessutom bedrivit kampanjer för att stimulera till ombildning. Det är blind ideologi, allt ska bort. Kommunen ska inte äga fast egendom, den ska säljas ut. Det gäller bostadshus, skolor, sjukhus, fritid, hela kommunala köpcentra.Istället för att värna om att kommunens invånare ska ha tillgång till hyreslägenheter har man valt att privatisera dessa. Resultatet ser vi nu med en värre brist på hyresrätter än nånsin.