2017-11-21, 14:40
Medlem
Det som är viktigt för oss härinne ; är ju att ta reda på hur det gick till , det som hände , och varför ??

Tyvärr kommer ju ingen berätta detta ,särskilt inte om det förekommit något brottsligt.

Patrik kommer ju antagligen inte kunna berätta det utifrån vad vi kan förstå nu när hoppet om en levande Patrik börjar rinna ut i sanden.

Det är ju enbart Patrik som kan berätta den sanna historien,de inblandade brottslingarna talar ju bara i eget intresse ,så då kan vi lika gärna slå på tex. Dubiduu på tv,eller antikrundan,så pass otroliga är deras vittnesmål.

Finns inte en chans att de berättar det som är sant.
Då får de ju straff på Kumla och det aktar de sig noga för.

Man kan ju bara hoppas att någon / några utav dem som vet vad som hände då , den 22-23 maj ....känner att de åtminstone vill hjälpa Patriks familj att få begrava honom.

Genom att sätta på sig fingervantar så kan de ju skriva ett brev (klipp ut bokstäver och klistra dit,om ni inte vill visa eran handstil), typ ex. :" att Patrik befinner sig i Tomta,mellan två stora stenar, i norra ãnden utav reservatet ",något i den stilen.

Sen tar ni och tejpar upp brevet på pressbyråns entree på natten eller något . Bit inte av tejpen för då kommer det dna på tejpremsan.Glöm ej att ta på väpnarhuva och stor hoodtröjja som gör att ni ser ut som en blandning utav ninjas &
assasins.Tänk även på att de där stationskamerorna finns,så hitta någon pelare eller liknande att dölja er bakom.

Vore snällt om någon modig som varit med i detta försvinnande av Patrik , kunde vara shysst nog att göra så att Patriks bror,mamma och pappa kan få chans att ta hand om sin grabb.
Please......
Senast redigerad av evaveva 2017-11-21 kl. 14:48.
Citera
2017-11-21, 15:13
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Har kollat runt lite efter sekter och liknande i Hallsberg.
Intressant var en sekt som heter Plymouth bröderna. Som funnits i Hallsberg, numer i Ljungby.

Finns mycket skrivet om dom på nätet. Om avhoppare som kämpat för att bli fria ur deras grepp osv..

Långsökt? Ja absolut... men en teori väl värd att kolla upp som alla andra..?

http://www.dagen.se/plymouthbrodernas-hogste-ledare-avhoppare-kan-lika-garna-ta-rattgift-1.398314

Ja, varför inte...
Plymouthbröderna är en väldigt extrem sekt. Häromåret gick det en serie på SVT som just granskade olika kristna sekter i Sverige, bl.a. Plymouthbröderna.

De får bl.a. inte

• Se på TV, lyssna på radio
• Läsa vid universitet
• Kandidera eller rösta i politiska val
• Ta livförsäkring
• Bära vapen
• Delta i fackförening, yrkesförening eller någon grupp som omfattar icke-medlemmar av kyrkan.
• Bo i samma hus som, eller äta mat tillsammans med, icke-medlemmar

Anhängarna förväntas vara fullständigt lojala mot sin ledare, som anses tillhandahålla andlig välfärd och ha en moralisk kraft, och som undervisar så att medlemmarna lyfts ur det man ser som det onda som finns i världen.

De som väljer att lämna rörelsen blir ofta utfrysta och det kan vara svårt för dem att fortsätta leva med sin släkt och sina gamla vänner.

Åtminstone före 1960 så fanns Plymouthbröderna i Hallsberg. Hur relevant detta är vet jag dock inte.
Citera
2017-11-21, 15:26
Medlem
Men kära nån,det låter som om sektledaren råkade komma och köra förbi Patrik i en gammal Plymouth Savoy ropandes att han skulle "hela"Patrik från allt ont bara han slängde iväg sina ägodelar. ?????
Så du menar att Patriks hemlängtan var som bortblåst helt plötsligt så fort han såg en bil ?
Neee ???.
Citera
2017-11-21, 21:34
Medlem
Kul att du är tillbaka evaveva 👍 får väl ta på mig sektspekulationen. Tänkte bara det vore möjligt att han fått kontakt m nåt via nätet o det passar också in på att han isolerade sig allt mer från sina kamrater ( skrevs ju om tidigare i tråden). Så klart kan han ju grottat ner sig i vad som helst, men är ju inte ovanligt med extensiella grubblerier när folk mår dåligt. Han kanske slets mellan att ansluta sig till det o åka hem o blev övertalad via datorn under tågresan. Skulle vara väldigt intressant att veta om o vad man kunnat hitta i datorn. Är för oteknisk för att veta vad man kan spåra....... Man kan verkligen grunna hur mycket som helst på detta 🙄
Citera
2017-11-21, 22:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det som är viktigt för oss härinne ; är ju att ta reda på hur det gick till , det som hände , och varför ??

Tyvärr kommer ju ingen berätta detta ,särskilt inte om det förekommit något brottsligt.

Patrik kommer ju antagligen inte kunna berätta det utifrån vad vi kan förstå nu när hoppet om en levande Patrik börjar rinna ut i sanden.

Det är ju enbart Patrik som kan berätta den sanna historien,de inblandade brottslingarna talar ju bara i eget intresse ,så då kan vi lika gärna slå på tex. Dubiduu på tv,eller antikrundan,så pass otroliga är deras vittnesmål.

Finns inte en chans att de berättar det som är sant.
Då får de ju straff på Kumla och det aktar de sig noga för.

Man kan ju bara hoppas att någon / några utav dem som vet vad som hände då , den 22-23 maj ....känner att de åtminstone vill hjälpa Patriks familj att få begrava honom.

Genom att sätta på sig fingervantar så kan de ju skriva ett brev (klipp ut bokstäver och klistra dit,om ni inte vill visa eran handstil), typ ex. :" att Patrik befinner sig i Tomta,mellan två stora stenar, i norra ãnden utav reservatet ",något i den stilen.

Sen tar ni och tejpar upp brevet på pressbyråns entree på natten eller något . Bit inte av tejpen för då kommer det dna på tejpremsan.Glöm ej att ta på väpnarhuva och stor hoodtröjja som gör att ni ser ut som en blandning utav ninjas &
assasins.Tänk även på att de där stationskamerorna finns,så hitta någon pelare eller liknande att dölja er bakom.

Vore snällt om någon modig som varit med i detta försvinnande av Patrik , kunde vara shysst nog att göra så att Patriks bror,mamma och pappa kan få chans att ta hand om sin grabb.
Please......

Nu börjar spekulationerna gå på högvarv och fantasin flöda.

Däremot funderar jag sätta upp lappar och sprida i invandrar fb grupper info om Patriks försvinnande på Arabiska och Dari!

Finns det någon som kan knåpa ihop ett alster så att arabiska och afghaner förstår det. Finns väl en risk att de låg bakom Patriks försvinnande när deras kriminalitet förklarar så mycket annat.

Då kan jag använda mina unika trolleri kunskaper och sprida efterlysningen på rätt forum helt anonymt.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-21 kl. 22:40.
Citera
2017-11-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Finns väl en risk att de låg bakom Patriks försvinnande när deras kriminalitet förklarar så mycket annat.

Inte större än att det skulle vara svenskar!
Citera
2017-11-22, 06:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Nu börjar spekulationerna gå på högvarv och fantasin flöda.

Däremot funderar jag sätta upp lappar och sprida i invandrar fb grupper info om Patriks försvinnande på Arabiska och Dari!

Finns det någon som kan knåpa ihop ett alster så att arabiska och afghaner förstår det. Finns väl en risk att de låg bakom Patriks försvinnande när deras kriminalitet förklarar så mycket annat.

Då kan jag använda mina unika trolleri kunskaper och sprida efterlysningen på rätt forum helt anonymt.

Missförstå mig inte men nu börjar du bli riktigt rolig!

En kille kliver av ett tåg, går på perrongen, mitt på dagen och poff borta. Även om jag inte tror detta har med etnicitet att göra så finns det en stor grupp människor som inte förstår svenska och mycket väl kan veta vad som hänt.

Din tanke är inte fel MrsM ju fler som vet desto bättre. Om jag drar det lite längre så varför inte utlova en större summa pengar till den som lämnar information så att Patriks kropp hittas, givetvis på flera språk.
Citera
2017-11-22, 09:37
Medlem
Men visst är det konstigt att ingen funnit Patrik.......
Citera
2017-11-22, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men visst är det konstigt att ingen funnit Patrik.......

Vill man gömma sin egen döda kropp vid ett självmord är det inte särskilt svårt. Knyt något tungt runt kroppen, fyll en säck med luft, ha den som flythjälp långt ut på djupt vatten, släpp ut luften och sjunk...

Ett annat sätt är att ta en dödlig dos sömnmedel och krypa ner under bråten i en sopcontainer.
Citera
2017-11-22, 21:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vill man gömma sin egen döda kropp vid ett självmord är det inte särskilt svårt. Knyt något tungt runt kroppen, fyll en säck med luft, ha den som flythjälp långt ut på djupt vatten, släpp ut luften och sjunk...

PL hade ingen nytta av sina väskor i ett sådant scenario menar du?

Anser du att PL möjligtvis har dränkt sig?

Förklara i så fall varför han dumpade sina väskor är du snäll.
Citera
2017-11-22, 21:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OY
PL hade ingen nytta av sina väskor i ett sådant scenario menar du?

Anser du att PL möjligtvis har dränkt sig?

Förklara i så fall varför han dumpade sina väskor är du snäll.

Oftast är de första tankarna det som stämmer. Det första jag kom att tänka på i Patriks försvinnande är att han drunknat.

Det förklarar också varför det inte finns några fler spår.
Citera
2017-11-22, 23:38
Medlem
Citat:
Oftast är de första tankarna det som stämmer. Det första jag kom att tänka på i Patriks försvinnande är att han drunknat.

Det förklarar också varför det inte finns några fler spår.

Ja är det så behövs inte några större arrangemang om man bestämt sig. Är bara att gå rakt ut......... Han kanske inte ville komma fram till Malmö för då var han rädd att mötet med familjen skulle få honom att ändra sitt beslut. Ville ändå höra mammans röst innan han tog det avgörande steget. 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in