2017-11-28, 06:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascistoid
Då har du inte lyssnat på Motgifts sändning idag. Där dem säger att NMR efter sitt agerande inte är välkomna i svenskarnas hus.
Nej, Dan säger att han eventuellt tycker så. Men att det i slutändan är upp till hela styrelsen att ta ett sådant beslut. Dan är inte diktator över Det Fria Sverige.
Citera
2017-11-28, 06:47
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Nja, nog var det allt det som var själva kontentan när man kallade dessa projekt och "kampen" för naiv och verklighetsfrånvänd.
Återigen, jag har inte mycket till övers för NMR.

Gällande att sammansvetsa nationalister, det är ju det som hänt de senate åren helt naturligt.
Därför är det ju urbota dumt att man skall börja angripa varandra nu!

Tycker det står klart att prio för Dan när Jonas är borta är att sikta in sig på mellanmjölksegmemntet och bygga pyramiden med sig själv och Magnus i toppen. Leva på donationer och leka företagare.

Skrev detta den 4:e November, tycker min analys var väldigt träffande:

(FB) Motgift - Magnus Söderman och Dan Eriksson Hela inlägget.
I&C in i styrelsen, donationer donationer, medlemskap mellanmjölk.

Nu tre veckor senare står Dan och viftar med guldbiljetter som någon svettig mobilförsäljare i något köpcentrum Fy fan vad patetiskt.

Har ingenting emot nya projekt, men finner det ytterst komiskt att Dan nu uppvisade precis samma siffror och analyer som jag och många andra med mig gjort länge gällande hur dystert läget är och hur man måste anpassa sig.
Då var vi defatister som skulle lämna röreslen för att inte svartpillra alla kämpar.
Nej det var inte det som var kontentan. Själv gillar jag Motståndsrörelsen och Radio Nordfront, men i de här frågorna har de en förmåga till att tro att hela världen utgår ifrån dem och att alla uttalanden som görs är en pik eller attack mot deras organisation, när ingen i själva verket sagt ett ord om deras organisation och där det är fullständigt uppenbart att man pratar om hur rörelsen generellt sett ut i 30 års tid.

Det finns också en tendens bland nationella att medvetet misstolka saker och ting och i att tävla i vem som kan vara mest radikal bara för sakens skull. Tjänar man pengar som gör att man kan jobba heltid med kampen är man betald av judarna. Gör man en insamling och ber om donationer handlar det om att man vill stoppa pengarna i egen ficka osv.
Citera
2017-11-28, 06:54
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nej, Dan säger att han eventuellt tycker så. Men att det i slutändan är upp till hela styrelsen att ta ett sådant beslut. Dan är inte diktator över Det Fria Sverige.

Tvivlar på de kommer vilja stänga ute NMR ifrån DFS-lokaler. Det är trots allt mycket folk som rör sig i Nordiska Motståndsrörelsens organisation. Och att då ta avstånd från dom är självmord. Man kan gissa att huset kommer stå klart om 1 år ungefär, och på den tiden hoppas och tror i alla fall jag att bägge parter lyckats lugna ner sig.
Citera
2017-11-28, 06:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Säkert är det så. När man så uppenbart blir störda och defensiva så uppvisar man, tvärtemot vad de vill, svaghet.
Precis. Viktig, viktig poäng.

Sen är det också sättet man angriper DFS på. Jag hade inte haft några problem om man sågat deras ideologi, deras metoder, deras strategi. Men när så mycket av kritiken handlade om att "splittra rörelsen", att "inte kommunicera" osv så blir det fel. NMR måste inse att "rörelsen" aldrig kommer att vara "enad". NMR kommer hela tiden att konkurrera med olika alternativ med olika ideologi och olika metoder. Man måste bevisa sig genom att vara bättre och mer pålitliga, inte genom att räkna med att alla alternativ ska lägga ner eller anpassa sig efter NMR:s önskemål.
Citera
2017-11-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Tvivlar på de kommer vilja stänga ute NMR ifrån DFS-lokaler. Det är trots allt mycket folk som rör sig i Nordiska Motståndsrörelsens organisation. Och att då ta avstånd från dom är självmord. Man kan gissa att huset kommer stå klart om 1 år ungefär, och på den tiden hoppas och tror i alla fall jag att bägge parter lyckats lugna ner sig.

Jag tror inte att Dan menade alla motståndsmän utan Radio Nordfront-gänget som satt och spydde galla. Finns ju en hel del folk som är med i Nordiska Motståndsrörelsen som fick sitt "uppvaknande" genom Motgift, de flesta av dessa är säkerligen positiva till projektet och är mer än välkomna.
Citera
2017-11-28, 12:11
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Precis. Viktig, viktig poäng.

Sen är det också sättet man angriper DFS på. Jag hade inte haft några problem om man sågat deras ideologi, deras metoder, deras strategi. Men när så mycket av kritiken handlade om att "splittra rörelsen", att "inte kommunicera" osv så blir det fel. NMR måste inse att "rörelsen" aldrig kommer att vara "enad". NMR kommer hela tiden att konkurrera med olika alternativ med olika ideologi och olika metoder. Man måste bevisa sig genom att vara bättre och mer pålitliga, inte genom att räkna med att alla alternativ ska lägga ner eller anpassa sig efter NMR:s önskemål.

Jag tror de känner sig lite snuvade.

Det har flera gånger på Nordfront skrivits om att organisationen ska göra det lättare för folk att engagera sig. Fler ska kunna bidra med något och ändå känna sig inkluderade. Det tycker jag faktiskt de har misslyckats med. Trodde det skulle bli förändring när partiet startade men tycker inte man har sett sådana tendenser. De hade mycket väl kunnat erbjuda ett partimedlemskap för en hundralapp i månaden med ett litet medlemskort och en skrift eller liknande. Visst har de stödmedlemskap men de har varit dåliga på att redogöra för vad det ger och har inte heller sett att de aktivt rekryterat denna typen av medlemmar.

Vill DFS lyckas tror jag det är viktigt att man verkligen är inkluderande för sina medlemmar och inte bara kommer fokusera på sina 'aktiva medlemmar'.
Citera
2017-11-28, 14:32
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C

Det har flera gånger på Nordfront skrivits om att organisationen ska göra det lättare för folk att engagera sig. Fler ska kunna bidra med något och ändå känna sig inkluderade. Det tycker jag faktiskt de har misslyckats med. Trodde det skulle bli förändring när partiet startade men tycker inte man har sett sådana tendenser. De hade mycket väl kunnat erbjuda ett partimedlemskap för en hundralapp i månaden med ett litet medlemskort och en skrift eller liknande. Visst har de stödmedlemskap men de har varit dåliga på att redogöra för vad det ger och har inte heller sett att de aktivt rekryterat denna typen av medlemmar.

Vill DFS lyckas tror jag det är viktigt att man verkligen är inkluderande för sina medlemmar och inte bara kommer fokusera på sina 'aktiva medlemmar'.
Stödmedlemsskap i smr ger inget öht, det innebär bara att oduglingarna som leder organisationer slipper söka socialbidrag. Jag har testat att arbeta för smr och de nyttjade inte direkt min kompetens, skrev bara lite notiser(Saxlind godkände det mesta utan närmare granskning).

Jag tror oväntade positiva saker kan komma ifrån detta projektet, de har gjort flera saker rätt
-bra struktur för medlemsskap, aktiva medlemmar har makten, synd att inte SvP valde den modellen.
-fokus på att locka vanligt folk och inte bara fanatiska nazister.
-fokus på långsiktiga lösningar istället för väpnad revolution om en vecka.
Citera
2017-11-28, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C

Det framgår tydligt att ett ekonomiskt stödmedlemskap är just ett ekonomiskt stödmedlemskap. Vill man bli aktiv inom rörelsen kan man söka som partimedlem eller aktivist. Vill man dessutom driva något projekt inom rörelsen så är det bara att lägga fram ett förslag.
Citera
2017-11-28, 17:16
Medlem
JonasIndes avatar
Jag är marxist så jag är naturligtvis negativt inställd men det här verka vara ett särdeles uselt projekt. Jag tror att det handlar om att fixa bostad och inkomst till Dan (är det bara jag som tycker att Dan har ett downie-ansikte?) och Magnus.

Att ens ta in Ingrid "mooousliiiimöarna" Carlqvist och vinföljet - den spinkiga dvärgen Conrad.
Citera
2017-11-28, 17:18
Medlem
Motståndsrörelsens inställning i det här fallet är helt riktig. Om DFS som nykomling hade varit uppriktiga i viljan att skapa goda relationer hade de kontaktat övriga nationella organisationer och presenterat sig och vad man avser åstadkomma och hur relationen ska se ut. Det är rent hyfs och folkvett och gäller i alla situationer. Redan där har DFS brutit etiketten på ett sätt som kan uppfattas som fientligt.

Sedan är flera av DFS företrädares bakgrund djupt problematisk. Byte av ideologier, åsikter, organisationer, religion på ett sätt som helt klart framstår som mycket instabilt och kanske även bedrägligt. De här personerna ska alltså försöka samla in pengar och resurser till något som framstår som ett luftslott. Om Motståndsrörelsen ser att en grupp personer kanske försöker utnyttja godtrogna och okunniga personer i ekonomiskt syfte (under förment nationell flagg) har de givetvis ett stort ansvar att sätta ner foten.

Till sist är situationen för svenska folket så pass allvarlig att tramsprojekt inte kan tillåtas härja fritt. De senaste årens ökande nationella enighet är väldigt positiv om man jämför med situationen för hur den var för fram till för 10 år sedan. De klart att våra fiender applåderar olika typ av splittrande åtgärder (även om upphovsmännen inte har något sådan syfte så blir det resultatet). En förklaring till att vänstern är så värdelös är att de är så djupt splittrade ideologiskt och organisatoriskt. Ett sådant träsk vill vi inte ha en nationell motsvarighet till.
Citera
2017-11-28, 17:26
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gapet
De senaste årens ökande nationella enighet är väldigt positiv om man jämför med situationen för hur den var för fram till för 10 år sedan. De klart att våra fiender applåderar olika typ av splittrande åtgärder (även om upphovsmännen inte har något sådan syfte så blir det resultatet).
Du har noll koll, sk "enighet" är dåligt http://www.louisbeam.com/leaderless.htm det är bara genom decentraliserat motstånd som radikala förändringar kan genomdrivas.

Vänstern som är väldigt splittrad har varit framgångsrik till skillnad från den nazistiska rörelsen som har gått ständigt bakåt, den nationella rörelsen var betydligt starkare när den var mer splittrad, nu fallet allt med smr.
Citera
2017-11-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Jag är marxist så jag är naturligtvis negativt inställd men det här verka vara ett särdeles uselt projekt. Jag tror att det handlar om att fixa bostad och inkomst till Dan (är det bara jag som tycker att Dan har ett downie-ansikte?) och Magnus.

Att ens ta in Ingrid "mooousliiiimöarna" Carlqvist och vinföljet - den spinkiga dvärgen Conrad.

Samtidigt har ni rödingar lokaler i varenda håla där allt från vänsterpartister till afa-glin samlas. Visserligen skattefinansierade, men principen är den samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in