2017-11-29, 02:02
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Cwejman Censurerar. Vem kunde ana det?
Nä.

Det är inte censur när en redaktör, en chefredaktör eller en ansvarig utgivare fattar beslut.
Citera
2017-11-29, 12:55
Medlem
Det var ju en alldeles utmärkt text så självklart refuseras den. Lite för många sanningar i den.
Citera
2017-11-29, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Läs denna i stället då för fan
http://www.gp.se/ledare/g%C3%B6r-int...a-sd-1.4869158

Wow, förvånansvärt nykter text om SD för en gångs skull. Det lär inte hända igen iofs.
Citera
2017-11-29, 15:52
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Nä.

Det är inte censur när en redaktör, en chefredaktör eller en ansvarig utgivare fattar beslut.
Kan mycket väl hända, jag vet inte mycket om ifall redaktörs, chefsredaktörs eller ansvarig utgivares tillbakadragande av en krönika kan kallas för censur eller inte och där vill jag inte gå i spörsmål med dig. Dock är väl Cwejman inget av ovanstående, han är väl en ledarskribent? Alltså har LiberalCwejman kommit ut som CensurCwejman.
Citera
2017-11-29, 15:57
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Dock är väl Cwejman inget av ovanstående, han är väl en ledarskribent? Alltså har LiberalCwejman kommit ut som CensurCwejman.
Det finns ju en möjlighet att det inte är Cwejmans beslut utan att han bara tvingas vara utföraren och dessutom möjligen stå där med hundhuvudet publikt och ljuga om saken.
Citera
2017-11-29, 16:22
Medlem
80231s avatar
Det som är intressant här, i mitt tycke, är varför krönikan inte ansågs vara publiceringsvärd enligt Cwejman. Har han skrivit något om detta?

Det känns som att detta med att prata om det tekniska (publiceringsverktyget), är en slags undanmanöver med syftet att undvika frågan om varför.
Citera
2017-11-29, 19:43
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det finns ju en möjlighet att det inte är Cwejmans beslut utan att han bara tvingas vara utföraren och dessutom möjligen stå där med hundhuvudet publikt och ljuga om saken.
Ja, den möjligheten finns. Jag är dock tveksam till att Cwejman skulle gå med på att framställa sig själv som så pass inkompetent när det kommer till WordPress. Dock tar han på sig skulden för att inte publicera den krönikan på Twitter.
https://twitter.com/adamcwejman

Jag tycker dock att Cwejman på senare tid har tappar väldigt mycket av sin tidigare klarsynthet. Jag tänker då framför allt på hans krönika om sitt forna hemlands självständighetsfirande.
http://www.gp.se/ledare/cwejman-det-...olen-1.4827082 Verkar nästan som att han tänker gå tillbaka till politiken och ser till att bli mer politiskt korrekt och lite mer MP än L.
Citera
2017-11-29, 23:23
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Citat:
Ja, den möjligheten finns. Jag är dock tveksam till att Cwejman skulle gå med på att framställa sig själv som så pass inkompetent när det kommer till WordPress. Dock tar han på sig skulden för att inte publicera den krönikan på Twitter.

Formellt är det säkert Cwejmans ansvar och hans beslut.
Sedan om det i praktiken gick till på det sättet att Någon eller några ringde upp honom och ifrågasatte lämpligheten, det kan vi inte veta. Men i mina ögon vore det troligt.
Citera
2017-11-30, 10:36
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Formellt är det säkert Cwejmans ansvar och hans beslut.
Sedan om det i praktiken gick till på det sättet att Någon eller några ringde upp honom och ifrågasatte lämpligheten, det kan vi inte veta. Men i mina ögon vore det troligt.
Visst kan vi spekulera i att Cwejman släppte krönikan och någon (Hjörne?) läste den och fick panik varpå han tvingade Cwejman att ta bort den. Vi får nog vänta till Cwejman släpper sin biografi innan vi får reda på sanningen
Citera
2017-11-30, 21:28
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asiktsbrottsling
Wow, förvånansvärt nykter text om SD för en gångs skull. Det lär inte hända igen iofs.

Citat:
Partiet har blivit mer normalt. Det är ett omdöme som delas av kolleger som bevakat flera av partiets kongresser.

De sparkar ju tålmodigt ut rasisterna en efter en. Så förr eller senare kommer de att bli rumsrena. Men det är en bit dit...
Citera
2017-12-04, 00:33
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Visst kan vi spekulera i att Cwejman släppte krönikan och någon (Hjörne?) läste den och fick panik varpå han tvingade Cwejman att ta bort den. Vi får nog vänta till Cwejman släpper sin biografi innan vi får reda på sanningen

Läs Hjörne i gårdagens GP!

http://www.gp.se/ledare/absolut-gott...-fel-1.4884874

Om man vill, så är det inte så svårt att mellan raderna se hans förklaring till att Heberlein-artikeln försvann.
Citera
2017-12-04, 04:52
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Läs Hjörne i gårdagens GP!

http://www.gp.se/ledare/absolut-gott...-fel-1.4884874

Om man vill, så är det inte så svårt att mellan raderna se hans förklaring till att Heberlein-artikeln försvann.
Det får du allt ta och förklara.

Bokmässan får ju sina pengar av etablerade författare och deras läsare så det är inte så konstigt att de nekar den obetydliga Nya Tider. Medan GP under lång tid tappat läsare pga
sin PK-ism och blivit tillfälligt räddad från konkursen genom att "husblatten" Alice Teoderescu tagit in nytt blod.

Så ekonomiskt går jämförelsen inte ihop alls. Det låter ju snarast som han tycker det är viktigare att hålla sig väl med etablissemanget än att den lockar läsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in