Citat:
Ursprungligen postat av
Amberfly
Man vet aldrig. Jag känner några som käkar svenskt julbord på julafton (och med jobbet etc innan jul). På juldagen så käkar de kalkon istället. Bara kalkon, inte ett traditionellt amerikanskt julbord. Just för att de vill ha något som omväxling efter all julmat, som ändå brukar räcka och bli över efter julafton. På sätt och vis så kan jag förstå dem, men jag skulle inte göra likadant. Jag är nog för traditionell för det. Även om det finns en vegetarian i familjen, så det har blivit mer grönsaker och vegetariska rätter som jag har prövat. Samtidigt som jag kan gilla lite mer grönsaker etc som omväxling, då det är så mycket kött och fisk annars.
Pga av att jag äter på komplett Julbord på hotell där dom har "100 val" på "smörgåsbord" så äter jag massivt när det beger sig och det är nån vecka före Jul fast det kan ju uppfattas otraditionellt att fuska och äta Julmat innan själva Julafton. Jag är inte tjock och sportar och har alltid haft en stor aptit eftersom jag verkligen älskar att äta (som alla).
Men jag fastar i princip 3-4 dagar innan hotell Julbord och får i mig lätt 4 kg mat och är ganska lång kille på 184 cm. Det är en fröjd då att äta Julbord med kompisar och en grej vi brukar göra varje år speciellt om man är ordentligt hungrig

. Man kan säga att vi gör "rent serverings bord" så magsäcken spricker nästan

. Om du har sett "matkoma" eller "matt stonie" fattar du vad jag menar med att äta mycket
Jag kan då inte vara utan allt gott kött som pastejer, revbensspjäll, skinka, skinkor, oxtunga, fisk, prinskorv, köttbullar, kalvsyltan etc mm. Det ska vara mycket kött. Grejen är att jag är mer ute efter alla röror, gratänger, såser, stuvningar som jag äter till allt kött så mängden kött är av något sådär sekundär betydelse.
På Julafton äter jag betydligt mindre mat
Kram