Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-28, 22:52
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det som komplicerar det hela är att Tova hade skor och jeansjacka på sig när hon hittades.

Ingen känd taxi är bokad, och enligt facebookgruppen (?) "vem kör", kunde man inte heller se att Tova fått kontakt med någon som kunde plocka upp henne.

Verkar som om Billy redan har någon slags plan för Tova redan några timmar innan, men vilken?

Så varför har hon "ytterkläder" på sig?

- Har Billy klätt på henne efteråt? För att bli av med kvarlämnade kläder på enklaste sätt?
- Har Tova klätt på sig själv? Skulle hon hinna det?
- Nu vet man ju inget om hur Billy skötte städning mm. Kan hända att de tyckte att det var ok att gå in med skor. Jeansjacka kan man ju också ha på sig inomhus om man tycker att det är lite ruggigt.

Låg hon ner när hon fick slagen? Eller stod hon upp vid första slaget?
Även om Tova legat länge i vattnet, kanske kläderna kan avslöja något om det t ex runnit/ stänkt blod på dom?

På sid 2753 (bild) kan man se var de hittade blodbesudlingarna. Utanför garage/verkstad verkar den stora blodsamlingen hittats.

"Blodbesudling 1.
Fick nån såndär äcklig känsla....
Tova har skrivit hur hon kunde låtsas vara avsvimmad när Billy strypt henne tidigare..
Kanske var det fallet också denna gång,,
så gick Billy iväg och Tova skyndade sig att klä på sig, men....
Citera
2017-11-28, 23:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja man frågar ju honom o andra om fotskadan, kommer kanske från sparkar. Nog har hon blött länge, när hon hittades i skottkärran var ansiktet (fortfarande) blodigt, hann väl torka in innan han la henne i vattnet men var säkert en ansenlig mängd.

Jag tänkte att fotskadan kanske kom när han gick ut i vattnet med skottkärran. Såg det inte stenigt ut?Men när du säger det, kan komma från sparkar också.

Måste gjort fruktansvärt ont, och hur rädd hon måste ha varit när hon fattade/kände att hammaren kom....
Citera
2017-11-28, 23:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Att förekomsten av blödningar i halsens mjukdelar i kombination med
nagelskrapsliknanade hudavskrapningar på halsens hud kan tala för att T
utsatts för någon form av strypande våld mot halsen, vilket hon försökt avvärja
med handen eller händerna".

"Att blåmärkena och hudavskrapningarna på armarna och händerna samt
frakturen på höger tumme har ett utseende och en fördelning som kan tala för
att om åtminstone delvis utgör avvärjningsskador åter igen".

Citat:
Sannolikhetsskala

1. Fynden anger…

2. Fynden talar starkt för…

3. Fynden talar för…

4. Fynden kan tala för…

5. Kan inte anges…

Inte så starkt som uttalandet om dödsorsaken.

Citat:
Han mördade henne besinningslöst med 20-slag, säger kammaråklagare Christer Sammens.
Stämningen i salen i Hudiksvalls tingsrätt var sammanbiten när åklagare Christer Sammens tog till orda.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/aklagaren-han-mordade-henne-besinningslost/

Citat:
En granne i närheten hör ett mycket kraftigt kvinnoskrik vid det här tillfället, säger han i rättssalen.
http://omni.se/far-tag-i-en-hammare-och-slar-henne-besinningslost/a/rLLgVR

Stämningsansökan
Citat:
11:Vittnesförhör med P angående hörande av kvinnoskrik natten den 14 maj 2017 från Fränö. Bevistema: till styrkande av S hört Fagerström berövat Tova livet på Fränö natten den 14 maj. Personlig närvaro.
12:Vittnesförhör med At, gift med P, angående kännedom om Peter uppfattade skrik samt angående tidpunkt för detta. Bevistema: till styrkande av att Peters uppgifter angående skrik och tidpunkter för detta är korrekta. Personlig närvaro.
993
Citat:
Söndag 14 maj. Peter hade
legat och läst i sängen och haft fönstret uppe. Han hade då hört ett skrik som han aldrig hört
förut. Peter har hört många ljud från djur men det här var helt klart ett mänskligt ljud. Det var
inget vanligt ljud eller skrik från barn eller liknande. Utan det här var något helt annat. Peter
har den bestämda uppfattningen att ljudet kom från en kvinna. Ingen man kan låta så där
enligt Peter. Det hade varit ett hjärtskärande ljud. Det hade varit ett utdraget skrik. Skrik som
att någon blivit riktigt skrämd. Det hade inte varit ett vanligt ljud. Det var ett ljud som avviker
från det normala.
Senast redigerad av Moosky 2017-11-28 kl. 23:59.
Citera
2017-11-28, 23:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Fick nån såndär äcklig känsla....
Tova har skrivit hur hon kunde låtsas vara avsvimmad när Billy strypt henne tidigare..
Kanske var det fallet också denna gång,,
så gick Billy iväg och Tova skyndade sig att klä på sig, men....

Jo, jag har tagit upp det tidigare som en teori.
https://www.flashback.org/sp62419556

Riskabelt samtidigt att springa ut och Billy hinner ifatt en?
Vart skulle hon springa? Kanske gömma sig någonstans?
Borde hon ringt 112, men Billy kanske tog hennes telefon efter samtalet med Emma?

Något händer här i alla fall, efter samtalet med Emma, det är vad jag tror.

01.21 svarar hon inte längre.....
Senast redigerad av notknapparen 2017-11-29 kl. 00:12.
Citera
2017-11-29, 00:05
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag har tagit upp det tidigare som en teori.
https://www.flashback.org/sp62419556

Riskabelt samtidigt att springa ut och Billy hinner ifatt en?
Vart skulle hon springa? Kanske gömma sig någonstans?
Borde hon ringt 112, men Billy kanske tog hennes telefon efter samtalet med Emma?

Något händer här i alla fall, eftersamtalet med Emma, det är vad jag tror.

01.21 svarar hon inte längre.....
ahaa ok! där ser man, great minds think alike haha
ja, om det nu var så, shit vilket adrenalinpåslag hon lär ha haft om hon tog sig ut ur huset själv och försökte fly/springa därifrån...
Den rädslan... nä fy...

jag mår lite dåligt nästan, för att, tex jag, inte visste något så man kunde ha hjälpt henne.
Inte för att jag kände henne eller ens bor däruppe, men ändå. hade gärna hjälpt henne.
ingen ska behöva gå igenom det hon fick gå igenom, heller inte lite av det.
Citera
2017-11-29, 00:11
Medlem
Hur kommer det sig att vissa bilder ligger under sekretess? Är ingen raketforskare men trodde att sekretessen upphörde efter 18 år fyllda?
Citera
2017-11-29, 00:18
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systerchurro
Hur kommer det sig att vissa bilder ligger under sekretess? Är ingen raketforskare men trodde att sekretessen upphörde efter 18 år fyllda?
det har blivit så på senare år, tyvärr.
Citera
2017-11-29, 00:41
Medlem
Kan ha uppfattat det fel, men när åklagaren kopplar ihop mordet med ett skrik som hörts från ett vittne på andra sidan sjön, får jag inte ihop tiderna, kring 24 för skriket resp. kring 01, då TM pratat med i mobilen, enligt ett vittne? Det går inte ihop...
Citera
2017-11-29, 01:00
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kan ha uppfattat det fel, men när åklagaren kopplar ihop mordet med ett skrik som hörts från ett vittne på andra sidan sjön, får jag inte ihop tiderna, kring 24 för skriket resp. kring 01, då TM pratat med i mobilen, enligt ett vittne? Det går inte ihop...
exakta tider kan man vara försiktig med, då den som hört skriket, som han säger vid kl 00, kanske inte tittat på klockan då, utan kan ha sagt en ungefärlig tid då han trodde att det var.
eller att Billy sopade på Tova då så att hon skrek, men att Billy senare lugnade henne, så ringde hon ett samtal, för att sen bli mördad.
kanske..
har inte läst vittnesmålet med skrikhörararen.
mvh
Citera
2017-11-29, 01:17
Medlem
Citat:
det har blivit så på senare år, tyvärr.

Personligen tycker jag det är helt korrekt. På tiden, dessutom.
Citera
2017-11-29, 01:22
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Personligen tycker jag det är helt korrekt. På tiden, dessutom.
man behöver inte titta om man inte vill.
men, som många andra inklusive mig själv så skulle det gärna få vara offentligt då jag finner det intressant och spännande på något sätt. man får en mycket bredare bild av hur någonting har gått till när man kan se bilder och läsa text samtidigt.
Citera
2017-11-29, 01:30
Medlem
Citat:
man behöver inte titta om man inte vill.
men, som många andra inklusive mig själv så skulle det gärna få vara offentligt då jag finner det intressant och spännande på något sätt. man får en mycket bredare bild av hur någonting har gått till när man kan se bilder och läsa text samtidigt.

Jag nöjer mig med rättsläkarens beskrivning och bedömning. Mer behöver allmänheten inte veta. Finns inget spänning i detaljer vare sig i detta eller andra grova brottsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in