2017-11-24, 18:20
Medlem
Oranginas avatar
Underbar seger förra fredagen, har nästan lyckats återhämta mig i tid för kvällens match. Tufft blir det förmodligen, på bortaplan har vi ej tagit många poäng i år och matcherna mot H96 var riktigt kämpiga förra året så vi får se hur det går

Vfb ein Leben lang!
Citera
2017-11-24, 18:44
Medlem
Kikar på Union Berlin, lite nyfiken på Hedlund så är mest därför, samt se hur bra de ä i jämnförelse med Nurnberg i spelet.
Citera
2017-11-24, 19:16
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Kikar på Union Berlin, lite nyfiken på Hedlund så är mest därför, samt se hur bra de ä i jämnförelse med Nurnberg i spelet.
Antagligen är Nyman fortfarande skadad, annars vore de väldigt intressant att titta på Braunschweig mot Nürnberg imorgon.
Citera
2017-11-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Antagligen är Nyman fortfarande skadad, annars vore de väldigt intressant att titta på Braunschweig mot Nürnberg imorgon.

Tänkte samma! Ska se den oavsett för jag är så galet impad av Ishak(1 mål och 1 assist senaste matchen igen) och vill se han fortsätta briljera för att gå till bundesliga på ett sett eller annat i januari kanske, men hoppas det blir Nyman vs Ishak
Senast redigerad av znorlax 2017-11-24 kl. 19:28.
Citera
2017-11-25, 18:12
Medlem
motvalls avatar
Vilket j-vla Ruhrderby det blev. Enda jag ens kan minnas var på samma nivå är då Jens Lehmann (ja han målvakten) nickade in 2-2 vid en hörna i slutsekunderna övertid 97/98. Naldos är på samma nivå, övertid och hörna denna gången också.

Undrar om inte många av S04:as supportar gick hem i halvtid, ligga under med 4-0 i ett derby är inte kul alls utan ren misär och enormt plågsamt. Att leda med 4-0 men ändå inte vinna är värre, då är helvete ett för blekt uttryck. Inte minst när en euforisk personlig lycka förvandlas till en mardröm på några få minuter.
Citera
2017-11-25, 18:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Vilket j-vla Ruhrderby det blev. Enda jag ens kan minnas var på samma nivå är då Jens Lehmann (ja han målvakten) nickade in 2-2 vid en hörna i slutsekunderna övertid 97/98. Naldos är på samma nivå, övertid och hörna denna gången också.

Undrar om inte många av S04:as supportar gick hem i halvtid, ligga under med 4-0 i ett derby är inte kul alls utan ren misär och enormt plågsamt. Att leda med 4-0 men ändå inte vinna är värre, då är helvete ett för blekt uttryck. Inte minst när en euforisk personlig lycka förvandlas till en mardröm på några få minuter.
Klockren sammanfattning.
Jag bytte ju match inte för att jag brydde mig så mycket om vem som vann men för att den ar avgjord efter 25 minuter,,,,,tji fick jag.
Citera
2017-11-25, 18:27
Medlem
Korders avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Tänkte samma! Ska se den oavsett för jag är så galet impad av Ishak(1 mål och 1 assist senaste matchen igen) och vill se han fortsätta briljera för att gå till bundesliga på ett sett eller annat i januari kanske, men hoppas det blir Nyman vs Ishak

Nyman alltjämt skadad, men vad gjorde det - underhållningen ur svenska ögon var högst påtaglig med tanke på att Mikael Ishak blev matchvinnare. Två mål. Det första var väl inget att skryta över, men nicken till 2-3 var jävligt snygg.

I och med att Ducksch (liksom laget) gick mållös så toppar även Ishak skytteligan nu. Fortsätter han såhär blir han inte långvarig i Nürnberg.
Citera
2017-11-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nyman alltjämt skadad, men vad gjorde det - underhållningen ur svenska ögon var högst påtaglig med tanke på att Mikael Ishak blev matchvinnare. Två mål. Det första var väl inget att skryta över, men nicken till 2-3 var jävligt snygg.

I och med att Ducksch (liksom laget) gick mållös så toppar även Ishak skytteligan nu. Fortsätter han såhär blir han inte långvarig i Nürnberg.

Första målet var okej då det var en fin rörelse men som du säger, inget extra ordinärt. Det 2a var riktigt fint.

Håller även med, fortsätter han så här så lär en mittenklubb i bundesliga klippa han snabbt. Några lag är bra men saknar en jämn farlig anfallare och där är ju Ishak högaktuell
Citera
2017-11-25, 18:43
Medlem
Hunden007s avatar
https://twitter.com/BVB/status/934441861489491968 - blev lite pinsamt ändå
Citera
2017-11-25, 20:27
Medlem
cyberkalles avatar
Grattis Gladbach ni var inte bättre men vann ändå.
Nu spetsar det till sig i toppen kul

Edit: nu finns Dortmund - Schalke att ses på Lalola.

http://www.laola1.tv/en-int/video/2017-11-25-borussia-dortmund-fc-schalke-04-fm-len
Senast redigerad av cyberkalle 2017-11-25 kl. 20:34.
Citera
2017-11-25, 22:44
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Grattis Gladbach ni var inte bättre men vann ändå.
Nu spetsar det till sig i toppen kul

Edit: nu finns Dortmund - Schalke att ses på Lalola.

http://www.laola1.tv/en-int/video/2017-11-25-borussia-dortmund-fc-schalke-04-fm-len
Har inte kunnat se någon fotboll idag men det var ju minst sagt intressanta resultat. Ruhrderbyt måste ha varit något i hästväg! Kul också att Gladbach slog Bayern. Nu är toppstriden intressant igen. Som du påpekade i matchtråden ser tabellen "vettig" ut för första gången på länge. Idel starka lag uppe i topp. Gissar att de som ligger top-7 just nu även kommer att göra det när tabellen ska summeras. Från plats 8 och nedåt är det däremot väldigt öppet med undantag för Köln som sladdar.

11.111 inlägg på fb för min del.
Citera
2017-11-25, 23:01
Medlem
Citat:

Ja, jag blev chockad när jag kom hem och såg att Dortmund hade 4-0 och ändå inte vann, och till råga på det har dom ej vunnit sen nån gång i september. Dessutom är Dortmund utslagna i Champions league med. Synd. Trots att jag är Bayern-fan sen barnsben gillar jag många lag i Bundesliga, och Dortmund tillhör absolut dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in