2017-11-30, 21:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Men är du med i matchen? Du diskuterar om utseende. Det är helt off topic. Det är redan bevisat att attraktiva människor gynnas i det mesta. Vad är din poäng? Jag har väl inte dragit alla män över en kam? Du menar att vissa män tänker med kuken? Det är ju det jag skriver också..ha ha
Du säger emot dig själv.
Citat:
Återigen missar du helt. Om du lägger in en bostadsannons och säg att "Vera 24" lägger in samma annons...vem tror du får mest sexinviter?
Vad är det jag missar? Om du inte ens vill argumentera så finns det ingenting jag kan hjälpa dig med. Ingenstans har jag förnekat att kvinnor får fler inviter än män. Jag har absolut noll förståelse för varför du kommer här och slår in öppna dörrar.
Citera
2017-11-30, 21:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har missat hela poängen. Problemet är inte att man kan tacka nej och blockera. Problemet är att det är en ojämlikhet mellan om du är man eller kvinna. Eftersom vi är män så ställs vi inte inför en massa erbjudanden om sex när vi söker en lägenhet. Om vi lägger in en annons och söker bostad, så får vi inte svar från kvinnor som skriver.." såg att du söker lägenhet sweetie...om du slickar mig så får du hyra min". Du får inte ens ett erbjudande att torka gamlingar i röven...sorry to break it..men du är ointressant

Ja det är ojämlikt, en man får sällan sådana erbjudanden så mannen har alltså en nackdel då ett erbjudande som man kan tacka nej till inte är en nackdel. Motsvarande gäller att jag jag inte skulle få ett erbjudande att jobba som sjuksyster heller eftersom jag inte har rätt kvalifikationer.
Citera
2017-11-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du säger emot dig själv.

Vad är det jag missar? Om du inte ens vill argumentera så finns det ingenting jag kan hjälpa dig med.

Det blev för svårt för dig märker jag. Vi REPETERAR..om du sätter in en annons att du söker bostad och så gör en tjej likadant. Vem av er får flest sexinviter? Du eller hon? Ditt argument är att tjejer då medvetet kommer att använda sitt utseende så att du blir utan lägenhet?
Citera
2017-11-30, 21:42
Medlem
Citat:
Du säger emot dig själv.

Vad är det jag missar? Om du inte ens vill argumentera så finns det ingenting jag kan hjälpa dig med. Ingenstans har jag förnekat att kvinnor får fler inviter än män. Jag har absolut noll förståelse för varför du kommer här och slår in öppna dörrar.

Du missar ju till och med den öppna dörren ha ha Vad är din poäng?
Citera
2017-11-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det är ojämlikt, en man får sällan sådana erbjudanden så mannen har alltså en nackdel då ett erbjudande som man kan tacka nej till inte är en nackdel. Motsvarande gäller att jag jag inte skulle få ett erbjudande att jobba som sjuksyster heller eftersom jag inte har rätt kvalifikationer.

Äntligen någon som åtminstone kan argumentera och förklara sin ståndpunkt ialllafall. Respekt!
Citera
2017-11-30, 21:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Det blev för svårt för dig märker jag. Vi REPETERAR..om du sätter in en annons att du söker bostad och så gör en tjej likadant. Vem av er får flest sexinviter? Du eller hon? Ditt argument är att tjejer då medvetet kommer att använda sitt utseende så att du blir utan lägenhet?
Det är rätt svårt att föra en argumentation mot en person som inte svarar på ens argument, ja. Den här frågeställningen har jag redan besvarat.
Citat:
Du missar ju till och med den öppna dörren ha ha Vad är din poäng?
Läs mina inlägg igen om du vill, jag tycker det är ganska så tydligt.
Citera
2017-11-30, 21:52
Medlem
Citat:
Det är rätt svårt att föra en argumentation mot en person som inte svarar på ens argument, ja. Den här frågeställningen har jag redan besvarat.

Läs mina inlägg igen om du vill, jag tycker det är ganska så tydligt.

Du skrev att jag såg alla kvinnor som offer och alla män som förövare? Det har jag inte sagt någonstans. Jag lägger däremot skulden på att det är i större grad män som sexualiserar kvinnan än tvärtom och det återspeglar sig i exempelvis sexinviter på bostadsannonser som tjejer lägger ut. Din väldigt vaga syn på detta är då att kvinnor "söker" dessa inviter p.g.a deras utseende som du får att låta är medvetna och att det är kvinnorna som utnyttjar männen? Är det så vi ska tolka Mr CrilleCrille?
Citera
2017-11-30, 22:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Du skrev att jag såg alla kvinnor som offer och alla män som förövare? Det har jag inte sagt någonstans. Jag lägger däremot skulden på att det är i större grad män som sexualiserar kvinnan än tvärtom och det återspeglar sig i exempelvis sexinviter på bostadsannonser som tjejer lägger ut. Din väldigt vaga syn på detta är då att kvinnor "söker" dessa inviter p.g.a deras utseende som du får att låta är medvetna och att det är kvinnorna som utnyttjar männen? Är det så vi ska tolka Mr CrilleCrille?
Jag har inte motsatt mig att fler kvinnor får inviter.
Citat:
Om man söker en bostad. Ska man förvänta sig bli erbjuden en sexuell invit?? Finns det män som kan se en annons utan att tänka i sexuella termer?
Här säger du att alla män tänker i sexuella termer när de tittar på annonser. Jag menar då att du ser alla män som förövare precis som mannen som hängts ut i den här tråden. Är det verkligen så svårt att ta in?

Det jag tog upp i samband med att du skrev detta var att kvinnor själva drar nytta av sitt utseende när de annonserar och därför är det kanske inte så märkligt att de får fler inviter. Det är så det fungerar. Samtidigt har jag skrivit att jag själv hade bett personen dra åt helvete, det kan knappast tolkas som att jag tycker att man ska förvänta sig sexuella inviter.
Citera
2017-11-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ja men tjena. Det är vanligaste sättet man träffar sin livspartner på? Skämtar du ? "Ja vi gifte oss i sommar", Hur träffades ni? " Hon sökte boende, så jag hyrde ut mot sex".. ha ha tror du på det själv. Kan du nämna ett par som träffats på det sättet?

Det var inte riktigt det jag syftade på.. men du måste väl ändå se poängen?

Hur ofta sitter inte tjejer och snackar om drömkillen:
Han ska ha bil... Gärna bra boende i stan och en massa andra tillgångar...

För övrig känner jag faktiskt två killar som träffat sina kvinnor på liknande sätt..En thailändska och en Ryska..Utomlands är det betydligt vanligare att mannen bidrar med trygghet och kvinnan med skönhet..

Så nej.. det är inte ovanligt att kvinnor förväntar sig lite extra av mannen.

Vem vet...Många förhållanden börjar med sex.. Mannen bjuder kvinnan på några drinkar på krogen , sen går man hem...har sex..och sedan flyttar hon in.

Den här mannen erbjuder ju henne en hel bostad...det är fanimej mer generöst än några ynkliga drinkar...
Citera
2017-11-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Det var inte riktigt det jag syftade på.. men du måste väl ändå se poängen?

Hur ofta sitter inte tjejer och snackar om drömkillen:
Han ska ha bil... Gärna bra boende i stan och en massa andra tillgångar...

För övrig känner jag faktiskt två killar som träffat sina kvinnor på liknande sätt..En thailändska och en Ryska..Utomlands är det betydligt vanligare att mannen bidrar med trygghet och kvinnan med skönhet..

Så nej.. det är inte ovanligt att kvinnor förväntar sig lite extra av mannen.

Vem vet...Många förhållanden börjar med sex.. Mannen bjuder kvinnan på några drinkar på krogen , sen går man hem...har sex..och sedan flyttar hon in.

Den här mannen erbjuder ju henne en hel bostad...det är fanimej mer generöst än några ynkliga drinkar...

Jo men i detta fall söker ju tjejen en BOSTAD och inget annat. Jag är medveten om att makt, egendom, status m.m är avgörande i val av partner och desto mer i andra länder. Det är liksom två olika diskussioner. Min poäng har varit att "vissa" män tar sig rätten att sexualisera kvinnor som inte bett om det, och det är fel och ska markeras mot enligt mig. Jag tycker tjejen gjorde rätt och har svårt för att folk bagatelliserar mannens beteende. Hade det varit någons dotter, då blir det helt annan reaktion.
Citera
2017-11-30, 22:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jo men i detta fall söker ju tjejen en BOSTAD och inget annat. Jag är medveten om att makt, egendom, status m.m är avgörande i val av partner och desto mer i andra länder. Det är liksom två olika diskussioner. Min poäng har varit att "vissa" män tar sig rätten att sexualisera kvinnor som inte bett om det, och det är fel och ska markeras mot enligt mig. Jag tycker tjejen gjorde rätt och har svårt för att folk bagatelliserar mannens beteende. Hade det varit någons dotter, då blir det helt annan reaktion.

Ja en bostad mot betalning och hon blev erbjuden det. Att sedan priset inte var något hon ville acceptera är en annan sak men det är inte alltid köpare och säljare kommer överens.
Citera
2017-11-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja en bostad mot betalning och hon blev erbjuden det. Att sedan priset inte var något hon ville acceptera är en annan sak men det är inte alltid köpare och säljare kommer överens.

Erbjuder man sex mot att hyra ut, då förtjänar man hängas ut. Det är en risk som "säljaren" måste beakta. Eller hur? Marknaden ser ut så. Du vet riskanalys
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in