2017-11-29, 09:20
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Vad går medlemsavgifterna till? Går det till insamlingen av en miljon kronor eller till något annat?

Hur som, hittills har det samlats in drygt femtiofem tusen kronor. Den här typen av idéer brukar ju ha som mest medvind i början. Så det vill till att det har ökat betydligt innan årets slut.

Finns det inte bättre sätt att spendera en miljon kronor på än att köpa en ekande tom villa ute på vischan som kommer att benämnas som nazistvillan i folkmun?
Kom gärna med något konstruktivt förslag då. Ganska trist med din negativa attityd.

Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Man försöker bara kopiera Folkets Huskonceptet, och kommer att misslyckas med detta, men det är ju en födkrok för topparna inom de högerextrema grupperna så länge man lyckas lura folk att skänka pengar.
Målet är att de ska ha ett hus redo om ett år. Det vore ett rookie-misstag att både lova ett resultat och sätta en konkret deadline för det, som man kan ställas till svars för, om allt bara är ett påhitt. Ett typexempel på en skojare som gjorde det misstaget är Gustav Fridolin när han lovade att fixa skolan på 100 dagar. Alla bra bluffmakare vet att man inte kan lova både ett utfall och en tid om man vill kunna undvika ansvar.

Det vore ytterst korkat av alla inblandade att göra en sådan här bluff (förutsatt att det är en bluff), leva gott på pengarna i ett år, och sedan vara brännmärkta för all framtid.

Ibland är den enklaste förklaringen den mest troliga: de menar väl och kommer göra sitt bästa för att ro ihamn projektet.
Citera
2017-11-29, 17:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Kan någon förklara poängen med svenskarnas hus? Kommer de att ha Tintin i Kongo och Pippi Långstrump med negerkung? Kommer de att servera negerbollar i fiket?
Detta är galenskap
Som jag har förstått det så är Svenskarnas Hus tänkt att vara det första steget, den första biten fredad mark där svenskar kan vara trygga och som i framtiden ska växa till svenskarnas nya livsrum. Det Fria Sverige blir då en alternativ maktstruktur som värnar svenskarnas intressen, som är oberoende av den nuvarande staten och som på sikt kan konkurrera ut den gamla staten när folk ser hur attraktivt Det Fria Sverige är. Det är sannerligen en ambitiös idé men jag tror att den typen av långsiktigt tänkande är just vad som behövs.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-11-29 kl. 17:56.
Citera
2017-11-29, 18:46
Medlem
Jag gissade ju nästan exakt rätt på vad projektet skulle vara. Jag tycker det låter suveränt, medan resten av konsumtions, multikulti, #metoo Sverige faller samman står det fria Sverige stadigt på sina egna fötter.

Dan påpekade i Motgifts sändning att de redan finns vissa företag som är beredda att flytta till det direkta området kring det framtida Svenskarnas hus. Ingrid, Conrad och andra inblandade som redan bor i Sverige har ju redan hus/lägenhet så det blir hur lätt som helst att sälja det gamla/eller betala hyra i en ny ort. De personer som är närmast involverade i projektet (säkert ca 15-20 pers) har redan bestämt att flytta in nära varandra, samtidigt som minst ett tiotal av de 700 medlemmar garanterat gör det samma. Där har vi redan en bra grund. Möjligheten att 100 nationalister bor i direkt anknytning till ett klubbhus, nära varandra inom 1-2 år är inte alls långsökt.

Jävla nollor här i tråden som kallar det här en skitidé förrän det ens startat. Det här har ett enormt potential och det är helt rätt personer som sitter i ledningen. Dan är en duktig och framgångsrik person som lyckats skapa ett media projekt som anställt 3 personer på heltid ur ingenting, det samma på mindre skala med I&C.

Om du trots allt inte tror på projektet så hur skadar det dig att lägga ut 100 kronor i månaden på ett projekt som skulle kunna vara grunden till Sveriges återfödelse?
Citera
2017-11-29, 19:06
Medlem
https://twitter.com/erikssondan/status/935806932903964672

Hur lång är Pastor Söderman? Hade bilden av honom som en rejäl gubbe... men det är han inte här. Väl? Ingrid och Dan kan ju inte vara mer än 175 cm långa?
Citera
2017-11-29, 19:27
Medlem
xmzs avatar
I varenda ideell förening anser en majoritet av medlemmarna att de är kunder till ett företag och förväntar sig all den service som gemene företag förväntas visa sina kunder. Alltså, de missar helt att om du blir medlem i den ideella föreningen så förväntas du vara delaktig i att den fungerar och växer.

Tänker i mitt stilla sinne, hur många av de 700(?) medlemmarna är beredda att hjälpa till timtals helt gratis för att få det hela att fungera?
Citera
2017-11-29, 19:34
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
https://twitter.com/erikssondan/status/935806932903964672

Hur lång är Pastor Söderman? Hade bilden av honom som en rejäl gubbe... men det är han inte här. Väl? Ingrid och Dan kan ju inte vara mer än 175 cm långa?
Daniel 1,77, Dan 1,79, Ingrid 1,72, Magnus 1,80, Patrik, 1,83, Robin 1,85.
Citera
2017-11-29, 19:37
Medlem
Citat:
Finns det inte bättre sätt att spendera en miljon kronor på än att köpa en ekande tom villa ute på vischan som kommer att benämnas som nazistvillan i folkmun?
Det finns två idéer här. Dels kan man se Svenskarnas hus som en fritidsgård för nationalister. Den andra iden är som ett allaktivitetshus för allmänheten men som kräver medlemsskap så att DFS har full kontroll över vilka som besöker och jobbar i huset. Det senare är nog den rätta tolkningen av grundarnas vision.

Finessen med detta är att man bygger upp ett parallellsamhälle för svenskar. Tänk om du vill sätta ditt barn i ett dagis med bara etniska svenskar. Idag är det omöjligt, men om ett dagis drivs av DFS där det krävs medlemsskap och föreningen har full kontroll över vilka som får bli medlemmar, ja då är det plötsligt möjligt.

DFS är som jag ser det en helt revolutionerande idé. Det fyller ett behov som kommer att växa lavinartat. Det är inte alls omöjligt att hycklande liberaler och vänsterextremister kommer att lösa medlemskap i DFS i framtiden för att undkomma mångkulturen.

Det största problemet jag ser är att det är en så bra idé att regimen kommer att lägga juridiska hinder i vägen. Jag vet inte ens hur det juridiska sakläget ser ut idag. Kanske är det inte ens möjligt att bilda föreningar för svenskar på det här sättet. Om det är så kan man räkna med åtgärder för att förbjuda det.
Citera
2017-11-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det finns två idéer här. Dels kan man se Svenskarnas hus som en fritidsgård för nationalister. Den andra iden är som ett allaktivitetshus för allmänheten men som kräver medlemsskap så att DFS har full kontroll över vilka som besöker och jobbar i huset. Det senare är nog den rätta tolkningen av grundarnas vision.

Finessen med detta är att man bygger upp ett parallellsamhälle för svenskar. Tänk om du vill sätta ditt barn i ett dagis med bara etniska svenskar. Idag är det omöjligt, men om ett dagis drivs av DFS där det krävs medlemsskap och föreningen har full kontroll över vilka som får bli medlemmar, ja då är det plötsligt möjligt.

DFS är som jag ser det en helt revolutionerande idé. Det fyller ett behov som kommer att växa lavinartat. Det är inte alls omöjligt att hycklande liberaler och vänsterextremister kommer att lösa medlemskap i DFS i framtiden för att undkomma mångkulturen.

Det största problemet jag ser är att det är en så bra idé att regimen kommer att lägga juridiska hinder i vägen. Jag vet inte ens hur det juridiska sakläget ser ut idag. Kanske är det inte ens möjligt att bilda föreningar för svenskar på det här sättet. Om det är så kan man räkna med åtgärder för att förbjuda det.

Att ha en förening som explicit bara accepterar etniska svenskar som medlemmar är såklart inte möjligt med hänsyn till diskrimineringslagen. Men att indirekt och på ett icke uttalat sätt bara välkomna svenskar att ta del i gemenskapen är nog genomförbart, ungefär på samma sätt som det finns intresseföreningar för andra minoriteter idag. Ungefär så föreställer jag mig DFS:s vision.

De parallella samhällen för svenskar som ofrånkomligen kommer att uppstå i framtiden kommer nog inte vara uttalat rasdiskriminerande. Situationen kommer snarare att likna den i många sydamerikanska länder. Det vill säga ett etniskt stratifierat klassamhälle.
Citera
2017-11-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaff
Att ha en förening som explicit bara accepterar etniska svenskar som medlemmar är såklart inte möjligt med hänsyn till diskrimineringslagen. Men att indirekt och på ett icke uttalat sätt bara välkomna svenskar att ta del i gemenskapen är nog genomförbart, ungefär på samma sätt som det finns intresseföreningar för andra minoriteter idag. Ungefär så föreställer jag mig DFS:s vision.

De parallella samhällen för svenskar som ofrånkomligen kommer att uppstå i framtiden kommer nog inte vara uttalat rasdiskriminerande. Situationen kommer snarare att likna den i många sydamerikanska länder. Det vill säga ett etniskt stratifierat klassamhälle.
Diskrimineringslagen tycks bara peka ut två organisationer som inte har rätt att diskriminera: arbetstagar- och arbetsgivarorganisationer (DL 2:11).

Dock har jag själv läst juridik så jag vet att det aldrig är så enkelt utan man måste alltid göra en grundlig rättsutredning för att veta hur det egentligen ligger till.

Men med tanke på att DFS:s syfte är så diametralt motsatt regimens kungstanke om integration så kan man nog förvänta sig lagändringar för att stoppa verksamheten om den skulle bli framgångsrik och ett hot på allvar.
Citera
2017-11-29, 23:00
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Säkert är det så. När man så uppenbart blir störda och defensiva så uppvisar man, tvärtemot vad de vill, svaghet. Jag tycker inte att DFS är särskilt intressant personligen och saknar förtroende för flera av de ledande men hotet mot NMR ser jag inte riktigt. Lockar man verkligen samma klientel; och om det vore så, så är ju ambitionen i vilket fall att öka anhängarskaran och antalet människor som kan tänkas vara intresserade av att bidra på olika sätt. "Kakan" får inte förutsättas vara statisk.
Tycker mer det visar önsketänkande och oförståelse för hur nationella utanför Motståndsrörelsen fungerar. I Motståndsrörelsen lyssnar och lyder medlemmar. Nationella utanför Motståndsrörelsen däremot reagerar alltid negativt på att bli tillsagda vad de ska tycka om saker och ting. Nationella utanför Motståndsrörelsen vill inte föra en jobbig politisk kamp, de vill konsumera politik i lugn och ro och utan konflikter.
Citat:
Sen kan man ju resa frågan om hönan och ägget ifall man är lite extra konspiratorisk. Vad kom först?

- Dan och Magnus skall flytta tillbaka till Sverige och därför ska Det fria Sverige bildas

eller

- Det fria Sverige bildas och därför ska Dan och Magnus flytta tillbaka till Sverige
Det är egentligen inte konspiratoriskt. Det är bara ett tecken på att man är vuxen och inte godtroget per automatik köper allt någon påstår när det helt uppenbart kan finnas andra motiv inblandade än de uttalade. De mentala barnen reagerar istället: "Vad bra att ni räddar Sverige, här - ta mina pengar." Redan nu borde folk kunna säga: "Upp till bevis. Om ni inte håller det ni nu lovar och detta till sist bara visar sig handla om att finansiera Motgifts flytt till Sverige så var det sista gången ni lanserade ett nytt projekt inom den nationella rörelsen, lögner och bedrägeri på den här nivån tolereras inte." Det är dessutom konstruktivt då det sätter press och ökar projektets chanser att lyckas. Att klaga över något som inte går att påverka (att DFS existerar) eller tröttsamt spekulera i att saker skulle vara omöjliga (att nationella inte kan ha egna lokaler p.g.a. x, y eller z) är meningslöst och destruktivt.
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Nej det var inte det som var kontentan. Själv gillar jag Motståndsrörelsen och Radio Nordfront, men i de här frågorna har de en förmåga till att tro att hela världen utgår ifrån dem och att alla uttalanden som görs är en pik eller attack mot deras organisation, när ingen i själva verket sagt ett ord om deras organisation och där det är fullständigt uppenbart att man pratar om hur rörelsen generellt sett ut i 30 års tid.
Att ignorera istället för att öppet kritisera är ju nästan en värre form av passivt-aggressivt beteende.

Nuvarande budskap: "Den nationella rörelsen är värdelös och efterbliven. Nu har vi kommit på en mycket bättre idé. Alla ska ge oss pengar, så kommer vi flytta hem till Sverige och ordna upp saker och ting."

Smartare budskap: "De som vill bedriva aktivism kan söka sig till Motståndsrörelsen eller NU. Vi har pratat med dem och de står i nuläget utanför projektet men kommer vara behjälpliga när det är dags att lansera det första huset."
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Stödmedlemsskap i smr ger inget öht, det innebär bara att oduglingarna som leder organisationer slipper söka socialbidrag. Jag har testat att arbeta för smr och de nyttjade inte direkt min kompetens, skrev bara lite notiser(Saxlind godkände det mesta utan närmare granskning).
Kan bero på att du saknar kompetens? Du är en defekt autist. Goda autister är objektiva robotmänniskor som arbetar ödmjukt och löser problem. Du är uppenbarligen en dålig autist som skapar problem för att du saknar självinsikt och inte klarar av att betrakta dig själv ens en gnutta objektivt.
Citat:
Jag tror oväntade positiva saker kan komma ifrån detta projektet, de har gjort flera saker rätt
-bra struktur för medlemsskap, aktiva medlemmar har makten, synd att inte SvP valde den modellen.
Du är alltså för korkad för att fatta att de i praktiken har exakt samma organisationsstruktur som SvP? SvP hade en enväldig styrelse som kunde ta in nya medlemmar i styrelsen, men partiet saknade interndemokrati. DFS har också en enväldig styrelse som på egen hand bestämmer vilka medlemmar som ska klassas som aktiva, interndemokratin finns alltså tills vidare bara på pappret och kommer antagligen stanna där för att undvika kuppförsök osv.
Citat:
-fokus på långsiktiga lösningar istället för väpnad revolution om en vecka.
Bra idé, sa autisten som förespråkat lone wolf-terrorism under något års tid.
Citat:
Vänstern som är väldigt splittrad har varit framgångsrik till skillnad från den nazistiska rörelsen som har gått ständigt bakåt, den nationella rörelsen var betydligt starkare när den var mer splittrad, nu fallet allt med smr.
Det är för att vänstern är judar och judars mål är att bryta ner och förstöra ett samhälle, och det är ett till sin natur anarkistiskt projekt. Att däremot bygga upp ett samhälle och vårda en folkgemenskap är ett projekt som kräver en enighet. Definitionen av ett folk historiskt sett har varit en grupp som är homogent när det kommer till ras, språk, kultur och religion - svenskarna idag delar bara språk och en nationell rörelse med hundra olika ideologiska och subkulturella inriktningar kommer inte kunna ena folket.
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
FNU initierades framförallt av Robin Boström som idag är medlem i Nordiska Motståndsrörelsen. Vad jag vet så var inga medlemmar i Svenskarnas parti inblandade i att starta den organisationen. SvP existerade för övrigt från 2008 till 2014 så det var inte ett projekt som lades ner snabbt eller var dödfött som du verkar vilja antyda.
FNU var väl också ett framgångsrikt projekt tills dess att "Mentorn" Mikael Skillt löpte amok och pangade på en viss ND-ledare, vilket ledde till att FNU inte längre fick några Nationell Idag-pengar. Att Jonas Nilsson spöade en viss chefredaktör hjälpte kanske också till. I och med det fick fotsoldaterna Skillt och Nilsson följa sin ledare, Magnus Söderman, bort från ND/NI och vidare till SvP där de gjorde kaoz med partiet genom Ukrainafrivilliga. Söderman och Nilsson hänger fortfarande öppet ihop, Skillt hänger lite i bakgrunden och Söderman har aldrig sagt ett elakt ord om honom ens när Skillt gick ut som en regelrätt avhoppare och beskrev sig själv som en gråsosse i media. Med tanke på att en av Skillts favorithobbies är att ljuga för medier så kanske han kan komma tillbaka till "rörelsen" i framtiden genom att påstå att han bara "trollade". Men först måste Söderman i så fall skapa en så stor splittring mellan Motståndsrörelsen och den övriga nationella rörelsen så att Skillts öppna förräderi i media (till skillnad från Södermans egna mer dolda förräderi) kan förlåtas av andra, och hittills går ju splittringsarbetet utmärkt via DFS även om Motståndsrörelsen var de som tabbade sig och kastade första stenen.
Citat:
Vad går medlemsavgifterna till? Går det till insamlingen av en miljon kronor eller till något annat?
Jag hörde något om att Dan ska ha sagt att ÖVERSKOTTET av medlemsavgifterna går till inköpet av hus. Vilka driftkostnader som avgifterna i huvudsak ska brännas på var däremot oklart. Hörde inte det här själv utan fick det återberättat, så det bör ses som rykte tills nån som hört det själv kan säga vilken sändning det sas i.
Citat:
Ursprungligen postat av Heir
Spela inte apa. Du förstår mycket väl att jag talar om hans politiska åsikter och inte hans religiösa.
Om man tjatar om tradition i sin politiska verksamhet lika mycket som Söderman gör så kan inte religion avfärdas som något sekundärt och privat. Han har inom den nationella sfären gått från att hetsa mot kristendom mer än någon annan till att nu påstå att de som är mer nyanserat kritiska till kristendomen är destruktiva galningar som "splittrar" den nationella rörelsen. Tvärvändningar av det slaget skadar en persons förtroendekapital då det antingen tyder på att man är en sökare eller opportunist, båda två persontyper som passar dåligt på ledande positioner inom en rörelse som gör anspråk på att peka ut vägen framåt för ett helt folk som befinner sig i en djup kris.
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Det finns inga skattefinansierade "hålor" för oss "rödingar", Folkets Hus o Park är finansierade och ägda av medlemmarna i föreningarna, jag äger själv andelar i vårt Folkets Hus, och som alla andra föreningar kan man söka bidrag för olika aktiviteter från kommunen. Får man bidrag av en kommun kräver samma kommun insyn och krav på att en revisor skall tillsättas av kommunen.
Folkets Hus o Park kom ursprungligen till för att arbetarrörelsen skulle ha någonstans att mötas, och har funnits i över hundra år, och de andelar man köper i Folkets Hus ger ingen som helst utdelning och kan inte säljas vidare.
"Gräsrotsvänstern":

"ABF:s verksamhet finansieras med bidrag från stat, landsting och kommun samt med avgifter från deltagare och medlemsorganisationer. ABF centralt får statsbidrag, och fördelar sedan ut det till lokalavdelningarna utifrån deras verksamhets omfattning.[7] År 2008 fick ABF cirka 469 miljoner kronor i statsbidrag.[8] Totalt fick studieförbunden dela på 1 551 miljoner 2008."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetarnas_bildningsf%C3%B6rbund
https://en.wikipedia.org/wiki/Astroturfing

Ni gör säkert som idrottsföreningar och plockar ut bidrag för varenda person under 25 som ni bokför på era aktiviteter. Man behöver inte vara anarkist för att fatta att hela det politiska etablissemanget - inklusive fejkoppositionella vänstergrupper - skulle dö ut om staten gick i konkurs och slutade betala pengar till er. Den enda organiska och folkliga arbetarrörelsen idag som drivs av ideell glöd är den nationella rörelsen.
Citera
2017-11-30, 00:06
Medlem
Hur som helst borde det vara mer action på hemsidan.

Märkligt, lanserade i lördags under buller och bång och idag onsdag, några pliktskyldiga artiklar. Inga (knappt) kommentarer eller trafik.

Har inte de inblandade tid? Konkurrerar det med egna projekt? DFS får lägga in några växlar nu. Det gäller att smida medan järnet är varmt. Det är så mycket som händer så allt blir snabbt ljummet om man inte kör på efter en tänkt (uttänkt) plan.

Har de sju hundra medlemmar redan nu borde de kunna fördubbla detta inom ett par veckor men gäller det att tänka utanför boxen. Gör det!
Citera
2017-11-30, 00:28
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kom gärna med något konstruktivt förslag då. Ganska trist med din negativa attityd.

Du som före detta libertarian borde väl, om någon, ha koll på vad en miljon bättre kan nyttjas till? Sätt dig in i situationen i fall Nordiska Motståndsrörelsen eller Nya Tider fick en miljon. Inte fan skulle de brännas på en fallfärdig villa ute på landsbygden. Den alternativa median i Sverige har fortfarande ett stort jobb att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Deep6
Jag gissade ju nästan exakt rätt på vad projektet skulle vara. Jag tycker det låter suveränt, medan resten av konsumtions, multikulti, #metoo Sverige faller samman står det fria Sverige stadigt på sina egna fötter.

Dan påpekade i Motgifts sändning att de redan finns vissa företag som är beredda att flytta till det direkta området kring det framtida Svenskarnas hus. Ingrid, Conrad och andra inblandade som redan bor i Sverige har ju redan hus/lägenhet så det blir hur lätt som helst att sälja det gamla/eller betala hyra i en ny ort. De personer som är närmast involverade i projektet (säkert ca 15-20 pers) har redan bestämt att flytta in nära varandra, samtidigt som minst ett tiotal av de 700 medlemmar garanterat gör det samma. Där har vi redan en bra grund. Möjligheten att 100 nationalister bor i direkt anknytning till ett klubbhus, nära varandra inom 1-2 år är inte alls långsökt.

Jävla nollor här i tråden som kallar det här en skitidé förrän det ens startat. Det här har ett enormt potential och det är helt rätt personer som sitter i ledningen. Dan är en duktig och framgångsrik person som lyckats skapa ett media projekt som anställt 3 personer på heltid ur ingenting, det samma på mindre skala med I&C.

Om du trots allt inte tror på projektet så hur skadar det dig att lägga ut 100 kronor i månaden på ett projekt som skulle kunna vara grunden till Sveriges återfödelse?

Om det vore så enkelt som du får det att låta varför skulle det inte redan ha genomförts? Idén är i sig inte unik eller ny på något sätt, även om vissa som knappt är blöta bakom öronen kanske får för sig det.

Historiskt sett har den här typen av projekt mest lockat till sig dårfinkar och andra aparta figurer. Jag gissar att de är inspirerade av kulturen i Tyskland där det finns en tradition att nationalister flyttar samman men den går inte att överföra till Sverige är min mening. Det är två helt olika rörelser. Och kulturer.

Citat:
Ursprungligen postat av xmz
I varenda ideell förening anser en majoritet av medlemmarna att de är kunder till ett företag och förväntar sig all den service som gemene företag förväntas visa sina kunder. Alltså, de missar helt att om du blir medlem i den ideella föreningen så förväntas du vara delaktig i att den fungerar och växer.

Tänker i mitt stilla sinne, hur många av de 700(?) medlemmarna är beredda att hjälpa till timtals helt gratis för att få det hela att fungera?

Ja, det kan man verkligen fråga sig. Alla som har följt och donerat eller varit medlemmar i Motgift/Ingrid och Daniel har ju hittills bara haft förväntningen på sig att passivt bli matade med ett budskap och skänka en slant här och där. Nu blir det helt andra bullar.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Idén är ganska bra och det är viktigt att det görs ansatser till en parallell organisering av det svenska livet. Men dessa är inte rätt personer för det och man gör det hela baklänges. Först bygger man en politisk rörelse med många anhängare och medlemmar och en tydlig gemenskap, sedan kan man välja att utvecklas vidare i den här riktningen. Finns en viss annan organisation som verkar pyssla med det...från rätt håll...

Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Tycker mer det visar önsketänkande och oförståelse för hur nationella utanför Motståndsrörelsen fungerar. I Motståndsrörelsen lyssnar och lyder medlemmar. Nationella utanför Motståndsrörelsen däremot reagerar alltid negativt på att bli tillsagda vad de ska tycka om saker och ting. Nationella utanför Motståndsrörelsen vill inte föra en jobbig politisk kamp, de vill konsumera politik i lugn och ro och utan konflikter.

Jag håller med dig om att det finns en alldeles för stark "demokratisk" anda i svensk nationalism. De allra flesta av oss har faktiskt inte en jävla susning om vad vi spekulerar om eller tycker kring. Det är fakta. Så den mentaliteten är skadlig och är väl förvisso delvis ett resultat av internet där alla tycker röven av sig.

Citat:
Det är egentligen inte konspiratoriskt. Det är bara ett tecken på att man är vuxen och inte godtroget per automatik köper allt någon påstår när det helt uppenbart kan finnas andra motiv inblandade än de uttalade. De mentala barnen reagerar istället: "Vad bra att ni räddar Sverige, här - ta mina pengar." Redan nu borde folk kunna säga: "Upp till bevis. Om ni inte håller det ni nu lovar och detta till sist bara visar sig handla om att finansiera Motgifts flytt till Sverige så var det sista gången ni lanserade ett nytt projekt inom den nationella rörelsen, lögner och bedrägeri på den här nivån tolereras inte." Det är dessutom konstruktivt då det sätter press och ökar projektets chanser att lyckas. Att klaga över något som inte går att påverka (att DFS existerar) eller tröttsamt spekulera i att saker skulle vara omöjliga (att nationella inte kan ha egna lokaler p.g.a. x, y eller z) är meningslöst och destruktivt.

Den risken finns ju. Detta att bygga allt kring att pengarna skall vara motorn i ett medlemskap och engagemang som Dan med anhang gärna kokar ner det hela till väcker en viss skepsis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in