Citat:
Ursprungligen postat av
Don.C
Jag tror de känner sig lite snuvade.
Det har flera gånger på Nordfront skrivits om att organisationen ska göra det lättare för folk att engagera sig. Fler ska kunna bidra med något och ändå känna sig inkluderade. Det tycker jag faktiskt de har misslyckats med. Trodde det skulle bli förändring när partiet startade men tycker inte man har sett sådana tendenser. De hade mycket väl kunnat erbjuda ett partimedlemskap för en hundralapp i månaden med ett litet medlemskort och en skrift eller liknande. Visst har de stödmedlemskap men de har varit dåliga på att redogöra för vad det ger och har inte heller sett att de aktivt rekryterat denna typen av medlemmar.
Vill DFS lyckas tror jag det är viktigt att man verkligen är inkluderande för sina medlemmar och inte bara kommer fokusera på sina 'aktiva medlemmar'.
Stödmedlemsskap i smr ger inget öht, det innebär bara att oduglingarna som leder organisationer slipper söka socialbidrag. Jag har testat att arbeta för smr och de nyttjade inte direkt min kompetens, skrev bara lite notiser(Saxlind godkände det mesta utan närmare granskning).
Jag tror oväntade positiva saker kan komma ifrån detta projektet, de har gjort flera saker rätt
-bra struktur för medlemsskap, aktiva medlemmar har makten, synd att inte SvP valde den modellen.
-fokus på att locka vanligt folk och inte bara fanatiska nazister.
-fokus på långsiktiga lösningar istället för väpnad revolution om en vecka.