Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-21, 18:58
  #37
Medlem
InflatableBoppos avatar
Kanada är ett föredöme. Tänk om Sverige faktiskt tagit efter Kanada som svenska globalisterna suktat efter Kanada har i svensk press åkt fram som ett föredöme när det kommer till invandring och integration. Jag känner mig kränkt Tror inte att Kanada bryr sig om en kränkt svensk.
__________________
Senast redigerad av InflatableBoppo 2017-11-21 kl. 19:03.
Citera
2017-11-21, 19:02
  #38
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Vilket mongo.
Vad gnäller han för, han behövde ju bara förse myndigheten med dokumentation.

Det är för jobbigt, då LJUGER han för myndigheterna genom att ansöka på nytt. Det var därför han nekades.

Sedan trivialiserar han (och vissa här) även företeelsen.
Att ställa sig naken och duscha offentligt i Miami är väl för fan inte accepterat?
Man kan tycka vad man vill om jänkarnas inställning till nakenhet, men nu var han i USA och inte i Sverige får då får man visa respekt.

Jag själv tycker att det är svinigt beteende och tycker polisen gjorde helt rätt.
Sedan så var han väl inte "arrested" utan snarare bara bötfälld för misdemeanor.

Så han svarar FEL på första ansökan. Sedan ljuger han på andra. Ridå. Grattis haha...

Gå inte så hårt åt mannen i Sverige belönas den som ljuger. Hur ska en svensk förstå att andra länder inte är som Sverige? Om jag haft rätt utbildning har jag tagit mitt pick och pack och flyttat till Kanada för längesedan. Går inte ens att kasta passet och barnlajva Kanada nekar papperslösa inträde
Citera
2017-11-22, 01:27
  #39
Medlem
crazyds avatar
Misstänker att vi inte fått höra hela sanningen , publika parker och stränder är kända mötesplatser för homosexuella nattetid.
Citera
2017-11-22, 11:41
  #40
Medlem
Tjuvhederns avatar
Men asså... vid uttalandet att han "känner sig kränkt" av kanadensiska myndigheter inser man ju att karln är en komplett idiot.

Det bevisar han sedan grundligt genom att göra en ny ansökan, med nytt pass och genom att felstava sitt efternamn. Dvs ljuga, mygla, försöka kringgå regelverket.

Jävligt osmart. Och man blir så trött på idioter som ska skylla ifrån sig och känna sig KRÄNKTA när det är de som gjort fel.
__________________
Senast redigerad av Tjuvhedern 2017-11-22 kl. 11:45.
Citera
2017-11-23, 08:14
  #41
Medlem
swebarbs avatar
Lite löjligt, han ofredade ju ingen ens, det var mörkt och han var ensam? verkligen hårt straff för en sån skitgrej...
Citera
2017-11-25, 06:59
  #42
Medlem
Amerikaner har en relation till nakenhet som en svensk präst på 1800 talet..


Sedan är det väl troligt att killen drog en trall, det händer så lätt när man står där i mörkret och tror att länsman inte ser. Kanske skuttade ett par fina 16åringar med pointy tits runt på stranden i månljuset...

Också undrar jag varför Kanada när man kan åka till Pattaya
Citera
2017-11-25, 07:17
  #43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Men han skulle bara transfer väl? Han skulle väl inte beträda mark utanför flygplatsen, eller?
Jag trodde det var ingenmansland i flygplatserna. Så kan jag tycka det låter konstigt i så fall, eftersom han inte ville göra om ansökan för usa i heller. Det hade räckt transfer bara, inte visum för besöka landet.
Citera
2017-11-25, 20:44
  #44
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men han skulle bara transfer väl? Han skulle väl inte beträda mark utanför flygplatsen, eller?
Jag trodde det var ingenmansland i flygplatserna. Så kan jag tycka det låter konstigt i så fall, eftersom han inte ville göra om ansökan för usa i heller. Det hade räckt transfer bara, inte visum för besöka landet.
Tror att det varierar lite. Det finns något gammalt fall i USA där det bråkades om huruvida en migrant på Ellis island (tror jag) egentligen befann sig i USA. I Sverige verkar inställningen vara att du befinner dig i Sverige, men att ingen bryr sig om du har med dig 2 liter sprit på genomresa. Enligt Wikipedia krävs visum vid genomresa för medborgare från ca 10 länder. Jag hittar ingen annan källa än en SOU som hävdar att sådana krav bör kunna ställas. Se http://www.regeringen.se/49bb8b/cont...dex-sou-200977 på tredje sidan, alltså den som har siffran 3 längst ner. Punkt 5.
Hur det i praktiken hanteras på svenska flygplatser vet jag inte, men det finns terminaler där man kan gå från ett flygplan från tredje land till ett annat flygplan till tredje land utan att passera någon myndighets fasta kontrollpunkt. Eventuellt informeras gränspolisen av flygbolaget och ställer tillfälligt en gubbe i passagerarflödet.

I USA behandlas inresande och genomresande på samma sätt.
Citera
2017-11-26, 05:23
  #45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tror att det varierar lite. Det finns något gammalt fall i USA där det bråkades om huruvida en migrant på Ellis island (tror jag) egentligen befann sig i USA. I Sverige verkar inställningen vara att du befinner dig i Sverige, men att ingen bryr sig om du har med dig 2 liter sprit på genomresa. Enligt Wikipedia krävs visum vid genomresa för medborgare från ca 10 länder. Jag hittar ingen annan källa än en SOU som hävdar att sådana krav bör kunna ställas. Se http://www.regeringen.se/49bb8b/cont...dex-sou-200977 på tredje sidan, alltså den som har siffran 3 längst ner. Punkt 5.
Hur det i praktiken hanteras på svenska flygplatser vet jag inte, men det finns terminaler där man kan gå från ett flygplan från tredje land till ett annat flygplan till tredje land utan att passera någon myndighets fasta kontrollpunkt. Eventuellt informeras gränspolisen av flygbolaget och ställer tillfälligt en gubbe i passagerarflödet.

I USA behandlas inresande och genomresande på samma sätt.
Aha oki, har aldrig transfer i USA, endast anlänt. Så tanke på deras seriösa med säkerhet, så låter det rimligt de skulle göra så. Då förstår man, det bättre. Tack för länken! Ska tänka på det nästa gång man åker utomlands. Man märker det tydligt om man ska åka utanför EU, vilket jag gjorde mycket förr.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2892082

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback