Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Fast om mordet var förberett/om syftet var att döda så blir det ju lite mindre poäng med att dölja ansiktet/att nyttja rånarluva. Tvärtom så vill då ev GM att BO skall se vem som går till attack, om det är ett 'personligt' och/eller lustbetonat dåd?
Kan inte tro att hon dödats och körts till FP med bil, speciellt om hon nu själv kört till och parkerat vid Lassalyckan. Det är väl en hyfsad bit mellan FP o närmaste bilväg? Och det blir lite konstigt att frakta dit LH och sedan lägga ut glasögonen på spåret?
Håller sedan med om att det nu känns tveksamt till om mordet skall klaras upp.
Min tanke med att GM skulle använda rånarluva var av två skäl: att den täcker ansiktet i syfte att undvika klösmärken från BO samt att i det fall att gärningsmannen är från trakten och välkänd ska kunna undkomma utan att bli igenkänd om någon förbipasserande dyker upp.
Att Liselotte blev strypt tror jag vi kan utgå från. Möjligen kan hon också först ha fått ett eller ett par slag i huvudet bakifrån. Jag är också ganska säker på att hon blev attackerad i spåret, men vill inte utesluta att något annat kan ha hänt. Utredarna säger ju, att de vet hur hon bragts om livet och även tidpunkten, och det ger en lätt indikation på att även brottsplatsen är känd, även om det inte behöver vara så.
Vad märkligt är, att Polisen säger att motionsspåret bedöms som "säkert", dvs att man inte tror att något mer överfall är att vänta. Det betyder ju att de vet med säkerhet att Liselotte var måltavlan, och då betyder det i min bok att de även måste ha mycket starka indikationer på vem GM är. Undrar om anledningen till att Polisen till media nämner att tysken fortfarande är intressant, enbart som en avledande manöver, för att de håller på att ringa in en annan person? Samtidigt verkar de desperata efter mer information från allmänheten. Känns motsägelsefullt.