Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Stog i FUP ( tror jag ) att även den andra änden av hammaren används. Hon hade ju massiva blödningar i hjärnhalvorna och förmodligen så var skallbenet intryckt ( har inte hunnit läst än detta) Jag tror tyvärr inte hon dog direkt . Slag mot huvudet , massiva blödningar i hjärnan .... förhoppnings vis vart hon medvetslös fort. Tänkte på hon Emma som tyskan slog med hammaren ( barnen dog ju tyvärr) hon fick ju mottaga flertalet slag mot huvudet med inre blödningar . Obducenterna / rättsläkarens vet ju säkert hur fort döden inträffade . Det hela är ju bara så sorgligt 😕
OK, tack, då var det något jag missat, har inte läst FUP, utan tagit in kunskap via kommentarer. För långt tidigare meddelade åklagarsidan att ett "trubbigt" föremål använts, ingen info om något spetsigt, men om det står i FUP, är det ju så, och förklarar kraftigt blodflöde innan hjärtat stannar.....ja, enormt sorgligt, och så onödigt, vi lever i ett mycket öppet och inkluderande samhälle, men är då i motsvarande grad sårbara, när individer inte lirar med majoriteten. Och tyvärr kommer liknande saker att hända framöver också, mycket svårt att skydda utsatta.