Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 03:06
  #2161
Medlem
Gud-Runars avatar
[quote=Lonnrot|62424585 omfånget mindre kvinnor
Annars är jag ju benägen att tro att det inte vore omöjligt att med lite vana vid terrängen där och kunskap om LH:s vanor förutse var hon skulle passera.
(Tänker man lite på hennes jobb att få in ungdomar i arbetslivet och det faktum att hon blev ihjälslagen när hon motionerade på arbetstid så kan man ju faktiskt föreställa sig någon dåre som tycker att hon minsann inte arbetar. Bör ju vara ngn rubbad person som blivit av med bidraget och som aldrig hört talas om personalvårdstimmen.)[/QUOTE]

Svar :Omfånget spelar för mig mindre roll jag gillar små feta.
Svar : Tisdag em vid denna tid kan ha varit hennes andningshål 520 gånger, var vecka i 10 år.
Svar: Jag tror inte att personalvårdstimme används i Ulricehamn utan man rabatterar gruppträning eller gymbiljett.
Citera
2017-11-24, 03:17
  #2162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Ja det finns folk till allt, men istället för att råna eller våldta bestämmer sig gärningspersonen för att ENBART mörda? Strunta i värdesaker eller ens klä av henne? Antar att sånt hänt men särskilt vanligt är det väl inte?
Ingen har hittills trätt fram som man skulle kunna tro gjorde gärningspersonen panikslagen.
20 meter in i skogen ett planerat överfall och sån panik för någon sprang i motionsspåret?

Möjligt men långsökt.

Jag tror att om någon mördat henne så är det sannolikare att någon visste vem man gav sig på, men kanske inte avsåg hon skulle dö.
Om det finns någon i Ulricehamn som kände till alla in/utrikes socialfall man försökte pressa till att sköta åtminstone en oavlönad praktikplats så var det hon.

Slumpen att just hon skulle bli mördad av alla kvinnor i Ulricehamn är väl i tusendelar?

Håller med dig helt och hållet. Känns som en solklar hämnd för något.
Jävla korkat sätt att utföra ett hämndmord på känns det som spontant. Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Komma bakifrån och skjuta i bakhuvudet hade varit mindre riskabelt. Men åker GM aldrig fast så är det ju ett lyckat mord i slutändan för mördarens del oavsett tillvägagångssätt.
Jag blir inte riktigt klok på att polisen inte visste om hon hade blivit mördad initialt. Kan man strypa någon till döds utan att det syns ganska omgående?
Det kan ju inte varit någon kniv eller skjutvapen inblandat. Då hade ju polisen sett på direkten att det va ett mord.
Likadant om någon har slagit ihjäl henne med flera slag med knytnäve eller tillhygge hade märkts direkt (om man inte på fullaste allvar trodde att älgen hade varit i farten).
Då återstår i min värld ett enda slag mot huvud som gör att polisen inte kan utesluta olycka direkt alternativt strypning/kvävning.
Kväva någon kan man ju göra utan att det syns men strypa någon borde väl lämna märken runt halsen på något sätt.
Någon MMA expert som vet om man kan strypa någon till döds utan att det blir märken runt halsen?
Citera
2017-11-24, 04:18
  #2163
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Håller med dig helt och hållet.
Någon MMA expert som vet om man kan strypa någon till döds utan att det blir märken runt halsen?

Jag är ju glad för medhåll! Men är tveksam till att en mma expert har dödserfarenhet. Men det är ett vanligt militärt grepp att få någon snabbt medvetslös av underarmen mot halsartärer.
Medvetslöshet kommer inom sekunder men absolut inte död
Det tar flera minuter till, när personen blir slapp använder man istället kniv.

Det skulle förvåna mig om blåmärken lämnas för den komprimerade ytan är stor inte alls som fingrar mot strupen.
Citera
2017-11-24, 09:28
  #2164
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Svar :Omfånget spelar för mig mindre roll jag gillar små feta.
Svar : Tisdag em vid denna tid kan ha varit hennes andningshål 520 gånger, var vecka i 10 år.
Svar: Jag tror inte att personalvårdstimme används i Ulricehamn utan man rabatterar gruppträning eller gymbiljett.

Svar: Jag ville ha sagt att GM kanske valde efter en egen uppsättning preferenser som skulle göra brottet genomförbart. Hade LH varit större och starkare i olika avseenden hade det varit märkligare att han valde henne.

Svar: värt att ta reda på. Han vill i alla händelser inte ta sig dit i onödan för att se om hon är där och sen åka hem i oförrättat ärende om det är andra i spåret. Men det kan ha varit enda platsen/tillfället då det trots allt är möjligt att lurpassa på henne ö.h.t. Men han ska ju helst vara där utan att det innebär för stort besvär för honom själv. Och han borde ha varit där och lurpassat ett par ggr innan.

Svar: whatever, hon var inte på jobbet.
Citera
2017-11-24, 12:26
  #2165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Superpedagogiskt. Säg mig bara hur du tror att dina elever minns vad du säger när du slår ihjäl dem sekunden efter?

Du får bli svensklärare. ;-)

Shit vilken idiot du är!
Du menar att man dödar för att pedagogiskt lära ut något till Offret?
Du tror att personen som dödade henne ville lära henne en läxa?
__________________
Senast redigerad av hjallbo4ever 2017-11-24 kl. 12:30.
Citera
2017-11-24, 13:12
  #2166
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Superpedagogiskt. Säg mig bara hur du tror att dina elever minns vad du säger när du slår ihjäl dem sekunden efter?

Du får bli svensklärare. ;-)

Inga avancerade bagheera-referenser här utan att länka!! 😂
Citera
2017-11-25, 01:15
  #2167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Svar: Jag ville ha sagt att GM kanske valde efter en egen uppsättning preferenser som skulle göra brottet genomförbart. Hade LH varit större och starkare i olika avseenden hade det varit märkligare att han valde henne.

Svar: värt att ta reda på. Han vill i alla händelser inte ta sig dit i onödan för att se om hon är där och sen åka hem i oförrättat ärende om det är andra i spåret. Men det kan ha varit enda platsen/tillfället då det trots allt är möjligt att lurpassa på henne ö.h.t. Men han ska ju helst vara där utan att det innebär för stort besvär för honom själv. Och han borde ha varit där och lurpassat ett par ggr innan.

Svar: whatever, hon var inte på jobbet.

Random strypare i skogen är nog bara ett villospår. Hur många visste vart hon skulle gå morddagen. Ta in alla på förhör.
Citera
2017-11-25, 01:28
  #2168
Medlem
Ett tänkbart motiv förutom utförsäkrad/arbetsskygg klient är det flyktingboende som hon planerade i en by utanför samhället. Minns inte namnet.
Citera
2017-11-25, 06:16
  #2169
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ett tänkbart motiv förutom utförsäkrad/arbetsskygg klient är det flyktingboende som hon planerade i en by utanför samhället. Minns inte namnet.

Ja, det kan finnas någon där i byn som blev riktigt sur över det beslutet. Tog saken i egna händer.
Citera
2017-11-25, 08:13
  #2170
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ett tänkbart motiv förutom utförsäkrad/arbetsskygg klient är det flyktingboende som hon planerade i en by utanför samhället. Minns inte namnet.

Ser man inte kopplingen så påverkar det inte beslutet. Ser man kopplingen så påverkar det inte heller beslutet, men man hittar troligtvis den skyldige.
Citera
2017-11-25, 13:06
  #2171
Medlem
Begravningen av LH var igår, någon som varit där lr har något att rapportera om det?
Citera
2017-11-25, 13:15
  #2172
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekrim88
Begravningen av LH var igår, någon som varit där lr har något att rapportera om det?
Vad skulle det finnas att rapportera?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback