Citat:
Statistiskt sett bör det ha varit något fler. 0,16% av 35 000 är 56 israeler en normal dag i tornen.Vid den tidiga morgontimmen flygplanen träffade var dock endast cirka 18000 i tornen.
Citat:
Troligen inte. Expert på gisslansituationer - absolut.
- Var/är Daniel Lewin expert på flygkapningar och gisslansituationer eftersom han var officer (captain) i Sayeret Matkal, det elitförband som ansvarar för landets beredskap för den typen av händelser?
Expert på flygplanskapningar? Inga bevis verkar ha hållits fram för att han hade någon utbildning eller erfarenhet av det. Det vanligaste scenariot Sayeret Matakal varit inblandade i är kapade bussar, några flygplanskapningar verkar de inte ha varit involverade i sedan 1976. Fast "till vardags" är de främst specialister på spaning och navigering.
Citat:
Inga levande vittnen finns. Men ska man gissa (du verkar u gilla det) så kör jag på kniv..
- Hur var det nu, blev Lewin mördad med pistol eller med kniv?
Citat:
Nej de skrev inte ett ord om hur många som befann sig i tornen. De skrev: The Foreign Ministry in Jerusalem has so far received the names of 4,000 Israelis believed to have been in the areas of the World Trade Center and the Pentagon at the time of the attack. Det är förstås en fullt rimlig siffra med tanke på att det bodde cirka 30.000 israeler i New York State vid den här tiden. (0,16% av befolkningen). Dock skrev de redan i rubriken att det "endast" var hundratals som saknades, vilket knappast är underligt med tanke på det totalhavererade telefonnätet.
- Skriver Jerusalem Post att 4000 israeler beräknas befinna sig i och kring WTC och Pentagon vid tiden för terrorattackerna 9/11?
Citat:
Nej verkligen inte. Det kom dagligen mängder av hot mot amerika - det finns ingenting som tyder på att detta ospecifika hot med avsaknad av angivande av såväl tid som plats eller metod för någon attack utgjorde något anmärkningsvärt. När det uttalades lades det bara åt sidan av handläggarna som först efteråt kom att tänka på att de kanske borde meddela FBI. FBI fick då uppgifter så de kunde spåra avsändaren..
- Väntar vi fortfarande, 16 år senare, på att FBI ska spåra upp den aktör som skickade terrorvarningar till två israeler på Odigo, timmarna innan attackerna?
Citat:
Nej. ZIM Shippings kontrakt löpte ut den 1 september och då hade de flyttat. Flytten hade planerats i två år och planerna offentliggjorde i april..
- Väntar vi fortfarande, 16 år senare, på att FBI ska återuppta den utredning av det israeliska företag som flyttade ut hastigt och lustigt från tvillingtornen strax innan 9/11 trots att de fick fortsätta betala hyra ett antal månader tills kontraktet löpte ut?
Dock hade de kvar ett litet rum med sina datorer som förstås förstördes i attacken vilket ledde till att de fick lägga ner verksamheten ett tag eftersom de inte längre kunde spåra sina leveranser... 10 av bolagets arbetare befann sig dessutom ännu i byggnaden när den attackerades...
I byggnaderna fanns 430 bolag från 28 länder - att ett av dem flyttade i anslutning till 9-11 är inte ett jota underligt..
Citat:
Jag hinner inte svara på mer just nu, igen, men varför läser du inte i tråden - använd sökfunktionen, så slipper du upprepa sånt som redan besvarats ett oändligt antal gånge så väl och grundmurat att ingen lyckats ifrågasätta ens nästan trovärdigt...
upprepning av en massa debunked frågor
varför varför varför
varför varför varför
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-30 kl. 19:52.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-30 kl. 19:52.