2017-11-28, 17:47
Medlem
Starobrnos avatar
Från trådstartens länk: "I dag letar hon fortfarande efter bostad i Sundsvall." Tacka fan för att hon fortfarande letar, hon vill ju inte slänga upp varken fitta eller nog med cash.
Citera
2017-11-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Bara i år har det tyvärr varit ett I-landsproblem mer eller mindre. Jag hoppas dock att du inte försvarar detta?

Vad då I lands problem?
Citera
2017-11-28, 18:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
vargvid|62464722]Jag kan bara prata för mig själv att jag har självrespekt i kroppen och att förnedra sig själv för en sådan sak är det lägsta du kan göra som en människa. Typ som att suga kuk för knark, sprit, materiella ting överlag.
Det tycker jag låter bra.
Och visst är det många som suger kuk för sådant.
Då verkar en lägenhet vara en bättre deal..

Citat:
Nu återigen utgår du ifrån att personen i fråga är attraktiv, och det hade mig kvittat. Det är likt att någon skulle erbjuda mig jobb ifall jag utförde sexuella handlingar på någon. Varför skulle jag? Jag har självrespekt och är ingen hora. Ska jag gå runt där på jobbet och veta att jag gjorde något skamligt med mig själv för att få något som kanske inte är värt det i slutändan?

Ja, att jag utgår ifrån att personen är attraktiv är för att är man inte intresserad, så faller uppenbarligen transaktionen.
Alla har sina gränser, och visst är det ett utnyttjande, absolut.

Men med tanke på att en hel del riskerar hela sina familjer för en meningslös fling, så förvånar inte det här mig överhuvudtaget.
Om du står emot så gratulerar jag dig.
Jag gillar det.
Men alla gör inte det valet.

Citat:
Är det sista utvägen att knulla denna "milf" menar du eller att "milfen" inte nu accepterar min betalning med pengar utan att hon vill ha betalt med min kuk? Hur blir det här inte att utnyttja en person i en situation? En bra hyresvärd kan man diskutera med och är det så att man behöver ett par veckor att kunna skrapa fram en hyra eller skjuta fram den, då är det inge snack om saken.
Jo, det är ett utnyttjande..
Det är också ett utnyttjande av mig när jag måste stå i ett dike för pengar., varför skall jag det..jag kan väl få pengar för ett bättre jobb.
Det är helt enkelt en överensskommelse..

Citat:
Men är det så att man inte kan betala hyran så finns det extremt många sätt att skrapa fram pengar till hyra, eller förhandla sig till det hela. Kan personen inte betala så kastar man ut personen. Kräver personen saker som sex eller handlingar som jag inte tycker är ok såklart flyttar jag direkt! Bor hellre på gatan än att knulla någon milf som bara vill utnyttja min situation
.
Bra för dig!
Men alla kanske inte väljer gatan, vi är alla olika.
Om jag nu hade haft boxplatser till uthyrning, och så kommer någon som jag finner attraktiv & sexuellt intressant, skall jag kasta ut denna då, hellre än att lösa det på ett Överenskommet sätt..varför är detta så viktigt?

Citat:
Och här går vi faktiskt in på vad det hela handlar om. Det är en person som inte bryr sig om pengarna angående lägenheten utan han kan utnyttja sin position för att få till billiga ligg. Han kunde lika gärna ha gått till en prostituerad men då såklart måste man nog betala mer och inte få samma typ av utbud av småflickor (18-23) och såklart så blir han då ingen sexköpare.
Korrekt.
Ur hans/hennes perspektiv är det ju mycket smartare.

Citat:
Varför skulle jag ta emot hästtjejens erbjudande om natura? Det är väl inte hennes fitta jag vill komma åt när jag vill ha betalt för en lägenhet hon hyr av mig.
Nej det är det inte.
Men om du inte får något, eller hon inte har pengar alls att förhandla med den månaden..tja..vad är egentligen problemet?

Citat:
Att du är rädd för könssjukdomar och sex utanför fasta relationer, du har haft ett one night stand spelar ingen roll här. Det jag påpekade var att du pratar som att utnyttjande av en person i beroendeställning och ifall nu personen var snygg i fråga skulle vara ingen big deal. Ifall du inte hade haft en rädsla emot sjukdomar och sex utanför relationer så hade du vart en billig hora som hade knullat till dig allt i livet? Låta dig själv bli utnyttjad så länge någon betalar dig med något?

Det kan jag inte svara ärligt på, för jag har aldrig ens tänkt dom banorna.
Jag kan referera till olika andra jobb, som stå i dike. jag hatar det.men det ger pengar.
Är det bara att det just är könsumgänge som är produkten som tillhandahålls som är stötestenen (?)..för jag kan säga att jag har gjort en jävla massa jobb som jag hatat under åren..

Citat:
Ja, ingen big deal "för hon milfen kan vara snygg och du singel".
alla har sitt pris.
Om hon är snygg blir det affär. är hon Pomperipossa blir det inte.
Om du får 200kr/H blir det affär, får du 50kr/h blir det inte..
Tillgång/efterfrågan/värde..
Samma som när gamla stofiler gifter sig med värsta bruttorna..ja, det är utnyttjande, grisigt, whatever..men det är payday sedan.
Jag hade aldrig klarat det däremot.

Citat:
Inte tala om den psykiska delen att veta att man gör förnedrande saker emot sig själv för lite betalning. Nej, det gör inte saken mindre för att personen är attraktiv som utnyttjar dig, det är hela grejen att du blir utnyttjad och förminskad värd. Prostituerade står inte högt upp i pyramiden. Inte heller dom som utnyttjar andra i en beroendeställning.

Behöver inte ens handla om sex, det är blackmailing.
Visst.

Citat:
[edit]
Hade det vart lika ok ifall det hade vart en kvinna som säger till sin inneboende att hon vill ligga med sin inneboendes 8 åriga son för att dom ska få bo kvar? Eller mannen som vill knulla den inneboendes 12 åriga dotter som betalning för hyran?

Inte? Varför är då det skillnad?
Skillnaden är ju att det inte är en överenskommelse mellan två vuxna individer, utan här blandar du in en tredje part, dessutom minderårig.
En sådan får av naturliga skäl inte ingå ett vanligt hyreskontrakt av uppenbara skäl, och den skillnaden tror jag nog du kan hålla med om.

Kan du inte det, så kan vi ju vända på det att jag drar stora växlar på ditt uttalande, och motsvarande Pedofilförklarar dig..

Du ser, det blir ju lite löjligt.
Senast redigerad av scoremax 2017-11-28 kl. 18:13.
Citera
2017-11-28, 18:11
Medlem
japanskbruds avatar
hon får väl för fan sära på benen om hon vill ha lägenheten. Hur farligt kan det va?
Knappast oskuld eftersom hon va ganska snygg.
Citera
2017-11-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
En sådan får av naturliga skäl inte ingå ett vanligt hyreskontrakt av uppenbara skäl, och den skillnaden tror jag nog du kan hålla med om.
Får sexuella tjänster ingå i ett hyreskontrakt? Kan du skriva på ett lagligt bokfört giltigt kontrakt att en hyresgäst förväntas ha sex med dig?
Jag tror inte dessa "principer" du förespråkar har någon som helst koppling till varken något tidigare känt etikssystem eller nationens lag. Jag tror att såna som förespråkar vad du förespråkar blandar ihop etiska och juridiska principer avsiktligt i ett taffligt försök att manipulera människor och att dem inte har någon respekt eller sympati alls för dessa saker eller andra människor.
Senast redigerad av hiroonoda 2017-11-28 kl. 18:45.
Citera
2017-11-28, 18:40
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiroonoda
Får sexuella tjänster ingå i ett hyreskontrakt? Kan du skriva på ett lagligt bokfört giltigt kontrakt att en hyresgäst förväntas ha sex med dig?

Har jag påstått det?
Jag skriver "ett vanligt hyreskontrakt"..

Men intressant frågeställning.
Det Borde gå..
Citera
2017-11-28, 18:41
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiroonoda
Nej, det faller under sexköpslagen
Citera
2017-11-28, 18:46
Avslutad
Fun fact men i Holland så får en körskolelärare ta delvis betalt i sex av hans elever.

Men on topic det är ju iofs ganska vanligt att killar raggar tjejer på detta viset. Var ju något tråd här om en kille som hade en inneboende tjej som han knullade.
Citera
2017-11-28, 18:50
Medlem
Är det inte en bra deal för båda? Win win situation
Citera
2017-11-28, 18:53
Medlem
rawsezxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Mannen har en lägenhet, som säkert många är desperata efter. Då är det upp till uthyraren att sätta pris. Vill han ha betalt i potatisar, corn-flakes eller frimärken så är det ju så att en potentiell hyrestagare får acceptera eller inte. Ingen som blir tvingad till något.

Fast varför skriver inte hyresvärden ut detta direkt i annonsen så kan dom som inte vill betala med natura skippa dessa annonser på en gång?

Ja menar, skulle inte du tycka det vore lite jobbigt om din enda lokala pizzabagare stod med kuken i vädret å krävde en avsugning istället för cash efter du tryckt i dig din flottiga kebabpizza en sen lördagskväll?
Citera
2017-11-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Fun fact men i Holland så får en körskolelärare ta delvis betalt i sex av hans elever.

Men on topic det är ju iofs ganska vanligt att killar raggar tjejer på detta viset. Var ju något tråd här om en kille som hade en inneboende tjej som han knullade.
Det gäller endast om eleven redan har en eskortlicens.
Citera
2017-11-28, 18:57
Medlem
somewhereupnorths avatar
Ingen nyhet. En bekant råkade ut för ett likasinnat gubbslem när hon letade hyreslägenhet någon gång på 70-talet. Hon tackade nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in