Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Två funderingar (kanske har missat något):
- När en människa dör, pumpar inte hjärtat blod längre, och då rinner inte mycket ut, ibland ingenting, beror på kroppsposition
- Vilket våld har gett blodförluster? Sannolikt slagen mot huvudet, för utöver dom är det knäckta revben och skador på hand/händer och armar.
För mig betyder det en kort "strid"/avvärjning från TM med armarna, sedan att GM suttit på bröstet, tryckt på bröstet, och utdelat slag mot huvudet. 20+ slag är mycket, förmodligen har många av dom sluntit av och inte varit dödliga. En stor blodpöl är förvånande, för om bara några/något slag tar ordenligt, kan ett av dom sannolikt vara nästan direkt dödande. Då blir en "stor" blodpöl för mig lite svårbegriplig......
Förstår din frågeställning. Känner mig inte heller helt bekväm att diskutera detta, men ska svara dig ändå. Är inte heller någon läkare.
Våld mot huvudet betyder mycket blod, det finns ingen annan del av kroppen som blöder lika mycket vid en olycka, eller kraftigt våld.
Blir man utsatt för det BO blev utsatt för, så blir det mycket blod utanför kroppen. Hjärtat är det som prioriteras först av vårat nervsystem.
Vid ett dödligt slag mot huvudet så pumpar det garanterat 2-4 minuter.