Citat:
Ursprungligen postat av
KomodoFall
Jobbar i invandrartät bransch som en av få svenskar och stöter i stort sett varje vecka på någon iranier, arab, kurd, jugge eller latinamerikan som efter fem minuters samtal framför sin extremt negativa syn på senaste tidens invandrare och dessas bristande moral. Typ alla avskyr afrikaner och afghaner, utöver det varierar det vilka grupper man tycker illa om.
Får känslan av att de vill markera avstånd från de dåliga invandrarna och på något vis få mitt godkännande. Som om jag i egenskap av blond svensk kan ge dem någon sorts amnesti för deras blattighet och förlåta dem för andra invandrares synder. Att jag implicit ska säga du Ahmed, du är en bra invandrare. Till skillnad från de där negrerna och hazarerna.
Det tragiska i sammanhanget är att jag faktiskt inte ser någon kvalitativ skillnad på de här invandrarna och de nyanlända. De är normalt sett hyggliga karlar, men även de är långt mindre hederliga och noggranna än svenskar och är toxiska för landet bara genom sin närvaro.
Vi kan inte husera hela världens folk. Det beror ju såklart inte bara på om om en del är skötsamma eller inte bara. Man märker ju att inget längre riktigt fungerar på flera håll i landet och därmed gör vi ingen större skillnad på invandrare individuellt.
Hade jag varit av invandrarbakgrund hade nog känt som många andra i tråden men å andra sidan hade jag nog också sett att det här landets infrastruktur, kultur och befolkning ska inte ha invandring överhuvudtaget förutom kanske en extremt knappt märkbart liten en och från liknande kulturer som ens egna.