2017-11-30, 16:08
Medlem
Kniven och inspelningen har inte dykt upp ännu har hört med Wenna idag.
Märkligt.
Citera
2017-11-30, 16:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Märkligt.

Mja, det lät ju som en historia som var för bra för att vara sann när vi hörde om det första gången och med tanke på hur komplicerat det skulle vara att få sakerna levererade till Sverige så skulle det ju endast vara en bonus om prylarna skulle dyka upp.

Johanna Möller får ju livstid oavsett om sakerna dyker upp eller inte så för utgången av den delen av fallet spelar det ingen roll.
Citera
2017-11-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, det lät ju som en historia som var för bra för att vara sann när vi hörde om det första gången och med tanke på hur komplicerat det skulle vara att få sakerna levererade till Sverige så skulle det ju endast vara en bonus om prylarna skulle dyka upp.

Johanna Möller får ju livstid oavsett om sakerna dyker upp eller inte så för utgången av den delen av fallet spelar det ingen roll.
Ja de lär fastställa Johannas straff.
Citera
2017-11-30, 23:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Märkligt.
Har du pratat med henne? Utvecklar hon något om varför inspelningen och tröjan inte kommit fram? Var kniven med i det MR påstår att han lämnat till en vän? Jag vill minnas att MR pekat ut ett ställe där han, på order av JM, slängde den i sjön.
Citera
2017-11-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Har du pratat med henne? Utvecklar hon något om varför inspelningen och tröjan inte kommit fram? Var kniven med i det MR påstår att han lämnat till en vän? Jag vill minnas att MR pekat ut ett ställe där han, på order av JM, slängde den i sjön.
Jag mailade henne.
Det kanske inte finns någon inspelning och tröja ens.
Kniven ska väl finnas I något vattendrag/å under någon bra det har väl sökt där men inte hittat något.
Nej hon utvecklade inget och jag frågade inget mer om det.
Citera
2017-12-01, 06:06
Medlem
Honan6s avatar
Johanna är en extremt vidrig och ond varelse som en gång hade ett vackert skal. Onskan tog över de få mänskliga drag hon eventuellt hade och den enda känsla hon kan förnimma är en egen självömkan.

Nu är hon ett DET och allt det vackra yttre är borta. Hennes fula inre syns numer på utsidan och den saknade förmågan till omtanke för andra är total. Hon är sannolikt oerhört frustrerad över att HR innebär inte många möjligheter för henne att få uttala sig och det värsta av allt är att medias intresse för henne är avsvalnat. Hon får inte många rader skrivna i pressen, så hennes tro om att hon var attraktiv för media blev nog en snopen näsknäpp när hon fått inse att hon inte är hett stoff längre. Undrar hur många sidor brev hon varje dag önskar få se citerade i de media hon får tillgång till. Besvikelse är nog en känsla hon faktiskt kan känna då och den gror till ett starkt avgrundshat till alla som inte dansar efter hennes pipa.

Undrar hur mycket av Johannas gener och tankesätt det finns i dottern JB? Hur mycket vet hon eller vad har hon hjälpt till med? Av det som framgått i FUP och på TR, så verkar tjejen helt klart ha en störning. Är hon eller blir hon lika ondsint och farlig som sin mor? Kommer hon att öppna munnen och berätta i HR? Kommer JJ, hennes medmisstänkte partner eller brorsan DB komma på bättre tankar och säga hur det egentligen ligger till med vad och hur de varit behjälpliga Johanna med? Fick JB:s och JJ:s barn Million namnet för att mormor aldrig skulle glömma att hon är skyldig dem en utlovad miljon?
Hursom så ser de nog inga anledningar till att berätta, så i fallet Aki kommer det nog gå minst en mördare lös. Tragiskt för de efterlevande.
Citera
2017-12-01, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johanna är en extremt vidrig och ond varelse som en gång hade ett vackert skal. Onskan tog över de få mänskliga drag hon eventuellt hade och den enda känsla hon kan förnimma är en egen självömkan.

Nu är hon ett DET och allt det vackra yttre är borta. Hennes fula inre syns numer på utsidan och den saknade förmågan till omtanke för andra är total. Hon är sannolikt oerhört frustrerad över att HR innebär inte många möjligheter för henne att få uttala sig och det värsta av allt är att medias intresse för henne är avsvalnat. Hon får inte många rader skrivna i pressen, så hennes tro om att hon var attraktiv för media blev nog en snopen näsknäpp när hon fått inse att hon inte är hett stoff längre. Undrar hur många sidor brev hon varje dag önskar få se citerade i de media hon får tillgång till. Besvikelse är nog en känsla hon faktiskt kan känna då och den gror till ett starkt avgrundshat till alla som inte dansar efter hennes pipa.

Undrar hur mycket av Johannas gener och tankesätt det finns i dottern JB? Hur mycket vet hon eller vad har hon hjälpt till med? Av det som framgått i FUP och på TR, så verkar tjejen helt klart ha en störning. Är hon eller blir hon lika ondsint och farlig som sin mor? Kommer hon att öppna munnen och berätta i HR? Kommer JJ, hennes medmisstänkte partner eller brorsan DB komma på bättre tankar och 8säga hur det egentligen ligger till med vad och hur de varit behjälpliga Johanna med? Fick JB:s och JJ:s barn Million namnet för att mormor aldrig skulle glömma att hon är skyldig dem en utlovad miljon?
Hursom så ser de nog inga anledningar till att berätta, så i fallet Aki kommer det nog gå
minst en mördare lös. Tragiskt för de efterlevande.
Heter deras barn Million?
JB kallar sig JS nu på sin facebook.
Ska bli spännande om de kommer berätta, tveksamt.
Citera
2017-12-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
När hon kommer ut om ca 20 år har hennes silikon pattar tappat formen. Ingen ung ung afghankuk lär hon få heller. Inget arv lär hon få så hon kommer ut som en fattig pensionär. Den som gapar efter mycket. Hoppas subban får lida bakom murarna.

Tror du hon sitter i 20 år? Nja, Jag tror det blir betydligt längre. Johanna Möller kommer att bli skitjobbig på Hinseberg. En sak är säker, hon kommer att få ordentligt med stryk av de andra fångarna. Vad var det hon kallade sig? SUPERWOMAN! Den stilen går inte hem på hinsan.
Citera
2017-12-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Tror du hon sitter i 20 år? Nja, Jag tror det blir betydligt längre. Johanna Möller kommer att bli skitjobbig på Hinseberg. En sak är säker, hon kommer att få ordentligt med stryk av de andra fångarna. Vad var det hon kallade sig? SUPERWOMAN! Den stilen går inte hem på hinsan.
Lite pisk lär hon få och ingen afghan kuk. Johanna önskar nog att hon kunde vrida tillbaka tiden ett par år.
Citera
2017-12-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Lite pisk lär hon få och ingen afghan kuk. Johanna önskar nog att hon kunde vrida tillbaka tiden ett par år.

Denna makalösa person kommer säkert att skaka galler fram till sin 70-årsdag, jag hoppas det iaf. Leif Axmyr satt väl i 36-37 år nånting. Lasermannen åkte in 92 och sitter än. Malexanderkillarna åkte in 99 och lär sitta länge till.
När väl dom vunnit laga kraft och Johanna Möller hamnar på anstalt, då kommer hon skicka inlagor och brev och överklaganden utan dess like.
Vad vill jag då ha sagt med detta inlägg? Kommer Johanna Möller att bli den fånge som sitter inne längst av alla, jag tror det.
Hur länge satt Sigvard Thörneman på kåken? Han åkte in 1936 och avled 1969. Han bodde i Bromma och lärde sig tydligen 7 språk.
Citera
2017-12-02, 04:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det ska bli spännande vad deras vittnesmål kommer bli i mitten av januari 2018 om de kommer säga något då.
Johanna kommer få det ensamt under jul och nyår i häktescellen i Sollentuna, hon får väl skriva brev och sjunga julsånger och måla sina ögonbryn.
Ögonbrynen är tatuerade så dessa behöver hon inte måla. Ser ruskigt fejk ut och är amatörmässigt gjorda.
Är ju ganska mycket med henne som är "fejk", som: tuttar, "bullmamma", "oskyldig", "nattblind", "asylsex? - nej, var min dotter", "tänker på barnens bästa", "Mohammad är en fin kille" - som ska uuuuut! Osv, osv, osv.

Eftersom det inte händer så mycket i fallet just nu har jag en oviktig fråga som kanske någon kan svara på. JM har så kraftiga, konstiga kajalstreck under ögonen jämt, har aldrig sett någon annan sminka sig på det viset. Kan detta möjligen också vara tatuerat, som ögonbrynen?
Citera
2017-12-02, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ögonbrynen är tatuerade så dessa behöver hon inte måla. Ser ruskigt fejk ut och är amatörmässigt gjorda.
Är ju ganska mycket med henne som är "fejk", som: tuttar, "bullmamma", "oskyldig", "nattblind", "asylsex? - nej, var min dotter", "tänker på barnens bästa", "Mohammad är en fin kille" - som ska uuuuut! Osv, osv, osv.

Eftersom det inte händer så mycket i fallet just nu har jag en oviktig fråga som kanske någon kan svara på. JM har så kraftiga, konstiga kajalstreck under ögonen jämt, har aldrig sett någon annan sminka sig på det viset. Kan detta möjligen också vara tatuerat, som ögonbrynen?
Hon får väl tatuera om ögonbrynen då när hon blir intern på Hinseberg, spöket Johanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in