2017-11-28, 07:29
Medlem
ModerRotas avatar
Ang. att flyktingar alla är män och får stanna:

Anledningen var att de sa att de var bögar. Men det var tydligen lögn.
"Här är ditt förfalskade pass. När du kommer till Sverige så säger du bara att du är barn och bög så får du stanna. Här är opiumet du ska sälja."

Ang. Journalister och redaktörer som inte fungerar normalt:
Psyksjukhusen lades ned och efter det såg vi ett uppsving i tokerier på alla fronter. Speciellt inom vissa områden. Alla är inte tokar, men det räcker med en tok på fel plats för att ett system skall haverera.

Antar att det räcker med en enda dålig dag.

Men jag förstår varför det blir så. Mycket inom batiken kommer från den havererade psykvården. Eller så är den gamla psykvården orsaken till haveriet. Det hänger förmodligen ihop på något symptomlindrande sätt. Förmodligen en kemisk katastrof sprungen ur läkemedelsindustrins och snabbmatsindustrins desperata försök att blidka aktieägarna.

HBQT, vänsterskrikhalsar och radikalpersoner: Alla känner sig handikappade och söker likasinnade. De fann att vänster passade dem bäst, oavsett om den var rationell eller inte. Sen fanns det de som insåg potentialen till elände och tog chansen att tjäna pengar på det. Fastigheter..... ja.... hur får man upp värdet på dem?

Hänger bostadspriserna ihop med utanförskap, kaos, psykisk misär och radikal fundamentalism? Om skenande bostadspriser leder till detta, vad händer om vi sänker bostadspriserna istället? Försvinner då utanförskapet och det radikala kaos som orsakat det etniska Svenska förfallet?

Det är så många faktorer som alla vill få sina viljor igenom. Det går som på automatik. Hur ska man stoppa och dirigera en falskspelande psykpolitisk orkester? Är Sossarna och Miljöpartiet vänster och varför spelar de falskt?
Citat:
"...just här, imploderar Sverige".

Vi måste tillbaka till harmoniska skalor via sunt förnuft och hårdare tag mot tokerier. För detta behövs hårdare övervakning och kritik mot läkemedelsindustrin(1) och snabbmatsindustrin(2), som förmodligen orsakat psykindustrins dystopiska dekadens, vilket likt en cancer sveper över välfärdens gräsrötter.

Där journalistiken är sprungen ifrån. Ett symptom på en sjuk värld.

1. Oändlig symptomlindring, motsats till bot.
2. Orsak till symptom, förmodligen i symbios med 1.
Senast redigerad av ModerRota 2017-11-28 kl. 08:14.
Citera
2017-11-28, 08:20
Medlem
nordicwraths avatar
Jag har tänkt på en sak angående de här drägglande kåtkärringarna.. har dem inget jobb? Hur har de råd att raggla omkring på Medis dagarna i enda?
Citera
2017-11-28, 08:45
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag kan tänka mig att avpubliceringen handlade om antydningar i artikeln att dessa aktivister är motiverade av chansen att få ligga. Detta tycks vara en oerhört öm tå. Katerina Janouch fick pudla just efter en sådan antydning tidigare. Heberlein är mer subtil än Janouch, men med tanke på att hon intresserat sig för just den saken tidigare så är det lätt att gissa vad hon menar.

Det är som att säga att flyktingadvokater är motiverade av pengar och inget annat. Eftersom det är sant så är det förbjudet att säga.

Man får nästan lust att stå för linjen att Sverige bör massimportera unga kvinnor från Östeuropa. Det är ju synd om dessa fagra kvinnor och "insert random skitsnack here".

Med de afhhanska männen är det dock helt bizarrt, man kallar dessa barn och sedan kommer det fram gång på gång att de nyttjas som någon typ av sexobjekt av anställda. (!) Det måste vara en av de vidrigare sakerna i modern tid, moraliskt måste man befinna sig oerhört långt borta.
Citera
2017-11-28, 09:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Jag har tänkt på en sak angående de här drägglande kåtkärringarna.. har dem inget jobb? Hur har de råd att raggla omkring på Medis dagarna i enda?
De lever på bidrag, eller så jobbar de som stödpersoner och annat skit.
Citera
2017-11-28, 10:28
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag föraktar GP för att de raderade Heberleins artikel.

Läs denna i stället då för fan
http://www.gp.se/ledare/g%C3%B6r-int...a-sd-1.4869158
Citera
2017-11-28, 11:47
Medlem
Guru-Gurus avatar
Cwejman Censurerar. Vem kunde ana det?
Citera
2017-11-28, 13:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Trådkändisen Cwejman (Av alla) ger besked på Twitter

https://twitter.com/adamcwejman/stat...31439169351680

You can´t make this shit up.
Helt sinnessjukt ja, men hur har cwejman gjort sig känd? Trodde han var någon avdankad metrokrönikör.
Citera
2017-11-28, 18:07
Medlem
Lifeisnows avatar
En av de absolut bästa artiklar jag läst på länge... uppfriskande och fri från lögner och hyckleri!! All ära till Ann Heberlin!! I ett vanligt psykiskt friskt Sverige hade hon fått stora journalist-priset!!
Citera
2017-11-28, 19:27
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Nej, här blir det dags att anmäla avvikande åsikt. För det första tror jag visst att artikeln kan ha blivit publicerad av misstag. Och för det andra - nog så viktigt - så var de raljanta formuleringarna obehagliga och för övrigt helt onödiga. Hon har rätt att tycka att de demonstrerande afghanerna bör utvisas, men hon kan ju försöka argumentera för det utan att håna.
Det kan hon inte.

Om det vore ett kriterium för att få publicera, skulle antalet publicerade artiklar av Anders Lindberg vara noll.
Citera
2017-11-28, 20:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Jag vet inte om moderatorn godkänner att man felciterar? Jag uppskattar inte när klåfingriga antisemiter förvränger mina inlägg.
Vad vet du om vad jag tycker om vänsterns satir, t.ex Alice Teodorescu som vampyr? Illa, kan jag upplysa dig om.
Här avslutar jag diskussionen för min del (med en fråga till moderatorn, om Flashbacks regler godkänner pubertetsfinnigt trollande).
De raljanta formuleringarna var inte raljanta, de var sanningsenliga och träffande.
De påstått unga är slitna och ser ut som 30-35 år inte 17-18 år.
Aktivisterna är aggressiva och den mediala kampanjen uppenbar.

Vänstern måste verkligen känna sig som Hitler fångad i ett brinnande Berlin.
Phyrossegern som Mp vann har beseglat S,Mp regeringens öde.
Citera
2017-11-28, 21:21
Medlem
Sternococktails avatar
Det är förvisso inte första gången som GP låter sin jourhavande Winston Smith korrigera redan utgivet material och låta rader eller hela artiklar försvinna i närmaste "memory hole". Ett exempel var när en av våra permanenta gäster tog sig orådet före att röka på, ta av sig alla kläder och så rusa omkring i pendeltåget med sina två jättehundar. Därvid erbjöd han de kvinnliga medpassagerarna sex med reklamutropet: "Jag är en somalisk krigare!"

Den frasen försvann ur nätupplagan uppåt dagen, men återfanns i webcachen. De norska tidningarna skrev om "den galne svensken" som löpte amok på tåget. De hade bilder, visserligen suddiga, men man kunde inte undgå att se att vår svensk hade en mycket mörk solbränna. Snällt av Soc att också betala alla kostnader för två mycket stora hundar.

Lite närmre i tiden gästades vårt land av ett ensamkommande gossebarn i den späda åldern 15 år. Han verkade mycket välutvecklad och världsvan för sin låga ålder. Någon, kanske en frilans, gjorde i GP ett stort reportage över ett helt uppslag om den stackars gossen, ute i stora vida världen utan mamma och pappa.

Men så snokade elaka nättroll reda på, att han antingen började sexdejta i 7 - 8-årsåldern, eller så ljög han om åldern. Han blev medlem på sajen 8 år tidigare, och redan då ser man på fotona en ung playboy i märkeskläder och pilotglasögon som glassar vid en stor pool på något flott hotell. Flaggorna på en av bilderna verkar turkiska.

Här försvann hela artikeln - som av ett "trollslag". Utan minsta kommentar eller förklaring.
"Then, with a movement which was as nearly as possible unconscious, he crumpled up the original message and any notes that he himself had made, and dropped them into the memory hole to be devoured by the flames."
Citera
2017-11-28, 22:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sternococktail

gp har också gjort sig kända för att ha rena asylaktivister i journalistleden. som t.ex. evalis björk

ingenting förvånar mig när det gäller den blaskan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in