Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Tycker det är ganska viktiga detaljer ändå, då det säger något om hyresregleringens biverkningar....
Miljardären har säkert råd att hyra femtielva hyresrätter till marknadshyra, men poängen med min kritik är att de billiga hyresrätterna i city aldrig kommer att gå till fattiga som vänstern verkar tro.
Det finns studier som med fakta visar majoriteten av folk i hyresrätter tillhör ett ekonomiskt svagare skikt i samhället, därmed gynnar bruksvärdessystemet i det stora hela dom fattigare. Du kan jämföra lägenhetsbytesannonser och hemnet och lägenheters inventarier så ser man oftast stora kvalitetsskillnader.
Du bygger din falska ideologi på enstaka ytterligheter. "Miljardären i hyresrätten" och "3:an på mosebacke för 2500"