Citat:
Ursprungligen postat av
Coined
Det var ju inte det lättaste att dela tabletten till 0,25mg, så det blev väl ungefär 0,25.
Nu läste jag att det var inte så bra att blanda Arimidex med Tamoxifien, jag har ju inte tagit Tamoxifien idag men halveringstiden är ganska lång.
"The problem is that Arimidex and Nolvadex both directly counteract one another. One study has demonstrated that when Arimidex is utilized with Nolvadex, Nolvadex will decrease blood plasma concentration of Arimidex (as well as Letrozole, another commonly used aromatase inhibitor)[3]."
Lägger mig i lite här i eran diskussion, saken är att 20mg nolva bromsar effekten av 1 mg adex med ungefär 27% detta är inte en jättefarlig sak.
20mg ed of Tamoxifen and either
.25 or .5 mg eod of Anastrozole, the resulting truncation as to the effectiveness of Anastrozole would be far greater than 27%
Och då beror det ju på känslighet, då kan aromasin vara bättre alt.
Nu har jag inte läst bakåt vad det handlar om, utan detta var mer angående adex/tam effekten.
Edit : ska tillägga att studien påpekar på dosen 20mg tam å 1 mg adex inte har en påverkande effekt när det kommer till behandling av bröst cancer(om jag inte missminner mig helt), dock blir verkligheten lite annorlunda för oss män å våra låga doser kontra studien.
Edit 2 : ska även tilläggas (som jag sa när jag skrev om pct också) finns väldigt många riktigt kunniga profiler som tycker adex å nolva går jättebra ihop och som har vettiga förklaringar till det.