2017-11-26, 11:30
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Ja, jag blev chockad när jag kom hem och såg att Dortmund hade 4-0 och ändå inte vann, och till råga på det har dom ej vunnit sen nån gång i september. Dessutom är Dortmund utslagna i Champions league med. Synd. Trots att jag är Bayern-fan sen barnsben gillar jag många lag i Bundesliga, och Dortmund tillhör absolut dessa.
Tog en promenad i morse och drog lite på smilbanden när jag såg att det vid ett hus vajade en BvB-flagga på halv stång. Den Dortmundsupportern har åtminstone lite humor i hur han uttrycker sin besvikelse.
Citera
2017-11-26, 14:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har inte kunnat se någon fotboll idag men det var ju minst sagt intressanta resultat. Ruhrderbyt måste ha varit något i hästväg! Kul också att Gladbach slog Bayern. Nu är toppstriden intressant igen. Som du påpekade i matchtråden ser tabellen "vettig" ut för första gången på länge. Idel starka lag uppe i topp. Gissar att de som ligger top-7 just nu även kommer att göra det när tabellen ska summeras. Från plats 8 och nedåt är det däremot väldigt öppet med undantag för Köln som sladdar.

11.111 inlägg på fb för min del.
Jo om man som mig gillar gamla vanor och traditioner så ser tabellen bra ut.
Det är väl också bra att Bayern inte springer iväg.
Citera
2017-11-26, 14:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tog en promenad i morse och drog lite på smilbanden när jag såg att det vid ett hus vajade en BvB-flagga på halv stång. Den Dortmundsupportern har åtminstone lite humor i hur han uttrycker sin besvikelse.
Hahaha skön supporter
Citera
2017-11-27, 10:28
Medlem
cyberkalles avatar
Neuer
Alaba
Bernat
Thiago
Ribéry
James
Robben
Müller

Dessa rätt tongivande spelare är skadade och det känns bra att det bara är 4 omgångar plus cupmatch mot Dortmund 20/12 till uppehållet.
Vi har i ligan att möta Hannover Frankfurt Köln och Stuttgart så det ska bara vara idel 3 poängare.
Citera
2017-11-27, 19:12
Medlem
Germanofils avatar
Idag för 30 år sedan gjorde Oliver Kahn sin Bundesligadebut för Karlsruhe. KSC förlorade bortamatchen mot Köln med 4-0. Såhär snygg var han då:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=sb0xub&s=9
Citera
2017-11-27, 23:31
Medlem
4-0 i halvtid och man fick en tanke att vi kanske kan vända till något positivt nu... andra halvlek var så mycket ångest och se, och när Schalke får hörna i slutet så orkar jag inte kolla utan går på toalette. trodde det var skämt med 4-4... Frågan är vad man ska göra ? känns som att det behövs försvinna en del gubbar uppifrån om vi nånsin ska va och räkna med.
Citera
2017-11-29, 20:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyskjaveln88
4-0 i halvtid och man fick en tanke att vi kanske kan vända till något positivt nu... andra halvlek var så mycket ångest och se, och när Schalke får hörna i slutet så orkar jag inte kolla utan går på toalette. trodde det var skämt med 4-4... Frågan är vad man ska göra ? känns som att det behövs försvinna en del gubbar uppifrån om vi nånsin ska va och räkna med.
Nu är jag inte rätt människa att säga något om Dortmund och deras framtid.

Men man måste ju bygga om försvaret och kanske även ett stabilare mittfält som inte går på tokoffensiv hela tiden.

Definitivt en ny tränare men vem det kan jag inte svara på men Nagelsmann är en smart jäkel som jag tror skulle göra mycket bra i Dortmund.
Citera
2017-11-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Men man måste ju bygga om försvaret och kanske även ett stabilare mittfält som inte går på tokoffensiv hela tiden.

Definitivt en ny tränare men vem det kan jag inte svara på men Nagelsmann är en smart jäkel som jag tror skulle göra mycket bra i Dortmund.
Bayern lär vara grymt sugna på Nagelsmann med
Citera
2017-11-30, 10:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Bayern lär vara grymt sugna på Nagelsmann med

Visst men jag börjar tro att det kommer att bli Löw efter VM:et
Citera
2017-11-30, 17:22
Medlem
Citat:
Visst men jag börjar tro att det kommer att bli Löw efter VM:et

Visst fan ja, Löw har ju redan nu börjat ryktas till storklubbar.

----

I andra tysksvenska nyheter: BVB sa idag att Isak är tillbaka i träning Därför man inte sett honom på bänken och han inte spelade när Auba var suspended samt varför han nekade senaste U21. Knät har krånglat lite men inget större. Hoppas vi på speltid.
Citera
2017-12-01, 02:10
Medlem
Citat:

Jag har börja tänkt tankarna att ledningen kanske sätter krav på tränarna att det ska se ut på ett visst sätt. problemet är att vi fortsätter att tro gegenpressing taktiken ska funka även år 2017. fotbollen går framåt det som funka för 10-20 år sen funkar inte idag. Lagen har lärt sig våran taktik.

Dom nämner i BL-podden att Bosz inledde på något liknade sätt ajax. få hoppas vi fixar CL-platsen i alla fall.
Citera
2017-12-01, 21:23
Medlem
motvalls avatar
Nu när VM-lottningen är klar tycker jag vi ska försöka kartlägga våra motståndare så gott vi kan. Med vi menar jag givetvis Kungariket och inte Förbundsrepubliken. Deras spelares kapacitet känner vi väl till.

Så en fråga för kalle; Hur bra är den enda sydkoreanen jag vet i Bundesliga, Koo i Augsburg?

Fanns fler förr som Heung Min Son, men nu tror jag han är den ende. Ingen mexikan finns så vitt jag vet sen Hernandez lämnade - men det där med spanska namn i olika sydamerikanska länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in