2017-12-10, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Blev aningen mer positiv efter att jag lyssnade på https://www.youtube.com/watch?v=_LiPzWRN3Mg&t=6973s så mina råd blir följanda för de som blir medlemmar
-betala bara minimibeloppet och endast månadsvis.
-va beredd att gå ur omedelbart ifall det hela slutar illa.
-nätverka med andra individer som söker sig till det, då kan ni skapa något eget det slutar illa med DsF.

Dan påstod att han gärna såg att andra personer än honom tar över i styrelsen, det som tyder på att han menar detta genuint är sättet föreningen är konstruerad på där de aktiva medlemmarna kan byta ut de i styrelsen, det avgörande är vilka som accepteras som aktiva medlemmar, räcker att mer än 1/3 i styrelsen sätter sig på tvären för att stoppa godkännandet av en ny aktiv medlem.

Smr vs DsF
även om jag inte gillar någon av dessa så tror jag det är bättre att söka sig till DsF då det sociala priset är lägre(de är mer mellanmjölk) och de verkar värdera folk som inte vill vara gatuaktivister, dessutom kommer medlemmar få bättre inflytande.

Vidare verkar DsF lyckas attrahera folk av bra kaliber istället för samhällets bottenskrap.

Nu är jag inte rasistextrem tror jag men det du skriver är nog helt fel efter att jag har lyssnat runt och läst på idag.
Nu vet jag inte vad SMR är men jag vet vad NMR är för något.

Nordfront gjorde en bra analys av detta, gå med i Dan och Magnus elfte initiativ och tro att man ska komma någonstans för att att man köper ett hus är lite korkat. Enda förvandlingen får man genom att agera.
Men vi behöver inte ens ta det där fler initiativ är korkat och bränner ut folk. Sedan läste jag från oberoende källor och nationella rörelsen har verkligen inte klarat av att behålla en organisation konsekvent.

SD tog över 20 år för att komma hit under den tiden har den nationella rörelsen haft ja jag vet inte hur många projekt och det gör att människorna som involverar sig överger hela rörelsen när projektet fallerar.

Jag skulle sagt att bara bojkotta Magnus Söderman och allt han involverar sig i, egentligen skulle jag sagt att skippa alla dessa ARBETSLÖSA LATA JÄVLAR som på fullaste allvar menar att DU ska donera fast att de bara gör ett program.

Men detta är ju mina åsikter och jag är en som varken klistrar klisterlappar eller involverar mig annars men rätt ska ta mig fan vara rätt och DSF är fan pajaskonster på en hög nivå.
Gå över till nordfront vet jag

Tillägg: Att de ens tar in I&C är väl en uppenbar deklaration av hur lite de bryr sig om medlemmar, nu vet jag inte vad som har hänt sedan våras men då var det viss kritik mot dessa personer på motgifts-forum, nu är de dock i ledande position. Anledningen är uppenbarligen för att de har status iom sin podd men i dessa personer och då speciellt Conrad ligger en stor fara.
Jag vet inte jag men jag förstår faktiskt inte varför människor envisas med detta och då speciellt pga att Magnus finns med i röran och historik.

/nationellstalkern
Senast redigerad av BambaNinja 2017-12-10 kl. 00:24.
Citera
2017-12-10, 01:14
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
Först lite bakgrundshistoria om mig: följer det nationella på avstånd i perioder men har inte gjort det sedan i våras.
Du är alltså en internetkrigare. Noterat. (Ja, det är jag också...i landet Lagom så får man ju inte andas kritik mot någon om man inte är mycket bättre själv...)
Citat:
Så när jag då kommer tillbaks och vill ta till mig vad som händer så ser jag att det verkar så tyst nu i dessa SVÅRA tider. Vad har hänt? Har alla nationella förlikat sig med ödet?
Tillbaks till vaddå? Internet? Flashback? Den nationella rörelsen har alltid varit defaitistisk, dyster och älskat sin offerkofta gjord av tagel. (Enda undantaget är AltRight-rörelsen som andas självförtroende, humor och förakt för motståndarna men den rörelsen är ju väldigt ny.)
Citat:
Nej det har startats ett nytt förbund eller vad fan man nu vill kalla det, hemsidan ger inte många svar. Det är genom att lyssna på Jonas De Geers nya podd jag först hör att de ska ha ett FYSISKT HUS någonstans i Sverige. Nu är jag vansinnigt nyfiken! Var, hur och ska alla flytta dit? Ska Ingrid bo där?
Hemsidan ger faktiskt alla svaren i skriftlig form, räcker inte det så kan man ju lyssna på upphovsmännens poddar och youtubevideos. Var, är väl inte bestämt ännu. Hur, jag antar genom flyttbil eller liknande? Alla ska nog inte flytta dit, vissa kanske redan bor där huset kommer ligga? Vore väl toppen om Ingrid flyttade in där. Skulle vara otroligt mysigt med Ingrid som sköter cafét, The Golden One sköter gymmet, Magnus sköter biblioteket, Dan sköter kontoret och telefonförsäljningsteamet (som består av små taniga indier som talar knagglig svenska), Björn sköter baren och Conrad sköter barnteatern och förskolan. Sedan poddar de allihopa på kvällarna i husets hypermoderna poddstudio. Det vore väl nått?
Citat:
Sedan vill jag bara varna alla för att donera inte av de anledningarna ni tror, jag är inte emot nationella per automatik men detta är så jävla larvigt.
Folk donerar därför att de hoppas på att tillräckligt insamlade medel kommer leda till ett Svenskarnas Hus där diverse svenskvänliga aktiviteter pågår och huset kan fungera som en bas för möten och annat. Och det är väl det de kommer att få om insamlingens mål nås. Så varför ska de som tror på en sådan här sak inte donera? För att du tycker att det är "larvigt"?
Citat:
Varför ska man hålla på att donera hela jävla tiden till alla dessa nya initiativ?!
Det är klart att om ens aktivism sträcker sig till att skriva inlägg på sociala medier så är det nog för mycket begärt att man ska skänka en slant. Roligare och mer effektivt att skriva arga inlägg på Flashback...och tänk på att judarna ser allt!
Citat:
Det är det absolut första dessa organisationer slår upp när de skapar något nytt. DONERA DONERA.
Kanske för att man inte kan göra något utan pengar. Testa själv får du se.
Citat:
Sedan vill jag varna för Conrad, han kommer söndra och härska denna verksamhet.
Gänget skulle antagligen kunna tjäna grova pengar på att låta någon etablerad tv-kanal göra en dokusåpa av det hela när huset väl öppnat. För att krydda dokusåpan med dramatik, intriger och ränker så borde DFS släppa in Thor Paulsson och Leif Larsson i projektet. Då jävlar i min låda, då blir det åka av och tittarsiffrorna går i höjden!
Citat:
Men lycka till med detta, själv har jag fastslagit sedan länge att något är djupt dysfunktionellt i den nationella rörelsen, något är fel i grunden, förmodligen hos deltagarna, för det är inte normalt att avsluta och påbörja organisationer mest hela tiden.
Den nationella rörelsens problem, historiskt sett, har varit brist på kompetenta människor. Rörelsen lider fortfarande brist men trenden är långsam höjning. Den nationella rörelsens bas har dock i antal inte ökat så mycket så det är fortfarande en ankdamm med relativt svag ekonomisk och intellektuell bas.
Citera
2017-12-10, 03:06
Bannlyst
[quote=Stureplansstekaren|62565499]
Citat:
Du är alltså en internetkrigare. Noterat. (Ja, det är jag också...i landet Lagom så får man ju inte andas kritik mot någon om man inte är mycket bättre själv...)
Det blir ofta så att man krigar för sin frihet i dessa tider när diverse ministerier vill ta den ifrån en!

Citat:
Tillbaks till vaddå? Internet? Flashback? Den nationella rörelsen har alltid varit defaitistisk, dyster och älskat sin offerkofta gjord av tagel. (Enda undantaget är AltRight-rörelsen som andas självförtroende, humor och förakt för motståndarna men den rörelsen är ju väldigt ny.)
Ibland kan man önska sig en mer charmig nationell rörelse, lite mer stabilitet, då kanske fler skulle tagit steget över, som det ser ut nu är kostnaderna mycket större än det man vinner.
Det finns ju många grupperingar som lockar människor, och om det nu är som nationella säger att priset är att man räddar landet och blir prisad i framtiden skulle man kunnat använda det.

Att grupperingar faller samman är en sak men kollar vi på vänsterkanten ser iaf inte jag samma destruktivitet. AFA, och diverse vänstergrupperingar är ganska konstanta.

Alt-right är fräsch.Men sen kommer den också från Amerikat.

Skulle svara på resten också men somnar medan jag skriver detta så.
Citera
2017-12-10, 22:26
Medlem
Citat:
Det blir ofta så att man krigar för sin frihet i dessa tider när diverse ministerier vill ta den ifrån en!
Du ser det som att du krigar för din frihet när du skriver arga anonyma inlägg på internet? Då kanske inte ett hus i stora verkligheten är något för dig att vara delaktig i.
Citat:
Att grupperingar faller samman är en sak men kollar vi på vänsterkanten ser iaf inte jag samma destruktivitet. AFA, och diverse vänstergrupperingar är ganska konstanta.
Nu är ju AFA inte en organisation som drivs av människor som enbart sysslar med just AFA. AFA är oftast synonymt med lokala föreningar av Syndikalistiska Ungdomsförbundet (SUF), AFA är i princip ett varumärke som vissa vänstergrupperingar använder när de begår brott.
Citat:
Alt-right är fräsch.Men sen kommer den också från Amerikat.
Alt-Right har en viktig sak som den svenska nationella rörelsen har saknat: Självförtroende. Utöver detta så skiljer de sig på andra punkter från den svenska nationella rörelsen genom att de har humor, social förmåga och vinnarinstinkt. Och jag tror att Alt-Rights strategi/approach håller på att smitta av sig till delar av den svenska nationella rörelsen. Förhoppningsvis så kan svenska nationella ta av sig den där malätna trista offerkoftan och sudda sina sura min och istället ta på sig en snygg smart kavaj, trendiga solbrillor och vinnande leende.
Citat:
Skulle svara på resten också men somnar medan jag skriver detta så.
Du verkar onekligen rätt trött.
Senast redigerad av Stureplansstekaren 2017-12-10 kl. 22:47.
Citera
2017-12-10, 23:11
Bannlyst
Först måste jag sticka in den här podden som talar om DFS. Tror aldrig jag har hört en mer tafatt part än den ena i denna podden. https://www.youtube.com/watch?v=SkFl2phUHM0
Från allra första början får man höra hur den ena parten lägger upp en förklaring eller åsikt sedan säger den andra parten antingen "ja jo ja" rakt av och så går det vidare eller så säger den dominanta X och sedan bejakar den tafatta fotbollsbacken det som sades och säger också X. DÅ IBLAND säger den dominanta helt plötsligt EMOT X. Hahah
Kan seriöst vara en parodi för någonstans vid 50 säger den tafatta parten i podden något i stil med att: "får hoppas att det blir ett hus". Fast att de har suttit innan och snackat illa om huset. Och återigen blir han nedslagen av den dominanta i podden som inte alls vill ha ett hus.
Ja jo ja hmm ja jo.

Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Du ser det som att du krigar för din frihet när du skriver arga anonyma inlägg på internet? Då kanske inte ett hus i stora verkligheten är något för dig att vara delaktig i.
Det är viktigt att kriga annars tar de friheten! Själv väljer jag internetmetoden och då helst bakom både Tor och Vpn. Säkerheten först. Bo i ett hus med andra nationella kan verka lockande men är högst tveksam till att bo med just dessa personer. Vet seriöst inte vem som är värst av Conrad, Magnus och the gålden one. Fast ganska säker på att Conrad är den absolut värsta, skulle inte klarat av honom många dagar. Ingrid skulle jag dock gillat starkt att få vara nära.
Förstår inte exakt dock hur kul det är i längden att bo någonstans i någon obskyr del av landet, i början kan det säkert vara jätteskojsigt och spännande. Precis som Nordfront säger så är det nya alltid kul i början men sen då. Och det är här Magnus och Dan är direkt skadliga för den nationella rörelsen, nu vet jag inte allting om historiken men om nordfront har funnits ett bra tag måste jag ge dem rätt i att dessa två individer tömmer stödjare på kraft. För när detta kommer läggas ner om cirka 5 år, ungefär så länge motgift har funnits så kommer de som har stöttat bränt ut sig. Misstänker starkt att Magnus är störd i personligheten och objektivt sett är risken stor att även Dan är det, han är trots allt en stolt försäljare.
Kommer det då finnas en enda vettig i detta huset? Ja kanske Ingrid om hon var cirka 30 år yngre.

Citat:
Nu är ju AFA inte en organisation som drivs av människor som enbart sysslar med just AFA. AFA är oftast synonymt med lokala föreningar av Syndikalistiska Ungdomsförbundet (SUF), AFA är i princip ett varumärke som vissa vänstergrupperingar använder när de begår brott.
Har inte koll på AFA mer än att jag vet att det är en vänsterorganisation och att de är de goda enligt etablissemanget. Dessutom vet jag att de är en direkt motsats till nationella organisationer.
Mycket action när dessa motpoler möts.

Citat:
Alt-Right har en viktig sak som den svenska nationella rörelsen har saknat: Självförtroende. Utöver detta så skiljer de sig på andra punkter från den svenska nationella rörelsen genom att de har humor, social förmåga och vinnarinstinkt. Och jag tror att Alt-Rights strategi/approach håller på att smitta av sig till delar av den svenska nationella rörelsen. Förhoppningsvis så kan svenska nationella ta av sig den där malätna trista offerkoftan och sudda sina sura min och istället ta på sig en snygg smart kavaj, trendiga solbrillor och vinnande leende.
Tror mer och mer att det är alt-right jag väljer att identifiera mig med om det ska vara något. I grund och botten är jag en counterjihadist och köper inte judefrågan. Dessutom behåller jag gärna mina idoler som den counterjihadistiska rörelsen skapar. Att ersätta dessa med ett hus i skogen tillsammans med den högst tveksamma Cånradpånken.
Senast redigerad av BambaNinja 2017-12-10 kl. 23:14.
Citera
2017-12-11, 00:06
Medlem
Citat:
Nu är jag inte rasistextrem tror jag men det du skriver är nog helt fel efter att jag har lyssnat runt och läst på idag.
Nu vet jag inte vad SMR är men jag vet vad NMR är för något.

Nordfront gjorde en bra analys av detta, gå med i Dan och Magnus elfte initiativ och tro att man ska komma någonstans för att att man köper ett hus är lite korkat. Enda förvandlingen får man genom att agera.
Men vi behöver inte ens ta det där fler initiativ är korkat och bränner ut folk. Sedan läste jag från oberoende källor och nationella rörelsen har verkligen inte klarat av att behålla en organisation konsekvent.

SD tog över 20 år för att komma hit under den tiden har den nationella rörelsen haft ja jag vet inte hur många projekt och det gör att människorna som involverar sig överger hela rörelsen när projektet fallerar.

Jag skulle sagt att bara bojkotta Magnus Söderman och allt han involverar sig i, egentligen skulle jag sagt att skippa alla dessa ARBETSLÖSA LATA JÄVLAR som på fullaste allvar menar att DU ska donera fast att de bara gör ett program.

Men detta är ju mina åsikter och jag är en som varken klistrar klisterlappar eller involverar mig annars men rätt ska ta mig fan vara rätt och DSF är fan pajaskonster på en hög nivå.
Gå över till nordfront vet jag

Tillägg: Att de ens tar in I&C är väl en uppenbar deklaration av hur lite de bryr sig om medlemmar, nu vet jag inte vad som har hänt sedan våras men då var det viss kritik mot dessa personer på motgifts-forum, nu är de dock i ledande position. Anledningen är uppenbarligen för att de har status iom sin podd men i dessa personer och då speciellt Conrad ligger en stor fara.
Jag vet inte jag men jag förstår faktiskt inte varför människor envisas med detta och då speciellt pga att Magnus finns med i röran och historik.

/nationellstalkern

Det klart att det finns både bra och dåliga saker med Det fria Sverige, det vore väldigt konstigt annars. Att höja föreningen till skyarna är lika stolligt som att fördömma den helt.
Många poddar har hyllat Det fria Sverige, andra ser föreningen från olika håll vilket ju är det rätta:
https://soundcloud.com/podcast-natio...t-fria-sverige
Citera
2017-12-11, 05:58
Det som den nationella rörelsen behöver är en stor finansiär.
Mina och dina hundra kronor kommer inte göra skillnad varken här eller i världen.
Hitler fick ju in enorma summor från t.ex Ford.

Ledsen men det hela känns som lite hobby-nationalism där man samlar in pengar till nåt man vill göra på fritiden.
Citera
2017-12-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Det som den nationella rörelsen behöver är en stor finansiär.
Den kommer få det när den blir en politisk kraft att räkna med, när stora finansiärer ser rörelsen som en vettig investering.
Citat:
Mina och dina hundra kronor kommer inte göra skillnad varken här eller i världen.
Jo, om den nationella rörelsen växer så kommer mindre summor från enskilda betyda en hel del. En rad rörelser har tagit makten eller fått avgörande del i samhället utan att för den skull haft stora finansiärer, tex arbetarrrörelsen.
Citat:
Hitler fick ju in enorma summor från t.ex Ford.
Påstår du på fullt allvar att NSDAP inte hade kunnat komma till makten utan Ford?
Citat:
Ledsen men det hela känns som lite hobby-nationalism där man samlar in pengar till nåt man vill göra på fritiden.
Vad är alternativet då? Bli defaitist som du och skriva bittra inlägg på internet om att det inte är någon idé?
Citera
2017-12-11, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Den kommer få det när den blir en politisk kraft att räkna med, när stora finansiärer ser rörelsen som en vettig investering.
Jo, om den nationella rörelsen växer så kommer mindre summor från enskilda betyda en hel del. En rad rörelser har tagit makten eller fått avgörande del i samhället utan att för den skull haft stora finansiärer, tex arbetarrrörelsen.
Påstår du på fullt allvar att NSDAP inte hade kunnat komma till makten utan Ford?
Vad är alternativet då? Bli defaitist som du och skriva bittra inlägg på internet om att det inte är någon idé?

Det finns en dokumentär på youtube som pekar på att Hitler mest var det nämligen en sponsrad kille. Där Ford bara var en av finansiärerna. Nu har den dokumentären som utgångspunt att det var onda avsikter bara dessa sponsringar och vissa säger att det var judar men det borde gå att kolla upp personerna som gav för i dokumentären var det helt vanliga storföretagare i Amerikat likt Ford.
Det finns en möjlighet att det är som personen skriver att det krävs BETYDANDE pengar
Citera
2017-12-11, 15:48
Medlem
Citat:
Det finns en dokumentär på youtube som pekar på att Hitler mest var det nämligen en sponsrad kille. Där Ford bara var en av finansiärerna. Nu har den dokumentären som utgångspunt att det var onda avsikter bara dessa sponsringar och vissa säger att det var judar men det borde gå att kolla upp personerna som gav för i dokumentären var det helt vanliga storföretagare i Amerikat likt Ford.
Det finns en möjlighet att det är som personen skriver att det krävs BETYDANDE pengar
Det finns en dokumentär på Youtube som pekar på att Hitler var rymdödla. Vi behöver fler rymdödlor i rörelsen.
Citera
2017-12-11, 20:45
Bannlyst
Inser att detta inte är motgiftstråden men de deklarerade att man skulle kolla på DFS-kanal nu på måndag för mer info och så ser jag ett motgiftsprogram..

Nu sänder de på youtuben men vet inte tycker de har tappat sin tjusning kan dels vara att jag bara har tröttnat på Magnus och Dan eller saknar Jonas i sällskapet eller så kan jag inte släppa att dessa personer numera befattar sig med Cåånrad. Brukade gå till motgift när jag vill ha det där extrema, mycket rasism, och I&C såg jag som lite mjukare helt enkelt mera counterjihadistiska.
Nu vet jag att de har radikaliserats men tycker fortfarande att man är oseriös när man som gedigen rasist släpper in betydligt nyare rasister.
Sedan har jag rent allmänt tröttnat DUKTIGT mycket på allt detta jävla donationsmjölkande. Donera donera donera. Skaffa ett arbete för i helvete!

Blir NMR för min del när jag vill se hur de mera extrema elementen på högerkanten tycker i vissa frågor.
Senast redigerad av BambaNinja 2017-12-11 kl. 20:50.
Citera
2017-12-11, 21:03
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Inser att detta inte är motgiftstråden men de deklarerade att man skulle kolla på DFS-kanal nu på måndag för mer info och så ser jag ett motgiftsprogram..

Nu sänder de på youtuben men vet inte tycker de har tappat sin tjusning kan dels vara att jag bara har tröttnat på Magnus och Dan eller saknar Jonas i sällskapet eller så kan jag inte släppa att dessa personer numera befattar sig med Cåånrad. Brukade gå till motgift när jag vill ha det där extrema, mycket rasism, och I&C såg jag som lite mjukare helt enkelt mera counterjihadistiska.

Nu vet jag att de har radikaliserats men tycker fortfarande att man är oseriös när man som gedigen rasist släpper in betydligt nyare rasister.
Motgift var inkörsport för mig också, i början tyckte man det var kul att lyssna på dem men jag tröttnade också på dem, speciellt nu när inte jonas är med, fett tråkigt att lyssna på dem numera. Radio nordfront är också ett rätt trist program.

Ex på roligare program https://www.youtube.com/channel/UCQ-...2ohdnr_bQvU3Kw

Citat:
Sedan har jag rent allmänt tröttnat DUKTIGT mycket på allt detta jävla donationsmjölkande. Donera donera donera. Skaffa ett arbete för i helvete!
Tja det är bra för dem ifall de får in mycket pengar via donationer och slipper arbeta.
Citat:
Blir NMR för min del när jag vill se hur de mera extrema elementen på högerkanten tycker i vissa frågor.
Smr är mer åt det vänsterextrema hållet, om man är extrem på riktigt så håller man sig borta ifrån dessa organisationer.

Det är av yttersta vikt att förbli anonym om man har extrema åsikter av något håll(speciellt om det är åt det rasistiska hållet), då kan man inte bli medlem i någon organisation i annat syfte än att infiltrera den. Ett ytterligare skäl till att hålla sig borta ifrån organisationer är att man då lätt blir påverkat ideologiskt av de framstående inom organisationen istället för att tänka själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in