2017-11-30, 22:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Erbjuder man sex mot att hyra ut, då förtjänar man hängas ut. Det är en risk som "säljaren" måste beakta. Eller hur? Marknaden ser ut så. Du vet riskanalys

Kanske det så länge det inte är att klassa som förtal vilket det enligt svensk lag kan vara även om uppgifterna är korrekta. Enklast hade väl bara varit att tacka nej.
Citera
2017-11-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kanske det så länge det inte är att klassa som förtal vilket det enligt svensk lag kan vara även om uppgifterna är korrekta.

Och de fall av "förtal" som leder till åtal är försvinnande små. Om man är rädd för förtal varför ens ta risken? Är sexuella kicken så viktig så det är värt det? Jag anser att är man så oaktsam som man då "får man skylla sig sjäv". Känner ni igen argumentationen? Jobbigt bara när det slår tillbaka
Citera
2017-11-30, 22:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Och de fall av "förtal" som leder till åtal är försvinnande små. Om man är rädd för förtal varför ens ta risken? Är sexuella kicken så viktig så det är värt det? Jag anser att är man så oaktsam som man då "får man skylla sig sjäv". Känner ni igen argumentationen? Jobbigt bara när det slår tillbaka

Diskuterar vi rättsväsendets förmåga att upprätthålla lagarna här?
Det är knappast topic.

Jag är för att två parter kan få enas om vilket pris som helst så länge uppgörelsen är frivillig. Det borde inte vara så konstigt egentligen.
Citera
2017-11-30, 22:49
Medlem
Citat:
Diskuterar vi rättsväsendets förmåga att upprätthålla lagarna här?
Det är knappast topic.

Jag är för att två parter kan få enas om vilket pris som helst så länge uppgörelsen är frivillig. Det borde inte vara så konstigt egentligen.

Håller med i sak men inte att sex ska blandas in som pris. Du kommer inte undan rättsväsendet när en sexuell invit presenteras, för den kan som tråden redan beskrivit lätt uppfattas som en förolämpning eller ofredande vilket finns i din och min och allas lagbok som brott. Så det bästa vore då att "Säljare" och "köpare" är medvetena om spelreglerna. Oinbjuden invit = risk för att bli uthängd. Det kommer sluta med ett scenario där mannen i detta fall inte har en chans att driva sitt förtalsmål..det kommer inte leda någonstans. Däremot är han uthängd och var det värt priset? Ja det vet ju bara han..var kicken tillräcklig? eller skulle han låtit bli?
Citera
2017-11-30, 23:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Håller med i sak men inte att sex ska blandas in som pris.

Varför inte då? Att du inte vill betala det priset är inget argument, alla har sin syn på vilket pris som man kan betala och vuxna människor borde få vara vuxna och avgöra detta själva.

Citat:
Du kommer inte undan rättsväsendet när en sexuell invit presenteras, för den kan som tråden redan beskrivit lätt uppfattas som en förolämpning eller ofredande vilket finns i din och min och allas lagbok som brott.

Jaså, hur ska då sex kunna inledas utan att brott begås, ska man bara köra på utan att ge invit menar du?

Citat:
Så det bästa vore då att "Säljare" och "köpare" är medvetena om spelreglerna. Oinbjuden invit = risk för att bli uthängd. Det kommer sluta med ett scenario där mannen i detta fall inte har en chans att driva sitt förtalsmål..det kommer inte leda någonstans. Däremot är han uthängd och var det värt priset? Ja det vet ju bara han..var kicken tillräcklig? eller skulle han låtit bli?

Gillar man inte priset tackar man nej, är inte svårare än så.
Citera
2017-11-30, 23:10
Medlem
Citat:
Varför inte då? Att du inte vill betala det priset är inget argument, alla har sin syn på vilket pris som man kan betala och vuxna människor borde få vara vuxna och avgöra detta själva.

Jaså, hur ska då sex kunna inledas utan att brott begås, ska man bara köra på utan att ge invit menar du?

Gillar man inte priset tackar man nej, är inte svårare än så.

Du måste väl förstå att om du erbjuder sex i utbyte mot en lägenhet till en kvinna som söker bostad, så finns risken att denna "invit" tas emot som ett ofredande? För inse rman inte det, då går det som i detta fallet, du blir uthängd. Marknaden fungerar så. Mannen skulle då enligt din syn lika gärna kunnat lagt ut en egen annons där han erbjuder sin lägenhet i utbyte mot sex, då får han ju kunder som söker det. Problemet uppstår när det är han som erbjuder till någon som inte bett om inviten. Är du med nu hur jag tänker?
Citera
2017-11-30, 23:12
Medlem
Mooons avatar
... precis! Och därefter anmäler man fanskapet och ser till att alla får reda på vilket svin han är.

Citat:
... Gillar man inte priset tackar man nej, är inte svårare än så.
Citera
2017-11-30, 23:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du måste väl förstå att om du erbjuder sex i utbyte mot en lägenhet till en kvinna som söker bostad, så finns risken att denna "invit" tas emot som ett ofredande?

Ja det förstår jag men det betyder inte att det är ett ofredande. Om inviter till sex klassas som brott kan vi inte ha sex utan att begå brott. Så kan vi inte ha det.

Citat:
För inse rman inte det, då går det som i detta fallet, du blir uthängd. Marknaden fungerar så. Mannen skulle då enligt din syn lika gärna kunnat lagt ut en egen annons där han erbjuder sin lägenhet i utbyte mot sex, då får han ju kunder som söker det. Problemet uppstår när det är han som erbjuder till någon som inte bett om inviten. Är du med nu hur jag tänker?

Förstår inte varför du håller fast vid att "hänga ut" mannen. Det är inte topic och jag ser heller inte varför man inte bara tackar nej till erbjudanden man inte gillar.
Citera
2017-11-30, 23:19
Medlem
Citat:
Erbjuder man sex mot att hyra ut, då förtjänar man hängas ut. Det är en risk som "säljaren" måste beakta. Eller hur? Marknaden ser ut så. Du vet riskanalys

Det håller jag med om. Jag tycker att mannen ska vara öppen med detta.
Misstänker ochså att det kan vara till mannens fördel om han letar hyresgäster.
Han kanske får utforma annonsen på ett sätt så att det inte tas som sexköp, utan mer som en blandad kontaktannons/bostadsannons.

Om bostaden och läget är bra så kommer en massa kvinnor att nappa på erbjudandet direkt.
Citera
2017-11-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ja det förstår jag men det betyder inte att det är ett ofredande. Om inviter till sex klassas som brott kan vi inte ha sex utan att begå brott. Så kan vi inte ha det.

Förstår inte varför du håller fast vid att "hänga ut" mannen. Det är inte topic och jag ser heller inte varför man inte bara tackar nej till erbjudanden man inte gillar.

Det är du som tjatar om att säljare och köpare ska mötas som vuxna individer, men du glömmer spelregler och hur marknaden fungerar. En sexuell invit till en person som söker BOSTAD, står juingenstans att hon söker sex, är ju dömt att gå åt helvete. I dessa tider dessutom. För att tala ditt språk, så har mannen gravt felbedömt sin riskanalys av läget här och valt köra på sexspåret. Se hur det gick. Uthängd som snuskgubbe. Med all rätta. Alla indikationer fanns där. Vill man ha sex, så är ju tipset att ge fan i att ragga på okända människor i bostadskön. Det är läxa nr 1. Ha ha
Citera
2017-11-30, 23:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är du som tjatar om att säljare och köpare ska mötas som vuxna individer, men du glömmer spelregler och hur marknaden fungerar. En sexuell invit till en person som söker BOSTAD, står juingenstans att hon söker sex, är ju dömt att gå åt helvete.

Jag kan förstå om hon blir förvånad och t.o.m. arg men det är inte vad jag diskuterar.

Citat:
I dessa tider dessutom. För att tala ditt språk, så har mannen gravt felbedömt sin riskanalys av läget här och valt köra på sexspåret. Se hur det gick. Uthängd som snuskgubbe. Med all rätta. Alla indikationer fanns där. Vill man ha sex, så är ju tipset att ge fan i att ragga på okända människor i bostadskön. Det är läxa nr 1. Ha ha

Du framför inga argument alls här mot det jag skrivit.
Citera
2017-11-30, 23:27
Medlem
Citat:
Jag kan förstå om hon blir förvånad och t.o.m. arg men det är inte vad jag diskuterar.

Du framför inga argument alls här mot det jag skrivit.

Sammanfattning: I din värld är händelsen en bagatell , där hon skulle ha tackat nej och låtsas som inget hänt. I min värld är det dömt att misslyckas och stor risk för att mottagaren av inviten klassar det som ofredande..hon vill hyra en lägenhet och inte få erbjudande om att knulla..hur bemöta detta? Hon gör rätt och varnar andra för att den här mannen erbjuder sin lägenhet i utbyte mot sex, så andra slipper uppleva samma fadäs. Inget fel i det, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in