Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-22, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det räcker att du träffar ett stort blodkärl i huvudet , då kan det spruta som en stråle . Med 20 slag så kan han ju knappast ha missat ett sådant kärl .

OK, kan köpa det, en stor del av blodcirkulationen går ju till huvudet, men måste inte skallbenet spräckas för att nå ett kärl, undantaget vid halsen och i ansiktet kanske? En hammare är ju trubbig, och behöver ett bra "mothåll" för att fungera. Läskiga funderingar, men man vill ju försöka förstå och hoppas att TM ganska snabbt blev medvetslös, som många andra skrivit...
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Två funderingar (kanske har missat något):

- När en människa dör, pumpar inte hjärtat blod längre, och då rinner inte mycket ut, ibland ingenting, beror på kroppsposition

- Vilket våld har gett blodförluster? Sannolikt slagen mot huvudet, för utöver dom är det knäckta revben och skador på hand/händer och armar.

För mig betyder det en kort "strid"/avvärjning från TM med armarna, sedan att GM suttit på bröstet, tryckt på bröstet, och utdelat slag mot huvudet. 20+ slag är mycket, förmodligen har många av dom sluntit av och inte varit dödliga. En stor blodpöl är förvånande, för om bara några/något slag tar ordenligt, kan ett av dom sannolikt vara nästan direkt dödande. Då blir en "stor" blodpöl för mig lite svårbegriplig......
Förstår din frågeställning. Känner mig inte heller helt bekväm att diskutera detta, men ska svara dig ändå. Är inte heller någon läkare.

Våld mot huvudet betyder mycket blod, det finns ingen annan del av kroppen som blöder lika mycket vid en olycka, eller kraftigt våld.

Blir man utsatt för det BO blev utsatt för, så blir det mycket blod utanför kroppen. Hjärtat är det som prioriteras först av vårat nervsystem.

Vid ett dödligt slag mot huvudet så pumpar det garanterat 2-4 minuter.
Citera
Medlem
Var kan man läsa dagboken?
Citera
2017-11-22, 23:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Yes, finns en anledning att benso kallas för torsk piller, du har inget konsekvenstänk och har du ihjäl någon så lämnar man dom antagligen på platsen och bara går därifrån för man bryr sig inte ett skit om att försöka få bort spår när man är i det tillståndet.

Borde dock stå om han var påverkad utav något i fupen, han måste ha blivit pissaad så fort han blev arresterad, inte för att det hjälper honom på något sätt om han nu var påverkad men ändå intressant att veta.

Ja, precis vad jag förväntade mg att han skulle gjort m han var rejält hög.

Hon dog på natten mot söndagen och han togs in till förhör på söndagkvällen. Lite senare anhölls han. Är praxis att ta drogprov på de man anhåller?
Citera
2017-11-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Jo visst, men enligt en polis vittnesmål så regnade det kraftigt innan de satte in sökhundar. Tror inte polisen ljuger, men jag reagerade på att det går att hitta synliga blodspår efter ett kraftigt regn.

Det får vi verkligen hoppas. Min lekmannamässiga bedömning utifrån obduktionen är att hon fått hammarslag i huvudet, därefter har han sparkat/stampat på henne.

Något som är ”positivt” är att det inte krävs mycket våld alls mot huvudet för att en person ska förlora medvetandet. Antagligen var hon medvetslös redan efter första slaget, tack och lov.

Efter det omfattande våldet mot huvudet så dog hon snabbt. Så det var ingen utdragen process om man läser mellan raderna.

Något jag också reagerade på var att MGM meckade med bilen när polisen kom första gången, vem gör det efter en sådan sak!

Vi borde införa dödsstraff i Sverige, men det är en annan diskussion.

Om jag uppfattade saken rätt så hade båten även den varit viktig att fixa dagen/dagarna efter. Och polisen som i förhör hintar om att stroppen runt tova och skottkärra är ditsatt på sådant vis att man ska kunna flytta kroppen ytterligare med båt vid ett annat tillfälle.

Jag förstår inte alls denna människa. Så många gånger som det står "skratt", "skrattar" osv i förhören med Billy får mig att må illa. Jag hoppas han får sitta länge och att det bevis som finns räcker för en fällande dom.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nä han kan omöjligt varit drogad! Han gjorde och planerade för många moment . För att kunna det behöver man nog vara ganska klar i knoppen ! Sedan att hans plan blev upptäckt genom att Tova hittades hade nog mer att göra med att han inte är så jätte smart i normala fall .

Nej, han var absolut inte drogad. Men hade han kört bil (om det fanns någon körbar på tomten) långt ut i skogen och grävt ned henne och kläderna, så hade hon inte hittats. Nu valde han tack och lov att gömma undan henne i sjön.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Var kan man läsa dagboken?
FUP:en antagligen. Det vore rimligt, sen vet jag inte om hela dagboken finns med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har också sett den serien. Otroligt bra. Och psykologen är bra på att ifrågasätta en del halvsanningar mördarna kör med. Då de försöker snygga till vad de gjort.

När man är död pumpas inte blodet runt och ut. Nu kan han ha slagit henne i omgångar. Kanske han gick dit flera gånger och avreagerade sig? Sen blöder man väldigt mycket vid ett skärsår på skallen. Jag vet av egen erfarenhet då jag skadade mig i ett jobb. 3 stygn, men ett rejält blodbad. Det riktigt strömmade och droppade på marken.

Inte när du är död såklart! Men eftersom det är en stor blodfläck i FUP tänkte jag mest såhär ?? Räcker att första eller något av de första slagen träffar stora blodkärlet du dör inte av det direkt men blodmängden blir stor och det kan spruta som en stråle ut. Sedan kommer flera slag som dödar henne.
DS jag jobbar inom sjukvården 😕
Citera
2017-11-22, 23:35
Medlem
Fjalliss avatar
Shit vilken solid fup. Killen är ju chanslös!
Citera
2017-11-22, 23:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Shit vilken solid fup. Killen är ju chanslös!

Ja, bra jobbat av alla.

Citat:
Inte när du är död såklart! Men eftersom det är en stor blodfläck i FUP tänkte jag mest såhär ?? Räcker att första eller något av de första slagen träffar stora blodkärlet du dör inte av det direkt men blodmängden blir stor och det kan spruta som en stråle ut. Sedan kommer flera slag som dödar henne.
DS jag jobbar inom sjukvården 😕

Eller så är hammaren så vass att den skär upp hårbotten om slaget kommer snett med en del av kanten och inte exakt mitt på den platta sidan.
Citera
2017-11-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
OK, kan köpa det, en stor del av blodcirkulationen går ju till huvudet, men måste inte skallbenet spräckas för att nå ett kärl, undantaget vid halsen och i ansiktet kanske? En hammare är ju trubbig, och behöver ett bra "mothåll" för att fungera. Läskiga funderingar, men man vill ju försöka förstå och hoppas att TM ganska snabbt blev medvetslös, som många andra skrivit...

Stog i FUP ( tror jag ) att även den andra änden av hammaren används. Hon hade ju massiva blödningar i hjärnhalvorna och förmodligen så var skallbenet intryckt ( har inte hunnit läst än detta) Jag tror tyvärr inte hon dog direkt . Slag mot huvudet , massiva blödningar i hjärnan .... förhoppnings vis vart hon medvetslös fort. Tänkte på hon Emma som tyskan slog med hammaren ( barnen dog ju tyvärr) hon fick ju mottaga flertalet slag mot huvudet med inre blödningar . Obducenterna / rättsläkarens vet ju säkert hur fort döden inträffade . Det hela är ju bara så sorgligt 😕
Citera
2017-11-22, 23:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Yes, finns en anledning att benso kallas för torsk piller, du har inget konsekvenstänk och har du ihjäl någon så lämnar man dom antagligen på platsen och bara går därifrån för man bryr sig inte ett skit om att försöka få bort spår när man är i det tillståndet.

Borde dock stå om han var påverkad utav något i fupen, han måste ha blivit pissaad så fort han blev arresterad, inte för att det hjälper honom på något sätt om han nu var påverkad men ändå intressant att veta.
På investigation Discovery Brottscentralen igår start kl 20 sa de att inga drogprover tagits på Billy. Vad jag minns (OBS minns) bedömdes det vara för sent, dvs från misstänkt brotttillfälle kontra anhållande.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-11-22 kl. 23:48. Anledning: Dyslektiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in