Citat:
Ursprungligen postat av
Tuna77
Nu greppar du efter halmstrå här

Det är ju du som saknar saklig argumentation. En person som söker bostad förväntar sig inte sexinviter. En sexinvit som mottages positivt kommer inte leda till några problem, men däremot en som upplevs som ofredande, så är världen.
Hon förväntade sig säkert heller inte betalning i USD men det hindrar inte honom från att kunna föreslå det. Hade hon angett tydligt vilken valuta hon kunde acceptera hade ditt spår kunnat diskuteras.
Och självklart leder inte en "sexinvit som mottages positivt" ledan till något problem men en invit görs just för att få veta om den mottas bra eller inte. Man förutsätter inte att den andre vill eller inte vill ha sex innan man har gjort en invit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tuna77
Min sakliga argumentation blir då att om en person inte uttryckligen säger att "jag kan också tänka mig att erbjuda min kropp för att få en lägenhet" , då ska man ge blanka fan i att föreslå sex till en människa man inte känner och riskera bli uthängd. Det blir ju summa summarum av denna oerhört tafliga hantering från mannens sida. Naturligtvis kommer sex fortfarande hända i denna värld, du behöver inte vara orolig för det min vän

Men oinbjudna sexinvitörer riskerar bli uthängda, så när du någon gång ger dig på detta, så kolla av marknaden VÄLDIGT NOGA

Nu blandar du ihop två saker, dels om det är okej att ge en sexinvit och dels om det är rätt att hänga ut honom. Försök skilja på dessa saker och inte ta upp de i samma mening.
Att hänga ut personer kan vara förtal oavsett om det som skrivs är korrekt eller inte. Att ge en sexinvit är däremot inte brottsligt utan snarare ett krav innan sex inleds. Inget sex innan sexinvit, det får du inte mig att backa ifrån.