Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-21, 01:16
  #1
Medlem
Tstaafs avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...sa-in-i-kanada

Samtidigt som jag kan förstå hans frustration och bitterhet över att någon sån här liten skit sakj ställer till det såpass mycket.. MEN å andra sidan..på bilden i artikeln ser jag riktigt dassiga hockey-frilla-overkill och tänker.."Nä fan..det är nog rätt åt dig..för att nu ser jag han framför mig en packad, blek och med all säkerhet en hockey-frilla!! Lite dassig redan då...kanske..?!
Citera
2017-11-21, 01:25
  #2
Medlem
Han har ju för i helskotta en ponytail, inte ens i närheten av en hockeyfrilla.

För övrigt väldigt löjliga konsekvenser av ett nakenbad.
Citera
2017-11-21, 01:28
  #3
Medlem
Dreamtimes avatar
Helt rätt att ta tag i denna grova kriminalitet. Han borde inte få resa någonstans!
Citera
2017-11-21, 01:52
  #4
Medlem
Man kanske inte ska åka till andra länder och begå brott.

Man kan ju sköta sig när man är utomlands, kallas respekt.
Citera
2017-11-21, 01:57
  #5
Medlem
"En av frågorna i ansökan gäller om man någonsin blivit gripen – vilket Stefan svarade ja på."

Det står ju ingenting om ett gripande i artikeln, bara att polisen körde upp mot honom och att han fick betala böter. Det låter ju ytterst osannolikt att de ska ha sytt in honom för ett nattbad på fyllan med köttflöjten synlig?

Hade jag varit Stefan så hade jag svarat nej på den frågan, har har ju faktiskt aldrig blivit gripen. Iallafall inte av polisen i Miami. Likaså, om jag hade varit Stefan, så hade jag gått och klippt mig.
Citera
2017-11-21, 03:38
  #6
Medlem
Ganska onödigt att svara ja på den frågan. Det är lite som att be om problem.
Är man så dum får man skylla sig själv.
Citera
2017-11-21, 06:15
  #7
Avstängd
MrMadoffs avatar
Palla gråta ut i pressen. Hoppas amerikanska myndigheter får syn på denna artikel och bojkottar honom från staterna för all framtid då dom inte lär uppskatta snyftare som dessa.
Citera
2017-11-21, 07:50
  #8
Medlem
Newcastle76s avatar
Det roligaste är att uberglobalisten Annie Lööf tidigare såg Kanada som ett föregångsland när de i själva verket har mycket hårda migrationslagar. Eller åtminstone hade, för även Kanada har drabbats av den extremfeminism (3:e vågen) som i praktiken sätter länder i systemkollaps.
Citera
2017-11-21, 08:41
  #9
Medlem
hashs avatar
Var själv i Kanada 2015, tur att jag inte nämnde något om mitt moppetrim från -84 ;-)

Roligt att han gråter ut på MSM också, hoppas amerikanska och kanadensiska myndigheter tar del av det och aldrig släpper in honom igen.
Citera
2017-11-21, 09:19
  #10
Medlem
att han dessutom sedan ljög och försökte ändra sin historia, klart de blir misstänksamma.
Citera
2017-11-21, 09:22
  #11
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Ganska onödigt att svara ja på den frågan. Det är lite som att be om problem.
Är man så dum får man skylla sig själv.

Och andra sidan är det ju kanske lite tråkigt om man råkar bli uppkollad när kommer till gränsen och blir tillbakaskickad.

Beror ju förstås på om USA och Kanada delar på uppgifter som dessa sinsemellan. Om det är så att dom i Kanada inte har tillgång till uppgifter från USA så kanske det hade varit mer vettigt att hålla tyst, ja.

Sen undrar jag lite i mitt stilla sinne hur man kan bli kränkt över detta. Både genom att begå brottet från första början och sedan genom att klanta till det när han ska resa. Det enda han möjligen borde kunna bli kränkt av är sin egen dumhet
Citera
2017-11-21, 09:48
  #12
Medlem
Han har ju inte fått ett nej, men han behöver ju ett FBI-clearence. Så lite missvisande rubrik.

Tycker sånt här passar in i skräptidningsr som Aftonbladet eller Expressen men att SVT skriver om sånt här är bara slöseri på skattepengar. Man kan ju tycka att public service bara ska fokusera på viktiga nyheter.

Jag hade tyckt att det var tråkigt att det blev som det blev för honom men så fort det stod att han kände sig kränkt så fick han skylla sig själv. Det är ju inte en mänsklig rättighet att få åka in i någon annans land.

Vilket parti röstar man på för att få såhär bra regler när det gäller säkerhet för landet? Gillar skarpt hur viktigt det är med medborgarnas säkerhet framför kränkta svenskar.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2892082

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback