2017-11-23, 19:23
Medlem
Nu lär inte Ulricehamn vimla av psykopater och lustmördare som lever helt isolerat.
Så någon i personens närhet måste ha märkt något. Kanske att något plagg saknas eller att personen är ute ofta på udda tider.
Citera
2017-11-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Mycket pedagogiskt, speciellt om mordet lyckas...

Fast vi pratar om en mördades logik nu.
I en mördades logik så finns det en njutning i att offret precis innan döden får veta vem som dom inte skulle förolämpat eller hur man nu ska utrycka det.
Citera
2017-11-23, 22:06
Medlem
Gud-Runars avatar
Det har säkert passerat 100-tals socialbidragsmottagare genom hennes chefskap.
Några få har hamnat där trots viljan att försörja sig själva men huvuddelen sannolikt att de inte kunnat skapa tillräcklig motivation för att bli självförsörjande.

Skulle inte förvåna mig om det ur denna "socioekonomiska" miljö skulle födas en gärningsperson.
(Fast ur min synvinkel vill jag nog påstå att miljön är snarare psykosocial eftersom fattiga ofta är hederligare än besuttna.)

Men jag är inte 100% övertygad att en människa är bakom dådet.
Det påstås från rättsmyndighet att hon hittats i en onaturlig ställning och blivit strypt.
Mer än så har väl inte framkommit?

Hade hon en scarf runt halsen kan t.o.m en attackerande hund dra åt den.
Långsökt givetvis och kanske förklemande för poliskåren att jag ens yttrar det.
Men de som leder utredningen är väl knappast erfarna kriminalare utan politiskt korrekta tjänstemän med skiftande bakgrund.

Det finns en personlig sak som jag inte fattat fullt. Varför var ytterligare en kvinna skriven på adressen tillsammans med hennes man?

Att män tidigare jagat kvinnor i motionsspåret kan nog vara en missuppfattning och jag kan löpa, 2.5km springa 500 meter ytterligare på annan bana vända för att komma upp i mina normala 3.5.

Slutligen vill jag tacka BeatriceCenci för idén att ha rånarluva för att undvika klösmärken.
Det är avancerat.
Senast redigerad av Gud-Runar 2017-11-23 kl. 22:10.
Citera
2017-11-23, 22:23
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Fast vi pratar om en mördades logik nu.
I en mördades logik så finns det en njutning i att offret precis innan döden får veta vem som dom inte skulle förolämpat eller hur man nu ska utrycka det.
Du menar den mördandes.

Tänkbart, men mycket långsökt. Om det är den oförrättade själv som tar hämnd så borde stort lidande och långsam död stå högre i kurs än att offret skulle kunna återkoppla till vilket fall hon gjorde "fel"... :-D

Om det är någon lejd mördare eller någon i klanen som skrider till verket så har de rakt ingen anledning att bli identifierade.

Risken att bli röjd, av vittnen eller om offret överlever, väger i båda fallen också tungt.
Citera
2017-11-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Det har säkert passerat 100-tals socialbidragsmottagare genom hennes chefskap.
Några få har hamnat där trots viljan att försörja sig själva men huvuddelen sannolikt att de inte kunnat skapa tillräcklig motivation för att bli självförsörjande.

Skulle inte förvåna mig om det ur denna "socioekonomiska" miljö skulle födas en gärningsperson.
(Fast ur min synvinkel vill jag nog påstå att miljön är snarare psykosocial eftersom fattiga ofta är hederligare än besuttna.)

Men jag är inte 100% övertygad att en människa är bakom dådet.
Det påstås från rättsmyndighet att hon hittats i en onaturlig ställning och blivit strypt.
Mer än så har väl inte framkommit?

Hade hon en scarf runt halsen kan t.o.m en attackerande hund dra åt den.
Långsökt givetvis och kanske förklemande för poliskåren att jag ens yttrar det.
Men de som leder utredningen är väl knappast erfarna kriminalare utan politiskt korrekta tjänstemän med skiftande bakgrund.

Det finns en personlig sak som jag inte fattat fullt. Varför var ytterligare en kvinna skriven på adressen tillsammans med hennes man?

Att män tidigare jagat kvinnor i motionsspåret kan nog vara en missuppfattning och jag kan löpa, 2.5km springa 500 meter ytterligare på annan bana vända för att komma upp i mina normala 3.5.

Slutligen vill jag tacka BeatriceCenci för idén att ha rånarluva för att undvika klösmärken.
Det är avancerat.
Personen som är skriven på samma adress är deras dotter o inget annat
Citera
2017-11-23, 23:24
Medlem
Citat:
Du menar den mördandes.

Tänkbart, men mycket långsökt. Om det är den oförrättade själv som tar hämnd så borde stort lidande och långsam död stå högre i kurs än att offret skulle kunna återkoppla till vilket fall hon gjorde "fel"... :-D

Om det är någon lejd mördare eller någon i klanen som skrider till verket så har de rakt ingen anledning att bli identifierade.

Risken att bli röjd, av vittnen eller om offret överlever, väger i båda fallen också tungt.

Jävlar vilken autocorrect ordpolis du va. Fast om vi ska vara helt korrekta så tror jag att du också skrev fel. Tror 99,9999% att man skriver en mördares logik.

Ja, sen vet jag ju givetvis inte ett piss om hur den här mördaren tänkte eller agerade eller varför.
Det är ju spekulationer precis som polisen och vi på FB spekulerar hej vilt nu.
Jag utgår ifrån vad jag tror och hur jag själv hade gått tillväga under dom omständigheter som verkar ha varit fallet.
Jag hade maskerat mig, legat gömd, attackerat med ett ruggigt övervåld i första skedet. Släpat in mitt offer en bit in i skogen för att vänta på att offret kviknat till lite. Viskat mitt ärende i örat på offret och sen pang i huvudet med en hammare, sten, kniv, större pinne eller vad som nu man har använt för att ta livet av henne.
Jag hade definitivt inte strypt henne.

Hade jag sprungit på mitt offer och helt oplanerat mördat under omständigheterna så hade jag gjort ungefär likadant med skillnaden att maskeringen och viskningen hade uteblivit.

Skumt mord egentligen om det va planerat utifrån ett hämnd perspektiv. Enklast är givetvis att bara komma bakifrån och sätta några kulor i bakhuvudet på offret.
Senast redigerad av SpaceBase 2017-11-23 kl. 23:28.
Citera
2017-11-23, 23:55
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riskan
Personen som är skriven på samma adress är deras dotter o inget annat

Tusen tack för detta Riskan!
Det är det enda "avvikande" personliga som finns på en googling.
Citera
2017-11-24, 00:31
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Viskat mitt ärende i örat på offret och sen pang i huvudet med en hammare, sten, kniv, större pinne eller vad som nu man har använt för att ta livet av henne.
Superpedagogiskt. Säg mig bara hur du tror att dina elever minns vad du säger när du slår ihjäl dem sekunden efter?

Du får bli svensklärare. ;-)
Citera
2017-11-24, 01:04
Medlem
En annan teori som min sambo är inne på:
Något ägg ska råna//våldta någon random person i motionsspåret. Hotar offret iväg i skogen på något sätt. Offret blir knuffad och faller mot en sten eller stubbe i tonfallet.
I våldtäktsfallet så åker en eventuell maskering av och istället för att genomföra våldtäkten så har GM ihjäl offret för att inte bli identifierad.
Citera
2017-11-24, 02:13
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
En annan teori som min sambo är inne på:
Något ägg ska råna//våldta någon random person i motionsspåret. Hotar offret iväg i skogen på något sätt. Offret blir knuffad och faller mot en sten eller stubbe i tonfallet.
I våldtäktsfallet så åker en eventuell maskering av och istället för att genomföra våldtäkten så har GM ihjäl offret för att inte bli identifierad.

Ja det finns folk till allt, men istället för att råna eller våldta bestämmer sig gärningspersonen för att ENBART mörda? Strunta i värdesaker eller ens klä av henne? Antar att sånt hänt men särskilt vanligt är det väl inte?
Ingen har hittills trätt fram som man skulle kunna tro gjorde gärningspersonen panikslagen.
20 meter in i skogen ett planerat överfall och sån panik för någon sprang i motionsspåret?

Möjligt men långsökt.

Jag tror att om någon mördat henne så är det sannolikare att någon visste vem man gav sig på, men kanske inte avsåg hon skulle dö.
Om det finns någon i Ulricehamn som kände till alla in/utrikes socialfall man försökte pressa till att sköta åtminstone en oavlönad praktikplats så var det hon.

Slumpen att just hon skulle bli mördad av alla kvinnor i Ulricehamn är väl i tusendelar?
Senast redigerad av Gud-Runar 2017-11-24 kl. 02:19.
Citera
2017-11-24, 02:32
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Superpedagogiskt. Säg mig bara hur du tror att dina elever minns vad du säger när du slår ihjäl dem sekunden efter?

Du får bli svensklärare. ;-)

Tja säg mig varför man avkunnar dödsdomar med personen närvarande?
Jag har inte haft ihjäl någon och har inga planer heller.
Men skulle min dotter våldtas och personen slapp ett riktigt straff skulle jag anse det som en skyldighet att tala om exakt varför jag har ihjäl honom.

Sån är jag.
Citera
2017-11-24, 02:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Ja det finns folk till allt, men istället för att råna eller våldta bestämmer sig gärningspersonen för att ENBART mörda? Strunta i värdesaker eller ens klä av henne? Antar att sånt hänt men särskilt vanligt är det väl inte?
Ingen har hittills trätt fram som man skulle kunna tro gjorde gärningspersonen panikslagen.
20 meter in i skogen ett planerat överfall och sån panik för någon sprang i motionsspåret?

Möjligt men långsökt.

Jag tror att om någon mördat henne så är det sannolikare att någon visste vem man gav sig på, men kanske inte avsåg hon skulle dö.
Om det finns någon i Ulricehamn som kände till alla in/utrikes socialfall man försökte pressa till att sköta åtminstone en oavlönad praktikplats så var det hon.

Slumpen att just hon skulle bli mördad av alla kvinnor i Ulricehamn är väl i tusendelar?

Det sista beror kanske på vilka till omfånget mindre kvinnor som har möjlighet att komma ifrån jobb eller hushåll vid den specifika tiden på dygnet, när det börjar bli lite skumt en regnig dag. Och som går ensamma och råkar göra det utan någon annan i spåret samtidigt.

Ser man det så så är det kanske troligare att någon självutnämnd lieman stått och väntat på just den typen av gestalt vid just den platsen där man överblickar spåret åt båda håll. På lite avstånd kan hon ha sett yngre ut också, kanske (även om yngre kanske i lägre grad går med stavar).

Annars är jag ju benägen att tro att det inte vore omöjligt att med lite vana vid terrängen där och kunskap om LH:s vanor förutse var hon skulle passera. Men det kräver fortfarande antingen ett psykfall som vandrar mycket kring i skogen (annars har man inte tålamod att vänta till nästa vecka om hon inte är ensam på avsnittet o. chansen alltså inte uppenbarar sig), någon som är där omkring ändå, eller så är det någon som vet att hon ska gå just den dagen och som inser att det kommer vara ganska tomt i spåren pga vädret och att regnet är till fördel. Någon på jobbet eller någon som befinner sig så att denne ser när LH är på väg dit.

(Tänker man lite på hennes jobb att få in ungdomar i arbetslivet och det faktum att hon blev ihjälslagen när hon motionerade på arbetstid så kan man ju faktiskt föreställa sig någon dåre som tycker att hon minsann inte arbetar. Bör ju vara ngn rubbad person som blivit av med bidraget och som aldrig hört talas om personalvårdstimmen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in