2017-11-21, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Med den doseringen kommer du få problem som depression, osteoporosis, olika sexuella störningar och vääääääääldigt mycket annat...den doseringen används när man vill sänka östradiol till ensiffrigt värde pga cancer och ska absolut inte användas för att justera högt östradiol.

En mer lagom dosering att börja med är 0.25mg 2 gånger i veckan men även det kan ibland vara för mycket.
Ok tack! Jag är väldigt medicinkänslig. Så jag provar låg dos.
Citera
2017-11-21, 15:55
Medlem
Det var ju inte det lättaste att dela tabletten till 0,25mg, så det blev väl ungefär 0,25.

Nu läste jag att det var inte så bra att blanda Arimidex med Tamoxifien, jag har ju inte tagit Tamoxifien idag men halveringstiden är ganska lång.

"The problem is that Arimidex and Nolvadex both directly counteract one another. One study has demonstrated that when Arimidex is utilized with Nolvadex, Nolvadex will decrease blood plasma concentration of Arimidex (as well as Letrozole, another commonly used aromatase inhibitor)[3]."
Citera
2017-11-21, 16:20
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coined
Det var ju inte det lättaste att dela tabletten till 0,25mg, så det blev väl ungefär 0,25.

Nu läste jag att det var inte så bra att blanda Arimidex med Tamoxifien, jag har ju inte tagit Tamoxifien idag men halveringstiden är ganska lång.

"The problem is that Arimidex and Nolvadex both directly counteract one another. One study has demonstrated that when Arimidex is utilized with Nolvadex, Nolvadex will decrease blood plasma concentration of Arimidex (as well as Letrozole, another commonly used aromatase inhibitor)[3]."

Lägger mig i lite här i eran diskussion, saken är att 20mg nolva bromsar effekten av 1 mg adex med ungefär 27% detta är inte en jättefarlig sak.

20mg ed of Tamoxifen and either
.25 or .5 mg eod of Anastrozole, the resulting truncation as to the effectiveness of Anastrozole would be far greater than 27%

Och då beror det ju på känslighet, då kan aromasin vara bättre alt.

Nu har jag inte läst bakåt vad det handlar om, utan detta var mer angående adex/tam effekten.

Edit : ska tillägga att studien påpekar på dosen 20mg tam å 1 mg adex inte har en påverkande effekt när det kommer till behandling av bröst cancer(om jag inte missminner mig helt), dock blir verkligheten lite annorlunda för oss män å våra låga doser kontra studien.

Edit 2 : ska även tilläggas (som jag sa när jag skrev om pct också) finns väldigt många riktigt kunniga profiler som tycker adex å nolva går jättebra ihop och som har vettiga förklaringar till det.
Senast redigerad av Aephir 2017-11-21 kl. 16:56.
Citera
2017-11-21, 16:34
Medlem
Citat:
Dom problem du nämner kan ha tusen och åter tusen orsaker bortsett testosteronbrist, vet du hur högt shbg du har?
Fick svar idag.
S-testosteron: 25nmol/l
SHBG: 84
Då har jag en kvot på 0,30.
Låter det normalt?
Citera
2017-11-21, 17:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortillapojken
Fick svar idag.
Låter det normalt?
Referens för shbg?

Förmodligen har du shbg i övre delen av referens och det minskar testosteronets effekter på kroppen, shbg binder testosteron och mer shbg binder mer testosteron..

Citat:
Ursprungligen postat av Coined
Ett alternativ är att lösa upp en tablett i alkohol, använt den metoden en period delade en tablett och la i en spruta och sög upp så det blev exakt 1ml.
Citera
2017-11-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
Lägger mig i lite här i eran diskussion, saken är att 20mg nolva bromsar effekten av 1 mg adex med ungefär 27% detta är inte en jättefarlig sak.

20mg ed of Tamoxifen and either
.25 or .5 mg eod of Anastrozole, the resulting truncation as to the effectiveness of Anastrozole would be far greater than 27%

Och då beror det ju på känslighet, då kan aromasin vara bättre alt.

Nu har jag inte läst bakåt vad det handlar om, utan detta var mer angående adex/tam effekten.

Edit : ska tillägga att studien påpekar på dosen 20mg tam å 1 mg adex inte har en påverkande effekt när det kommer till behandling av bröst cancer(om jag inte missminner mig helt), dock blir verkligheten lite annorlunda för oss män å våra låga doser kontra studien.

Edit 2 : ska även tilläggas (som jag sa när jag skrev om pct också) finns väldigt många riktigt kunniga profiler som tycker adex å nolva går jättebra ihop och som har vettiga förklaringar till det.

Varför blev jag piggare av en liten dos Arimidex? Är det placebo?

Tack för input, då borde jag klara mig. Jag tar arimidex för att få ner gyno
Senast redigerad av Coined 2017-11-21 kl. 18:14.
Citera
2017-11-21, 18:12
Medlem
Citat:
Referens för shbg?

Förmodligen har du shbg i övre delen av referens och det minskar testosteronets effekter på kroppen, shbg binder testosteron och mer shbg binder mer testosteron..

Ett alternativ är att lösa upp en tablett i alkohol, använt den metoden en period delade en tablett och la i en spruta och sög upp så det blev exakt 1ml.

Tack, så det löses upp i sprit? Ja den lilla dosen alkohol kan ju inte ha någon betydelse
Citera
2017-11-21, 19:05
Medlem
Då är det bara att glömma testosteronbehandling.
Citat:
Referens för shbg?

Citera
2017-11-21, 21:12
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Då är det bara att glömma testosteronbehandling.

Ja det är inget du behöver och tro mig så djävla roligt är det inte att vara beroende av en spruta för att må bra.
Citera
2017-11-22, 08:43
Medlem
Citat:
Med den doseringen kommer du få problem som depression, osteoporosis, olika sexuella störningar och vääääääääldigt mycket annat...den doseringen används när man vill sänka östradiol till ensiffrigt värde pga cancer och ska absolut inte användas för att justera högt östradiol.

En mer lagom dosering att börja med är 0.25mg 2 gånger i veckan men även det kan ibland vara för mycket.
Hur länge ska man ta det, två gånger i veckan, 0,25?
Citera
2017-11-22, 12:39
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Fick svar idag.
Låter det normalt?

Nej inte alls. Testot ligger bra absolut men SHBG ligger väldigt högt. Om du vill få en bra effekt av testot så är nog det vettigaste att försöka inkludera ett preparat som kan binda upp SHBG, typ masteron eller stanozolol, så att du får mer fritt testo i blodbanan och slipper få testot uppbundet och deaktiverat av SHBG.
Dock krävs EXTREMT låga doser för att binda upp SHBG till en märkbar nivå så läs på och dosera enligt det om det blir aktuellt.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Referens för shbg?
.
18 -54 i Sthlmsregionen.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-11-22, 12:47
Medlem
divanillyltetrahydrofuran är en kemikalie som gör att kroppen inte binder SHBG och fortsätter vara fritt testosterone.

divanillyltetrahydrofuran hittar du i Brännässlerot men rent evident har det bara funkat på möss som redan fått injektioner av testosterone.

Karl Alfreds verktygslåda är mycket kraftigare än min ide men varför inte testa bara ett litet lurigt hälskokost preparat. Det har höjjt mitt fria testo iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in