2017-11-24, 17:59
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nästa vecka ska utskottsinitiativet behandlas. Då får du veta hur M röstar.

Skojarna kommer troligtvis att rösta ner förslaget, eller helt enkelt strunta i att rösta. De andra partierna kommer naturligtvis att rösta nej till detta.
Citera
2017-11-24, 18:26
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Antagligen har Jonasson bett att få domarna "digitalt". Det är inte domstolarna skyldiga att göra, utan det som gäller är "kopia till självkostnadspris".

I praktiken är det billigt, enkelt och rättframt att skicka en PDF, men man vill heller inte göra det lätt att hjälpa till att skapa "Lexbase II". Alltså trögar man sig när man ser begäran om många domar i ett tendensiöst syfte och får Jonasson besked om att a) "det kostar" och b) "vassego och läs den från papper, kommer på posten" faller ju just hans upplägg.

Nu VERKAR Jonassons rapport vederhäftig så det räcker. Vill man vederlägga den får man ju göra en minst lika bra undersökning som säger annat, men samtidigt behöver man mer än Jonassons rapport för att slå på stora trumman för en förändring.

Sedan är korrekt kunskap av godo för alla, inte bara invadrarkritikerna. Bara om man vet vad som är fel, var det är fel och vilka som gör fel kan man ju arbeta för att rätta till problemet. Det kan ju finnas mer än lösning på problemet...
Jag undrar om SD vet vad de ska göra med kunskaperna de får fram? Invandrare överrepresenterade, jaha, sen då?

Fast meetoo-grejen ger ju lite andra vibbar.
Det är ett universellt bekymmer.
Citera
2017-11-24, 18:39
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag undrar om SD vet vad de ska göra med kunskaperna de får fram? Invandrare överrepresenterade, jaha, sen då?

Det handlar nog bara om att visa Moderaternas rätta ansikte när det gäller att att rösta på förslaget. Det var ju trots allt Moderaterna som ville kartlägga etniciteten hos våldtäktsmän.
Citera
2017-11-24, 19:11
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Då det kommit till Sverigedemokraternas kännedom att fler partier nu påstår sig önska att kartlägga ursprunget på gärningsmännens och offrens ursprung vid våldtäkter och andra sexualbrott så lägger Sverigedemokraterna nu fram ett utskottsinitiativ för att skyndsamt lägga fram detta önskemål till regeringen.

Den stora frågan är hur moderaterna kommer agera? Partiet säger sig vilja ha en hårdare politik och vilja förändra i dessa frågor, men har tidigare aldrig varit med i slutändan om att rösta igenom sådan politik. Kommer man visa upp sig som lögnare och hycklare ännu en gång eller tänker man rösta på det man nyss gjort ett utspel angående? Spel för gallerierna eller verklighet? Nu ska vi ha svaret!

Nu är det upp till bevis för alla partier som påstår sig vilja detta, eller blir Sverigedemokraterna ensamma om önskan som vanligt? Sverigedemokraterna har ensamma drivit denna fråga länge och då har samma andra partier skrikit om rasism och sagt fula saker om att göra en sådan undersökning.

BRÅ har tidigare genomfört sådana undersökningar år 1995 och år 2004 och skulle ha gjort en ny sådan undersökning för ett par år sedan, men regeringen har vägrat med hänvisning till att man redan vet hur det ligget till och Morgan Johansson menar att det är män som är problemet. Undersökningar på senare tid visar att gällande exempelvis överfallsvåldtäkter så är gärningsmännen utlänningar vid 95,6% av brotten. Vilket är alldeles groteska siffror som måste kartläggas och utredas.

Gärningsmännen är uteslutande invandrare vid vissa typer av sexualbrott och offren är nära uteslutande svenska tjejer, där man kan höra sådana vidrigheter som att svenska tjejer är horor, svenska tjejer förtjänar att våldtas och att svenska tjejer gillar att våldtas. Kan vi se en väldigt grov och brutal rasism i det här?

http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/sverigedemokraterna-vaecker-utskottsinitiativ-efter-moderaternas-utspel-2275368

* Kommer utskottsinitiativet gå igenom i utskottet och riksdagen? Vilka partier kommer stödja utskottsinitiativet? Sverigedemokraterna är självklart, vilka andra?

* Den stora frågan är hur moderaterna kommer agera? Partiet säger sig vilja ha en hårdare politik och vilja förändra i dessa frågor, men har tidigare aldrig varit med i slutändan om att rösta igenom sådan politik. Kommer man visa upp sig som lögnare och hycklare ännu en gång eller tänker man rösta på det man nyss gjort ett utspel angående? Spel för gallerierna eller verklighet? Nu ska vi ha svaret!

* Varför vägrar regeringen och Morgan Johansson att ge BRÅ i uppdrag att genomföra denna undersökning som borde ha gjorts för flera år sedan då den senaste genomfördes år 2004? Varför vill man mörka att överfallsvåldtäkterna som exempel begås i 95,6% av fallen av invandrare som gärningsmän?
En liten motfråga bara.
Vad ska man använda denna kartläggning till?
Citera
2017-11-30, 19:28
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
En liten motfråga bara.

Vore väl ypperligt att få fakta på bordet så att alla spekulationer om vad som är korrekt kan upphöra.
Att ange att man vet hur det ligger till som orsak till att inte göra en ny undersökning borde innebära att det finns statistiskt säkerställt material.
För det kan ju aldrig någonsin vara så att man gissar ........ Eller, gud förbjude, man vill inte att sanningen skall komma i dager eftersom det är direkt ofördelaktigt för ens fina position.
Citera
2017-11-30, 19:34
Medlem
8711s avatar
Citat:
En liten motfråga bara.

För att stoppa den fruktansvärda massinvandringen och massinvandringspolitiken. Alla fakta och alla argument ska användas för att stoppa detta och återsända hundratusentals som är här illegalt, är utvisningsdömda, har begått grova brott, ljugit om ålder, asylskäl och härkomst.

Har man begått grova våldtäkter och utsatt svenska folket för upprepade eller grova brott ska man definitivt utvisas fortast möjligt ur Sverige!
Citera
2017-11-30, 23:47
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vore väl ypperligt att få fakta på bordet så att alla spekulationer om vad som är korrekt kan upphöra.
Att ange att man vet hur det ligger till som orsak till att inte göra en ny undersökning borde innebära att det finns statistiskt säkerställt material.
För det kan ju aldrig någonsin vara så att man gissar ........ Eller, gud förbjude, man vill inte att sanningen skall komma i dager eftersom det är direkt ofördelaktigt för ens fina position.
Vad spelar det för roll om vi får siffror som visar att ex 300 invandrare begår våldtäkt när vi tar in hundratusentals/år, om man nu ska tro på det man läser på FB?
Är det inte bara enklare att utvisa alla som tar med sig förtrycket från sitt hemland, närde kom hit för att slippa just det?
Citat:
För att stoppa den fruktansvärda massinvandringen och massinvandringspolitiken. Alla fakta och alla argument ska användas för att stoppa detta och återsända hundratusentals som är här illegalt, är utvisningsdömda, har begått grova brott, ljugit om ålder, asylskäl och härkomst.

Har man begått grova våldtäkter och utsatt svenska folket för upprepade eller grova brott ska man definitivt utvisas fortast möjligt ur Sverige!
Jo. Men behövs det en kartläggning för att utvisa de med invandrarbakgrund som begår brott?
Räcker det inte med att domstolen faktiskt ser till individen de dömer? För även jag kan med en enkel personutredning se om en person är invandrare eller inte.
Sedan köper jag inte att vi ska stoppa skötsamma invandrare bara för att en liten klick av dem begår grova brott.
OBS nu att jag inte stödjer invandringen till Sverige. Vad jag nu vänder mig emot är att döma en grupp människor pga vad ett fåtal gör.
Citera
2017-11-30, 23:57
Medlem
8711s avatar
Citat:
Jo. Men behövs det en kartläggning för att utvisa de med invandrarbakgrund som begår brott?
Räcker det inte med att domstolen faktiskt ser till individen de dömer? För även jag kan med en enkel personutredning se om en person är invandrare eller inte.
Sedan köper jag inte att vi ska stoppa skötsamma invandrare bara för att en liten klick av dem begår grova brott.
OBS nu att jag inte stödjer invandringen till Sverige. Vad jag nu vänder mig emot är att döma en grupp människor pga vad ett fåtal gör.

Då går du alltså med på att det ska ske tusentals och åter tusentals brott i Sverige mot svenskar och gällande sexbrott främst mot svenska kvinnor som annars aldrig hade hänt här, varken i dessa antal eller i det enskilda fallet - Det gör inte jag och en enorm majoritet andra invandringsnegativa. För att få fortsätta med massinvandringen ska man därmed utvisa i efterhand och acceptera groteska ökningar av brott och offra tiotusentals svenskar årligen för grova brott. Jag tycker inte det.

Jag är inte beredd att offra några tusen kvinnor per år för grova våldtäkter och gruppvåldtäkter som är DIREKT IMPORTERADE och annars inte hade skett här varken i dessa antal eller i det enskilda faller utan denna gärningsman som är DIREKT IMPORTERAD.

Man gör alltid en konsekvensanalys. Massinvandring från mellanöstern och afrika orsakar enorma våldtäktsvågor i Sverige med våldtäkter och gruppvåldtäkter, skjutningar, handgranater, attacker mot polis och brandkår, nya brottstyper och massor av andra konsekvenser. Detta måste man alldeles självklart väga in när man beslutar att en miljon-två miljoner från mellanöstern ska bo i Sverige. Det gör man med alla andra faktorer.
Citera
2017-12-01, 00:14
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Då går du alltså med på att det ska ske tusentals och åter tusentals brott i Sverige mot svenskar och gällande sexbrott främst mot svenska kvinnor som annars aldrig hade hänt här, varken i dessa antal eller i det enskilda fallet - Det gör inte jag och en enorm majoritet andra invandringsnegativa. För att få fortsätta med massinvandringen ska man därmed utvisa i efterhand och acceptera groteska ökningar av brott och offra tiotusentals svenskar årligen för grova brott. Jag tycker inte det.

Jag är inte beredd att offra några tusen kvinnor per år för grova våldtäkter och gruppvåldtäkter som är DIREKT IMPORTERADE och annars inte hade skett här varken i dessa antal eller i det enskilda faller utan denna gärningsman som är DIREKT IMPORTERAD.

Man gör alltid en konsekvensanalys. Massinvandring från mellanöstern och afrika orsakar enorma våldtäktsvågor i Sverige med våldtäkter och gruppvåldtäkter, skjutningar, handgranater, attacker mot polis och brandkår, nya brottstyper och massor av andra konsekvenser. Detta måste man alldeles självklart väga in när man beslutar att en miljon-två miljoner från mellanöstern ska bo i Sverige. Det gör man med alla andra faktorer.
Nej. Jag skrev inte att jag gick med på det.
Men med ditt resonemang så är det fel att invandrare våldtar medan en renodlad Svensk våldtäkt är helt ok.
Jo, jag kan sjunka till din nivå.
Jag anser att alla människor ska stå för sina handlingar. Jag anser även att människor som flytt från våld o förtryck har förlorat sin rätt att vistas i landet om de själv använder våld o förtryck här.
Därför ska alla som döms till fängelse o har invandrarhärkomst även utvisas.
Men att använda våld o förtryck som en anledning att stoppa invandringen köper jag inte.
Jag är som jag skrev, emot invandringen. Men inte för att vissa av dessa individer inte kan sköta sig.

Inför lagen är vi alla lika.
Hört talas om det? En unik sak för just Sverige. Vill partiet som värnar om Sverige o det som är Svenskt ändra på det som är Svenskt?
Citera
2017-12-01, 00:41
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:

Jag tror knappast att det handlar om att stoppa skötsamma personer. Invandrare som sköter sig tycker nog också att detta behöver utredas. En utredning går inte ut på att döma en hel grupp människor för något som en liten del av befolkningen begår. För att kunna utreda varför en specifik grupp är överrepresenterad så behövs en utredning vilka som begår brott och varför. Det kan inte vara så enkelt att socioekonomiska faktorer avgör vem som begår våldtäkter.

Socioekonomiska faktorer har blivit ett politiskt begrepp som används för att förklara all brottslighet utförd av etniska minoriteter. Av vad jag vet så finns det inga bevis på att detta stämmer och definitivt inte när det gäller våldtäkter.
Citera
2017-12-01, 00:44
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag tror knappast att det handlar om att stoppa skötsamma personer. Invandrare som sköter sig tycker nog också att detta behöver utredas. En utredning går inte ut på att döma en hel grupp människor för något som en liten del av befolkningen begår. För att kunna utreda varför en specifik grupp är överrepresenterad så behövs en utredning vilka som begår brott och varför. Det kan inte vara så enkelt att socioekonomiska faktorer avgör vem som begår våldtäkter.

Socioekonomiska faktorer har blivit ett politiskt begrepp som används för att förklara all brottslighet utförd av etniska minoriteter. Av vad jag vet så finns det inga bevis på att detta stämmer och definitivt inte när det gäller våldtäkter.
Det där kan jag köpa då du kom in i fel ände av en diskussion.
Jag ställde just frågan om anledningen till att man vill göra utredningen o vad den ska leda till?
De svar jag fick var inga bra anledningar enl mig.
Citera
2017-12-01, 11:53
Medlem
Citat:
Jag ställde just frågan om anledningen till att man vill göra utredningen o vad den ska leda till?

Enda sedan andra världskriget lider hela europa av rasist-skräck som hämmar yttrandefriheten och därmed även demokratin. Vi är uppfostrade till att (med rätta) ifrågasätta vad information skall användas till och väljer lätt censur. Vad som krävs enligt mig är både fakta och vettiga personer (som t ex du) som även analyserar och kommenterar felaktiga slutsatser av faktan. Rädslan för fakta är inte rätt väg att gå enligt mig. Jag ser här i Schweiz att människor faktiskt kan hantera fakta betydligt bättre än man först kan tro. Det blir en balans med tiden där folk inte vill gå över gränsen. SVP i Schweiz minskar nu igen rejält t ex.

Försöker man istället "lura" befolkningen, straffar det sig, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in