Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Nej.
I verkligheten, där vi andra, lite mer normala människor lever, så sades absolut ingenting om att NMR:s kamp var förlorad. Ett allmänt tips till dig, eftersom du rent generellt inte har något vettigt att säga, är att faktiskt vara tyst. Och om du ändå känner att du "bara måste skriva något" så kan du prova att först ta 20 andetag och se om det går över.
Japp, där kom den tack för det.
All kritik baserad på fakta (med hänvisning till tidigare projekt och personers bakgrund) är bara gnäll och man skall "vara tyst". Att min analys från 4:e Nov var väldigt träffande spelar ingen roll.
Jag har stött Motgiftarna i snart 2 år.
Jag tycker att detta är larv rent utsagt och ser rätt igenom Dan, speciellt efter att JDG försvann efter någon personkonflikt i sandlådan.
Enligt mig är det vansinnigt att ta in dårar som I&C. Den enda anledningen är att man vill åt deras lyssnarskara och kan fakturera 100 spänn i månaden till en flera gånger större skara lyssnare. Precis så blev det.
Att köpa en jäkla fritidsgård där folk skall samlas och dricka kaffe och podda lite i någon ny studio är väl ingen lösning?
Conrad målade idag upp något scenario om någon familj gamla sossar som tar barnen dit och blir helt till sig.
Hur tror du de ställer sig när de möts av Magnus Söderman med stort hakkors på bröstet i dörren tror ni?
Att samla in 50, 100 eller 200 000 via donationer och medlemskap är peanuts. Det är vad mellanstora företag sponsrar något lokal fotbollsklubb med årligen. Det är ett ineffektivt och tämligen meningslöst sätt att ordna resurser (via medlemskap och donationer).
För oss företagare är dessa belopp faktiskt ingenting. 50 000 i donationer på någon dag skröt de om. Det är kaffepengar. Vad man köper en ny kopiator för, vad någon konsultfirma fakturerar för någon dags arbeta på något litet projekt.
Detta är för småskaligt för att kunna ha någon effekt alls. Det är inte negativitet eller gnäll, det är fakta.
Conrad sa att vi som kritiserat byggandet av hans lekplats inte har några motförslag utan bara gnäller.
Struntprat.
Jag har hela tiden sagt att man bör fokusera på riktigt företagande. Det är inte svårt.
Bygga upp rejäla verksamheter som går med vinst som kan avsättas i fonder och användas till nya projekt. Då pratar vi om HELT andra resurser med miljonintäkter år efter år, för att inte nämna arbetstillfällen.
Lägger man energin där istället för att sälja poddmedlemskap (så man kan betala hyran) och typ hugga ved och bränna solkors tillsammans i skogen så kan man bygga någonting ritkigt från grunden och ha helt andra möjligheter.
Ett medelstort företag kan sponsra med eller avsätta miljonbelopp.
ETT företag.
Det finns garanterat nationalister inom alla sektorer som idag är anställda som tjänstemän eller knegare som kan starta egna bolag och samarbeta. Ett hundratal företag är inte omöjligt, från enmansbolag till mellanstora bolag. Det är inte svårt att driva bolag, speciellt inte om man har stöd från folk som kan.
Då kan man snacka om att köpa upp lokaler och mark på riktigt, lobbygrupper och faktiskt påverka på riktigt. Bli en aktör.
Det är på en helt annan nivå än att skryta om 50 000 i donationer.
Att rädda Sverige genom att pumpa in 100 kr i månaden så att Dan och Conrad kan sitta och podda ett par år till har...ja vilken inverkan? Även om ni bygger 3 av dessa fritidsgårdar för vuxna, hur räddar det Sverige?
För småskaligt och slöseri med energi, pengar och inte minst tid vi inte har.
Så fort man nämner företagande, investeringar eller att bygga någonting riktigt (nej Dan, jag räknar inte din lilla förening med medlemsavgifter och donationer som riktigt företagande) så slår folk ut med armarna.
Det är för svårt och för jobbigt.
Detta till trots ser man plåtslagerier, byggföretag, bilverkstäder och restaruanger överallt som går runt....varför skulle inte ni nationalister kunna bygga någonting riktigt istället för att "ordbajsa" i radion år efter år?
Finns mänger med vänstertyper som driver företag med miljonvinster. Jag VÄGRAR att tro att de är bättre än nationalister.
Se er om i samhället och titta på alla jävla butiker, verkstäder etc. Kan de så kan ni.
Utan resurser kommer man dessvärre ingenstans.
Hur många solkors Frändelöv än må bränna eller hur mycket han än tillber Odin.
Men det är klart, lättare och bekvämare att leva på andras arbete via donationer och spela dataspel 10 timmar om dagen än att ligga manken till och starta förtag...Conrad.