Jag drar ner lite på det, det blir rätt så mycket, men om du tycker jag missar att svara på något väsentligt så får du säga det.
Citat:
=vargvid|62466861]Är det? En lägenhetshyra på 5000 spänn är en bättre deal än att suga kuk för 5g kola för 5000kr?
Jorå, är du riktigt jävla desperat så kanske det är en bra deal att förnedra sig själv
Ja ur min synvinkel hade det.
Ungefär som ett kilo vitaminpiller varit bättre än ett kilo "smäll på käften"
Citat:
Så du ska jämföra ett vanligt arbete med sexuellt utnyttjande av någon i en beroendesituation?
Jovisst kan vi dra den jämförelsen att någon tvingas till ett jobb då han eller hon är beroende av pengar i en dålig situation, men sen går gränsen då det är sexuellt utnyttjande. Då kan hon, han eller du lika gärna välja sina egna kunder på stan. Tror fan hon kan tjäna med som lyx eskort än de ynka 5000kr som nu lägenheten skulle kosta i ett förstahands kontrakt, speciellt inte när det inte ens är säkert att hon får lägenheten
.
Ja, det kan vi väl göra.
Jag funderar på om ditt svar nedan, att det var "Billigt" med 200kr/h kan kopplas till det här....
Jag har haft rena toalettdykningsjobb, för mindre än så, och hade förutsättningarna varit rätt hade jag hellre knullat för dom pengarna om jag klarat det. andra kanske gör det.
Jag vet att dom inte klarat av det jag gjorde.
Jag var tvungen att ta dom jobben.
Jag tänkte inte att jag var kränkt eller att solen blev svart och "Hello darkness my old friend" spelades i bakgrunden..
Du tycker 200 kr/h är lite..jag tycker du sitter på höga hästar.
Citat:
För att man fortfarande utnyttjar någon. Spelar väl ingen roll ifall det är en deal eller inte? Har du någon framför dig som är i en dålig situation så är denna "överrenskommelse" omoraliskt och det behövde inte ens vara sexuellt utnyttjande utan att personen kunde få dig att äta en talrik med skit
.
Precis. äta en tallrik skit, eller krypa i avloppsrör.
Det är isåfall utnyttjande/överenskommelse oavsett vara eller produkt.
som jag sagt.
Citat:
Yep, förutom att nu handlar det nog mer än bara att få knulla en gång utan har han nu knullat henne en gång för lägenheten kommer han försöka få till det igen via sin makt över henne.
Whatever.
Om hon ett år efter tillträdet har ont om pengar och gör samma deal igen så är det upp till dom.
Du betalar hyra
varje månad.
Tänk så förjävligt egentligen.
Du betalar och betalar din hyra varje månad, efter at ha bott där i 10 år, så har du betalat lika mycket som om du ägt lägenheten, och sedan när du flyttar, så blir du utkastad på gatan och den där ondskefulla hyresvärden behåller sin lägenhet!
Orättvist! Utnyttjande!
Citat:
Problemet är fortfarande att du vill förminska att någon använder sin makt för att utnyttja någon.
Hon kan inte betala för en månad och vips så övergår det till sexuellt utnyttjande? Det gick undan. Inte ta något i pant eller att hon kan sälja av saker/ta ett lån eller något, utan helt plötsligt när hon upptäcker att hon inte kan betala så ska hon knulla honom som betalning? Hade det vart skillnad ifall det var en kille som inte kunde betala? Skulle han dra ner byxorna och sära på skinkorna eller bara för att det är en man och en tjej så ska hon ställa upp i natura?
Det är upp till henne.
Vill hon gå till pantbanken, eller pantsätta fittan.
Det är upp till henne.
Inte mig och inte dig.
Citat:
Det har vi alla, men dina och mina skitjobb innebär inte att vi smutsar ner våra kroppar på det sättet att det ger psykiska problem som sexuellt utnyttjande gör.
Jag kan inte gå in på det här, för jag känner att jag lämnar en dörr öppen som du kommer utnyttja, men jo, jag har haft jobb som jag sedemera kände att jag behövde prata med en terapeut om.
Citat:
Självklart. Men nu var det inte att hon skulle få sig en saftig summa pengar eller ett kontrakt på att hon äger lägenheten utan att hon kanske skulle få hyra den av honom. Är det ett högt pris anser du? Nja, inte ens horer på malmskillnadsgatan anser det är högt.
200kr timmen? Jävlar i mig det är billigt
.
Så det finns alltså skillnader mellan vad som gör det värt eller inte?
Där ser man.
Det är det jag sagt hela tiden.. Tillgång/efterfrågan/tackaja/tacka nej.
Du kan alltså tänka dig att ha ett pris för dina tjänster?
Citat:
Deal with it. Men vi är överrens, det är utnyttjande så då frågar jag dig vilket är två frågor du faktiskt behöver besvara.
1. Vad i det hela tycker du är ok med utnyttjande av någon i en beroendeställning?
2. Vad får dig att tro att han inte kommer vilja ha mer sex av henne? Var ju en lägenhet hon sökte, inte en lägenhet och en äldre man som kk.
Jag har inga problem att deala med det.
1. Det är varken mer eller mindre ok att utnyttja någon i en beroendeställning oavsett om valutan är köttslig eller monetär.
Det är upp till parterna.
2. inget.
Kan mycket väl bli så att erbjudandet kommer på tapeten igen.
från båda hållen.