Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-07, 18:39
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ofta har ju skottkärror idag ett hjul med luft i. Dom är mindre bra som tyngder...

Det är ju rätt enkelt att slå däcket av fälgen eller slåmhålmi det.

Nya skottkärror har helgummi däck, utan luft.
Citera
2017-11-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hur i h-e kan man vara så korkad att man stannar och fortsätter ett förhållande där man tidigare blivit illa behandlad och misshandlad?
Och hur f-n kan tjejens anhöriga, pappa mfl inte agera kraftfullare mot en sån skit?
De bör ha känt till en hel del.
Man upphör aldrig att förvånas.

Precis. Särskilt när det fattas de "socioekonomiska faktorerna" som så många gånger presenteras som "orsaker" till varför kvinnan inte lämnar..

- hon behövde inte söka nytt boende för sig själv
- hon var inte ekonomiskt beroende av honom dvs. hennes försörjning var inte avhängig av honom
- de fanns inga barn med i bilden

Hon sökte sig frivilligt till pojkvännens bostad för att "festa" där tillsammans med honom. Obegripligt.

Särskilt med tanke på att hon måste ha vetat hur hans humör blir när han super/drogar sig med olika medel.

Tydligen var det ändå något som lockade mer än avskräckte. Vi andra kommer nog aldrig att förstå..

P.S. Det var ju inte så att hon skulle ha varit omedveten om faran:

I mordutredningen har polisen hittat Tovas personliga dagbok, "i vilken hon i det närmaste förutsåg sin egen död och att denna skulle komma att inträffa", enligt åklagare Christer Sammens.
– Den slutsatsen drar jag från det hon skrev. Hon skrev det nästan uttryckligen att hon snart trodde sig vara död, har åklagaren tidigare sagt.
Senast redigerad av sno 2017-11-07 kl. 22:49.
Citera
2017-11-07, 23:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Är inte så vanligt att försvaret begär förlängning så här sent in i utredningen. Man börjar ju undra varför dom gör det egentligen.

En annan sak jag kom på är att jag tror han redan hade fäst fälgarna på henne när hon låg på skottkärran, med repen som det talas om... Och sedan bara skjutsat ut henne i vattnet med den.

Fast du kan ha rätt:
"Nu berättar åklagare Christer Sammens att Tova hittades "ett 20-tal meter från stranden".
– Hon hittades på botten. Hon har transporterats dit om jag uttrycker mig så."
Tova, 19, hittades runt 20 meter ut i vattnet
Citera
2017-11-08, 14:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Åklagaren var redo att väcka åtal för några dagar sedan men försvarsadvokaten ville ha mer tid och den misstänkte ville ha ett nytt förhör på egen begäran och det var synpunkter på misstankarna om åtalspunkten grov kvinnofridskränkning.
Det är nog saker som kommit fram sent i utredning som gör att försvaret vill få mer tid att bemöta.
Inte så vanligt, men det händer då och då. Jag vidhåller att det inte är ett bergsäkert åtal.
Citera
2017-11-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är nog saker som kommit fram sent i utredning som gör att försvaret vill få mer tid att bemöta.
Inte så vanligt, men det händer då och då. Jag vidhåller att det inte är ett bergsäkert åtal.

Så kan det också vara.
Men eftersom åklagaren var redo att väcka åtal innan så bör det inte dröja länge tycker man tills åtal är väckt mot den misstänkte.

Nyfiken vad det är som gör att du inte tror det är ett bergsäkert åtal?
Citera
2017-11-08, 21:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag är också nyfiken på vad det är som gör att du tror att det inte är bergsäkert?
Citera
2017-11-08, 21:28
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Fy f*n vilken vidrig ursäkt till människa som gjort detta mot Tova. Någon längre bak i tråden hoppades att GM nu mår dåligt. Enda anledningen för ett sådant här kryp att må dåligt, är väl det faktum att han åkte fast för polisen.

Tyvärr mår han ju enligt tidigare rapporter "ovanligt bra" i häktet.
Citera
2017-11-09, 01:32
Medlem
Nja det tror jag inte han gör.
Att neka kanske ger lite självförtroende men om han gjort det...
Vad händer när han kommer till fängelset?
Då kommer det han gjort ifatt honom
Citera
2017-11-09, 07:40
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
alltså..
Du har skrivit samma sak nu runt 20-30 gånger.
räcker inte det?
vad är det som driver dig till att gång på gång tjata om samma sak som du ältat i månader nu?

tyvärr så lär du dig aldrig.
Du lär inte av gamla misstag, kanske för att du själv är ett, ett gammalt misstag.

han kommer bli dömd i tingsrätt och efter överklagan också i hovrätt.
HD kommer inte ta upp fallet om dom överklagar dit.

att han väljer att prata nu visar på någon slags rädsla, kanske är det för att han känner sig tryggare i häktet än tanken på att åka till riksmottagningen på Kumla för att sen slussas vidare till nån annan kåk.
det får vi snart veta.

mindre än två veckor kvar kvar tills fup blir tillgänglig.

den kommer vara tjock.
det kommer besvara många frågor.

Sen dör tråden ut i vanlig ordning.
men det är alltid nån eller några som sitter kvar och spekulerar.
en av dom kommer att vara slafsis..
Citera
2017-11-09, 09:18
Medlem
Citat:

Försvaret måste få tid å läsa in FUP plus "slasken".
Citera
2017-11-09, 10:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Försvaret måste få tid å läsa in FUP plus "slasken".
Precis, och det är inte helt ovanligt att försvaret begär förlängning. Sedan kan det vara sena svar från ex NFC som gör att försvaret vill göra egna undersökningar och kolla upp resultatet.
Citera
2017-11-09, 11:02
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
alltså..
Du har skrivit samma sak nu runt 20-30 gånger.
räcker inte det?
vad är det som driver dig till att gång på gång tjata om samma sak som du ältat i månader nu?

tyvärr så lär du dig aldrig.
Du lär inte av gamla misstag, kanske för att du själv är ett, ett gammalt misstag.

han kommer bli dömd i tingsrätt och efter överklagan också i hovrätt.
HD kommer inte ta upp fallet om dom överklagar dit.

att han väljer att prata nu visar på någon slags rädsla, kanske är det för att han känner sig tryggare i häktet än tanken på att åka till riksmottagningen på Kumla för att sen slussas vidare till nån annan kåk.
det får vi snart veta.

mindre än två veckor kvar kvar tills fup blir tillgänglig.

den kommer vara tjock.
det kommer besvara många frågor.

Sen dör tråden ut i vanlig ordning.
men det är alltid nån eller några som sitter kvar och spekulerar.
en av dom kommer att vara slafsis..
Räkna kan du inte heller, 20-30 gånger stämmer inte.
Han kommer att sitta säkert på riksmottagningen med, de har bra koll där. Håller han sig på sin sida och är tyst och lugn där han slutplaceras händer inget heller. Jag har min uppfattning om caset so far, och jag brukar inte ha fel.
Senast redigerad av Champagneoclock 2017-11-09 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in