Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Du menar den mördandes.
Tänkbart, men mycket långsökt. Om det är den oförrättade själv som tar hämnd så borde stort lidande och långsam död stå högre i kurs än att offret skulle kunna återkoppla till vilket fall hon gjorde "fel"... :-D
Om det är någon lejd mördare eller någon i klanen som skrider till verket så har de rakt ingen anledning att bli identifierade.
Risken att bli röjd, av vittnen eller om offret överlever, väger i båda fallen också tungt.
Jävlar vilken autocorrect ordpolis du va. Fast om vi ska vara helt korrekta så tror jag att du också skrev fel. Tror 99,9999% att man skriver en mördares logik.
Ja, sen vet jag ju givetvis inte ett piss om hur den här mördaren tänkte eller agerade eller varför.
Det är ju spekulationer precis som polisen och vi på FB spekulerar hej vilt nu.
Jag utgår ifrån vad jag tror och hur jag själv hade gått tillväga under dom omständigheter som verkar ha varit fallet.
Jag hade maskerat mig, legat gömd, attackerat med ett ruggigt övervåld i första skedet. Släpat in mitt offer en bit in i skogen för att vänta på att offret kviknat till lite. Viskat mitt ärende i örat på offret och sen pang i huvudet med en hammare, sten, kniv, större pinne eller vad som nu man har använt för att ta livet av henne.
Jag hade definitivt inte strypt henne.
Hade jag sprungit på mitt offer och helt oplanerat mördat under omständigheterna så hade jag gjort ungefär likadant med skillnaden att maskeringen och viskningen hade uteblivit.
Skumt mord egentligen om det va planerat utifrån ett hämnd perspektiv. Enklast är givetvis att bara komma bakifrån och sätta några kulor i bakhuvudet på offret.