[quote=-KarlAlfred|62413655]Helt rätt. Finns dessutom många livsmedel som gör att man kan få effekter som är helt jämförbara med de resultat vissa individer med aas i kroppen och en kass kosthållning uppvisar.
Finns ju några sköna naturivrare runtom i världen som äter plantbased å bygger kropp med förhållandevis bra framgång och då är det ju mycket "hälsokosttillskott" (vad nu skillnaden mellan näring och näring är, fråga mig inte, allt är ju kosttillskott?) som kan trixa med kroppens hormonsystem på så vis.
Men att ligga på preben när man sköter kosten minutiöst också är något helt annat.
En annan intressant hälsokost som visat resultat är Velvet Bean , jag har kombinerat flera rötter och bönor men använt divanillyltetrahydrofuran som en brygga för alla mina naturliga testoboosters för att få så mycket fritt testo som möjligt. Min erfarenhet av nässlerot är att jag aldrig blir "kåt" men får ett jävla pump och go i gymmet.
En indisk studie om Mucunabönan och testosterone
"The mucuna-testosterone research was conducted at a university in India and included 150 male subjects (75 fertile and 75 infertile) between the ages of 25 and 40. Each subject was given 5,000 milligrams of mucuna seed powder every day for three months. Before and after the mucuna treatment, subjects had their testosterone, luteinizing hormone (LH), and prolactin levels tested, along with a few other parameters. The end result? Both testosterone and LH levels increased significantly while prolactin levels decreased. This happened in all subject groups—both fertile and infertile men. Testosterone increased by up to 43 percent and LH by 56 percent while prolactin levels decreased by as much as 32 percent! Those are pretty incredible results, and the decrease in prolactin is something that really sets mucuna apart from almost all other test boosters currently available."