Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-22, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, precis vad jag förväntade mg att han skulle gjort m han var rejält hög.

Hon dog på natten mot söndagen och han togs in till förhör på söndagkvällen. Lite senare anhölls han. Är praxis att ta drogprov på de man anhåller?

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
På investigation Discovery Brottsentalen igår kl 20 sa de att inga drogprover tagit på Billy.

Är nog inte praxis men om han säger att han inte minns något så borde det nästan tagits tänker man?
kanske inte tas alls när det är så grova brott, för det spelar ju ingen roll om han var drogpåverkad eller inte, mord är mord i vilket fall.
Citera
2017-11-22, 23:50
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Är nog inte praxis men om han säger att han inte minns något så borde det nästan tagits tänker man?
kanske inte tas alls när det är så grova brott, för det spelar ju ingen roll om han var drogpåverkad eller inte, mord är mord i vilket fall.

Han säger i flera förhör att han tagit Benzo och sprit men nej man har inte tagit prover vad jag sett
Citera
2017-11-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Stog i FUP ( tror jag ) att även den andra änden av hammaren används. Hon hade ju massiva blödningar i hjärnhalvorna och förmodligen så var skallbenet intryckt ( har inte hunnit läst än detta) Jag tror tyvärr inte hon dog direkt . Slag mot huvudet , massiva blödningar i hjärnan .... förhoppnings vis vart hon medvetslös fort. Tänkte på hon Emma som tyskan slog med hammaren ( barnen dog ju tyvärr) hon fick ju mottaga flertalet slag mot huvudet med inre blödningar . Obducenterna / rättsläkarens vet ju säkert hur fort döden inträffade . Det hela är ju bara så sorgligt 😕

OK, tack, då var det något jag missat, har inte läst FUP, utan tagit in kunskap via kommentarer. För långt tidigare meddelade åklagarsidan att ett "trubbigt" föremål använts, ingen info om något spetsigt, men om det står i FUP, är det ju så, och förklarar kraftigt blodflöde innan hjärtat stannar.....ja, enormt sorgligt, och så onödigt, vi lever i ett mycket öppet och inkluderande samhälle, men är då i motsvarande grad sårbara, när individer inte lirar med majoriteten. Och tyvärr kommer liknande saker att hända framöver också, mycket svårt att skydda utsatta.
Citera
2017-11-23, 00:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Han säger i flera förhör att han tagit Benzo och sprit men nej man har inte tagit prover vad jag sett
Har man en hög tolerans och kör på denna cocktail varje helg, så kan man säkert göra saker som man inte gör nykter med hjärnan i behåll.

Det kan förklara hans likgiltighet efter mordet, eftersom han säkerligen tryckt i sig benso dagarna efter hennes död.

Samtidigt så har han inte tillgång till det på häktet, men visar trots det upp samma likgiltighet, inför hennes död.

Han är en klassisk psykopat. Eller så minns han inget.
Citera
2017-11-23, 00:55
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har man en hög tolerans och kör på denna cocktail varje helg, så kan man säkert göra saker som man inte gör nykter med hjärnan i behåll.

Det kan förklara hans likgiltighet efter mordet, eftersom han säkerligen tryckt i sig benso dagarna efter hennes död.

Samtidigt så har han inte tillgång till det på häktet, men visar trots det upp samma likgiltighet, inför hennes död.

Han är en klassisk psykopat. Eller så minns han inget.

Han minns, svårt att säga om han är en "klassisk" psykopat dock.
Citera
2017-11-23, 01:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Han minns, svårt att säga om han är en "klassisk" psykopat dock.
Det är klart att han minns, det har du helt rätt i.

Men när polisen visar bilder på hennes kropp, och han bara suckar, då visar han att han är en klassisk psykopat.

Av de få hundra sidorna jag läst hittills i FUP:en, så ger han mig kalla kårar.

Han är inte den första man tänker på, när man vill ha barnvakt precis.
Citera
2017-11-23, 01:20
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Jag har också sett den serien. Otroligt bra. Och psykologen är bra på att ifrågasätta en del halvsanningar mördarna kör med. Då de försöker snygga till vad de gjort.

När man är död pumpas inte blodet runt och ut. Nu kan han ha slagit henne i omgångar. Kanske han gick dit flera gånger och avreagerade sig? Sen blöder man väldigt mycket vid ett skärsår på skallen. Jag vet av egen erfarenhet då jag skadade mig i ett jobb. 3 stygn, men ett rejält blodbad. Det riktigt strömmade och droppade på marken.
Hon har antagligen inte dött direkt, utan kan ha varit hjärndöd eller avsvimmad en tid.

hade hon blåmärken så var hon vid liv då man inte kan få det efter pulsen slutat slå.

ska läsa lite fup.. den va lite tråkig tycker jag, tyvärr.
hej!
Citera
2017-11-23, 01:21
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
antagligen så tror han att det är fömildrande, men det är det ej.
Citera
2017-11-23, 01:52
Medlem
Ruffzs avatar
För dem som inte har tid eller lust att läsa igenom nästan 4000 sidor finns det en bra sammanfattning av utredningen på sidan 3715 och framåt i FUPen
Citera
2017-11-23, 02:36
Tid och datum för rättegången? Nån som vet?
Citera
2017-11-23, 03:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruffz
För dem som inte har tid eller lust att läsa igenom nästan 4000 sidor finns det en bra sammanfattning av utredningen på sidan 3715 och framåt i FUPen

Tack för tipset!

Vi borde samla ihop olika viktiga sidnummer och göra en lathund så det blir lättare att hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av identitetsmedveten
Tid och datum för rättegången? Nån som vet?

27 november i Hudiksvalls TR stod det tidgare i tråden. Vilken tid vet jag tyvärr inte.
Citera
2017-11-23, 03:33
Medlem
Citat:
27 november i Hudiksvalls TR stod det tidgare i tråden. Vilken tid vet jag tyvärr inte.

här kommer lite info jag hittade om rättegången.

Citat:
Den 27 november 2017, kl. 10.00, inleds huvudförhandling i ett mål (B 1071-17) där en man är misstänkt för mord. Åtal har väckts den 17 november 2017. För målet är preliminärt avsatt nio förhandlingsdagar, den 27 november 2017 kl. 10.00–16.00 samt den 1, 6, 7, 12, 13, 19 och 20 december 2017 kl. 9.30–16.00 med reservdag den 21 december 2017. Huvudförhandlingen äger rum i Hudiksvalls tingsrätts lokaler, Lagmansgatan 1. Rättens ordförande är rådmannen Bengt-Olov Horn. I rätten kommer även tingsfiskalen Maria Lindgren och tre nämndemän att ingå.

Åhörarplatser

Det kan förväntas att målet kommer att tilldra sig intresse från medier och allmänheten. Antalet åhörarplatser i tingssalen är begränsat till cirka 50 stycken och det är därför, av ordnings- och säkerhetsskäl, nödvändigt att reglera tilldelningen av dessa. Poliser, häktespersonal och närmaste anhöriga till parterna kommer i första hand att tilldelas reserverade platser. Av de åhörarplatser som återstår kommer 12 platser att vara tillgängliga för medier. Resterande åhörarplatser kommer att vara tillgängliga för allmänheten. Fördelningen kan komma att ändras under huvudförhandlingens gång. Det kommer inte vara möjligt att i förväg reservera en åhörarplats utan dessa kommer att tilldelas dem som är på plats respektive förhandlingsdag enligt principen om ”först till kvarn”.

Ordningsregler

Polisen är ansvarig för ordningen i tingsrättens allmänna utrymmen och utanför tingshuset. Säkerhetskontroll kommer att genomföras.

Bildupptagning (fotografering) av annan än rätten är inte tillåten inne i tingssalen när förhandlingen pågår. Överträdelse av detta kan bestraffas med böter. Kameror och mobiltelefoner som medförs in i tingssalen ska vara avstängda och undanstoppade.

Större väskor och andra skrymmande föremål får av ordnings- och säkerhetsskäl inte medföras in i tingssalen. Inte heller mat och dryck får medföras.

Rättens ordförande kan vägra tillträde till förhandlingen för den som inte fyllt
18 år.

Övrigt

Tingsrätten kommer att lägga ut en översiktlig huvudförhandlingsplan på sin hemsida när en sådan har upprättats.

Kontaktperson för media är rådmannen Bengt-Olov Horn
0650-374 70. För övrig information går det också bra att kontakta domstolshandläggaren Camilla Persson, 0650-374 61, eller tingsfiskalen Maria Lindgren, 0650-374 83.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in