2017-11-13, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det finns å andra sidan ingen lag som säger att man måste vänta innan man börjar söka efter någon som försvunnit.

Om svenska myndigheter intalar sig att de måste vänta bara "för det är inget brott att försvinna" (vilken klyscha) så agerar de säkert mot bättre vetande. Tidsfaktorn kan vara helt avgörande.

Jag har ju en viss förståelse för att mot bakgrund av att 7000(?) personer försvinner varje år och de begränsade resurser vår polis har idag, att man följer denna "regel" att vänta innan man börja söka.

Det finns en logik i det, i och med att man (förmodligen) vet att Patrik funnits på tåget och kvinnan sett honom gå av, till synes normalt fungerande.

Det vill säga att polis förmodligen haft i bakhuvudet att han gått av frivilligt, kanske för att ta sitt liv. Möjligen för att "ta ett break".

Men skulle det visa sig att Patrik gått lång väg (levt i många dagar) och hittas avliden på sådant sätt att man kan dra den slutsatsen ( t ex sittande lutad mot ett träd, fastnat i någon gren, rot eller liknande i ren utmattning, då vet jag inte om jag klarar av att acceptera ett sådant förfarande.

Det är outhärdligt att tänka att sådant ska behöva hända i dagens Sverige.
Jag pendlar mellan att jag förstår och mellan att jag inte accepterar.

Jag accepterar inte att man måste räkna med ett "visst svinn", pga bristande resurser.
Citera
2017-11-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag ska svara dig en gång för alla! Inte för jag tror att det går in på dig, men jag ska ändå göra det bara för att..

100 visningar av perrong filmen? Det kanske var att ta i men säkert 50 gånger har JAG granskat filmen. Det är för att hitta detaljer i olika sekvenser. Inget märkvärdigt med det.

Mycket stort intresse för Patrik fortfarande. Förstår inte hur flera kan ha sådan stor fascination i detta försvinnande. Jag kan bara svara för mig själv och ingen annan. Patriks försvinnande har berört mig i djupet av mitt hjärta (ja jag har ett sånt till skillnad från somliga) Dels för det är en ung person som jag till viss del kan relatera till och dels för att jag har haft kontakt med familjen ett flertal gånger och på något sätt så kan man känna av deras oerhörda sorg,( men aldrig föreställa mig eller sätta mig in i hur det verkligen är) som det innebär att ha ett barn/en bror som försvinner och paniken som uppstår av att inte veta.
Sen när man följt försvinnandet ett tag så blir det som man har följt Patrik i verkligheten. Man ser en positiv kille som kunde få ett rum av nedstämda personer att skina upp. Men ser en spjuver och en väldigt älskad social person som nu är oerhört saknad av många!

Är det verkligen värt det? Varför skulle det inte vara värt det? Vad har jag att förlora på att vara en medmänniska? Om jag kan göra något, bara det minsta lilla som kan leda till ett spår så är jag nöjd.
Om mitt eget barn skulle försvinna så skulle jag vara förtvivlad om ingen ville hjälpa mig.

Finns så oerhört mycket viktigare att engagera sig i än en ung persons tragiska död. Det bästa är att släppa Patriks försvinnande och gå vidare. Tycker du det? Varför är du så otroligt engagerad i att vara här i tråden och skriva skruvade inlägg bakom din skärm? Tänk om du kunde lägga den tiden du sitter här och skriver vidriga inlägg, på att istället ge dig ut för att hjälpa till att ge familjen vetskap.
Den dagen du slutar engagera dig i att skriva om Patrik - den dagen lovar jag att sluta leta!

Inget blir bättre att fortsätta älta längre.
Om några är seriösa så bör man samla ihop ett gäng i privat initiativ och gå ut och leta på misstänkta platser omkring Hallsberg.

Gäller det dig med? Känns som du ältar på de flesta sidor på nätet!
Jag har tillsammans med följe varit i Hallsberg flera gånger trots att vi inte bor i närheten. Vi åker strax över 20 mil. Vad hade du gjort sa du? #tangentbordsbajsat?

Behöver du hjälp med något så PMa gärna. Du kanske behöver hjälp med empatin, leta efter din försvunna katt eller bara slippa din ensamhet Behöver du också ha ett hjärta så får du ett här❤️ Inte riktigt som i verkligheten men det är samtidigt inte ditt engagemang i Patriks försvinnande heller!

Så sant så......... har dessutom funderat varför i friden man i detalj måste beskriva ”sanningar” med skelett o kroppsdelar mm. Respektlöst o empatilöst å det grövsta. Hoppas tråden hittar tillbaka till den tidigare nivån m kreativa funderingar. 🙄
Citera
2017-11-13, 21:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Så sant så......... har dessutom funderat varför i friden man i detalj måste beskriva ”sanningar” med skelett o kroppsdelar mm. Respektlöst o empatilöst å det grövsta. Hoppas tråden hittar tillbaka till den tidigare nivån m kreativa funderingar. 🙄

Kroppsdelar? Nja inte diskuteras det om sådant.

Att relatera till en försvunnen person som död och ett skelett som är det enda som är kvar. Är det fel? Alla försvunna som dör i skogen bryts ned väldigt snabbt.

Sett älgkadaver ligga ute i naturen en sommar och det tar inte många veckor innan muskler, senor och vävnad är helt borta. För Patrik gick det troligen snabbare.

Den stora ironin är att I juni när Hp sekten jagade över hela Sverige och skulle hyra bussar, kontakta medium och allehanda stollerier. Då var Patrik ett skelett i skogen.

Allt handlar hur man relaterar till P. Som levande eller död. Chanserna att han lever är väll extremt låg nu. Då är väl det mest etiska att förhålla sig till sanningen och diskutera vad kan ha hänt.

Tycker faktiskt att det är sunt att diskutera vad som kan ligga bakom att en kropp inte hittas. Tycker väl att 19 eftersök borde löst detta om det inte var ett svårlöst försvinnande.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=6811690

”– Jag har förlorat mitt yngsta barn, det skämtar jag inte om. Men tillsammans med andra personer som också förlorat ett barn kan vi vara ganska råa mot varandra faktiskt, säger hon”
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-13 kl. 22:07.
Citera
2017-11-13, 22:43
Medlem
Citat:

Det hoppas jag också.

Hoppas innerligt att Patriks anhöriga och vänner slipper läsa sån dynga som Mrsmakaber häver ur sig.
Det finns andra sidor för den som vill runka till sånt...Mondo Gore t.ex

Patrik har genom sitt öde, engagerat och berört många människor över hela landet, och de allra flesta känner stor sympati, och de ständigt återkommande frågorna som alla ställer sig behöver få ett svar, inte minst för hans nära och kära, så att de får en möjlighet att påbörja sitt sorgearbete.

När, var och varför?
Citera
2017-11-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
För Patrik gick det troligen snabbare.

Då var Patrik ett skelett i skogen.

Då är väl det mest etiska att förhålla sig till sanningen och diskutera vad kan ha hänt.

Sanningen? Den vet vi inget om, förrän Patrik hittas och kanske inte ens då. Dock är du själv övertygad om att du vet den, men istället för att förpesta oss andra, som har empati för familjen, tycker jag att du ska ta och krypa tillbaka under den sten, som du dök upp ifrån!
Citera
2017-11-13, 23:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Det hoppas jag också.

Hoppas innerligt att Patriks anhöriga och vänner slipper läsa sån dynga som Mrsmakaber häver ur sig.

Patrik har genom sitt öde, engagerat och berört många människor över hela landet, och de allra flesta känner stor sympati, och de ständigt återkommande frågorna som alla ställer sig behöver få ett svar, inte minst för hans nära och kära, så att de får en möjlighet att påbörja sitt sorgearbete.

När, var och varför?

Just så.

Det är viktigt att man upprätthåller vetskapen om Patriks försvinnande dessutom. Om det försvinner in i glömska så hindrar det människor att vara observanta. Chansen att Patrik hittas minskar då.

Vi kan göra det lilla vi kan, genom att hålla den här tråden vid liv på ett värdigt sätt.

Finns mycket välvilja, mycket kärlek, många idéer, mycket omtanke och stor tolerans i den här tråden. När någon försöker förstöra detta, kan man välja att helt enkelt ignorera detta. För vem vill sitta och spy galla i sin ensamhet när ingen lyssnar?
Citera
2017-11-14, 06:09
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Det hoppas jag också.

När, var och varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Sanningen? Den vet vi inget om, förrän Patrik hittas och kanske inte ens då. Dock är du själv övertygad om att du vet den, men istället för att förpesta oss andra, som har empati för familjen, tycker jag att du ska ta och krypa tillbaka under den sten, som du dök upp ifrån!

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just så.

Det är viktigt att man upprätthåller vetskapen om Patriks försvinnande dessutom. Om det försvinner in i glömska så hindrar det människor att vara observanta. Chansen att Patrik hittas minskar då.

Vi kan göra det lilla vi kan, genom att hålla den här tråden vid liv på ett värdigt sätt.

Finns mycket välvilja, mycket kärlek, många idéer, mycket omtanke och stor tolerans i den här tråden. När någon försöker förstöra detta, kan man välja att helt enkelt ignorera detta. För vem vill sitta och spy galla i sin ensamhet när ingen lyssnar?

WORD! på dessa.

Här ser man vilka underbara och empatiska människor det finns!

Det har gått snart 6 månader och många tror att Patrik är funnen. Ni som har sociala medier av olika slag, hjälp till att sprida efterlysningen igen.
Jag själv har visserligen svårt att tro att folk kommer ihåg en person dom kanske bara sett i förbifarten för 6 månader sen men dom kanske har sett något som sticker ut. En nedstämd person, ett bråk, någon som liftat eller kanske hittat saker ute..

Den här veckan kan faktiskt vara avgörande, så snälla, ta sista kraftansträngningen nu och dela på utav fasiken. Ni som har FB, dela på alla era lokala sidor.

Att lägga in artiklar där det skrivs att man skämtar under en sorg visar bara på hur svårt man har att tolka skriven text och att förstå sig på andra människor. Jag tycker somliga ska läsa texten igen och fundera på vad som menas.

Ibland får jag känslan av att somliga vet mer och jag hoppas innerligt att polisen läser tråden.
Citera
2017-11-14, 08:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
WORD! på dessa.

Här ser man vilka underbara och empatiska människor det finns.

Den här veckan kan faktiskt vara avgörande, så snälla, ta sista kraftansträngningen nu och dela på utav fasiken.

Ibland får jag känslan av att somliga vet mer och jag hoppas innerligt att polisen läser tråden.

ja alla är så empatiska att man ska ljuga och fantisera att Patrik lever trots 6 månader gått. Det är då den makabra sannolika ”sanningen” är så grotesk härlig, att det ligger ett skelett med rosa skor någonstans i skogen runtom. Ja denna vecka är avgörande för då kommer snön.

Living du får känslan att somliga vet mer. Har du också varit kontakt med fel medium, kanske borde kontakta det där Ufot jag berättade om som kan övertyga dig att inte lita på fantasin och naiviteten för mycket.

”– Att man använder sin utsatthet för att uttrycka att man klarar av en situation och att man består trots att det finns anledningar till att man kanske inte ska bestå eller att det finns folk som inte vill att man ska bestå, så skrattar man åt det, säger han.

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-14 kl. 08:24.
Citera
2017-11-14, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just så.

Det är viktigt att man upprätthåller vetskapen om Patriks försvinnande dessutom. Om det försvinner in i glömska så hindrar det människor att vara observanta.

Pricken över i exakt, så är det och i full fart är Patriks försvinnande på väg att förbli ett olöst försvinnande likt Olof Högbom, där Ruben & familj funderar fortfarande efter nästan 40 år...

”Allt sedan den tragiska kvällen den 7 september 1983 har han funderat på vad som egentligen hände hans son.

Sorgen efter sonen bär han alltid med sig ”det är som ett stort svart hål i själen”, säger han”

http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/pappan-jag-tror-att-han-blev-pakord

Tänk om desperationen ökar exponentiellt med tiden hoss Hp fantaster som gräver ned sig i detta forum!

Om 30 år sitter Living mfl hemma och kikar för miljonte gången på pixel 99000 i Perrongfilmen. Eureka här ser jag en grå nyans jag inte sett förr, i mikroskop dessutom”

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-14 kl. 09:01.
Citera
2017-11-14, 12:15
Medlem
57Emmas avatar
Tack alla som satt ord på vad vi tycker om Makabers inlägg så bra och sant skrivet.

Trist att en person med problem och/eller en vidrig inställning skall fördärva en hel tråd.

Mrs Makaber, ja vi diskuterar möjliga scenario och vi spekulerar, det är en sak. Men att målande beskriva hur ev. kvarlevor ser ut nu är höjden av respektlöshet och oerhört vidrigt. Vart vill du komma med dina sjuka inlägg? Tror du P hittas bara för att du beskriver skelett?

Du har uppenbarligen problem eller är sjuk och behöver hjälp. Starta en egen tråd så kanske någon kan hjälpa dig
Citera
2017-11-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tack alla som satt ord på vad vi tycker om Makabers inlägg så bra och sant skrivet.

Trist att en person med problem och/eller en vidrig inställning skall fördärva en hel tråd.

Mrs Makaber, ja vi diskuterar möjliga scenario och vi spekulerar, det är en sak. Men att målande beskriva hur ev. kvarlevor ser ut nu är höjden av respektlöshet och oerhört vidrigt. Vart vill du komma med dina sjuka inlägg? Tror du P hittas bara för att du beskriver skelett?

Du har uppenbarligen problem eller är sjuk och behöver hjälp. Starta en egen tråd så kanske någon kan hjälpa dig

Bra där!
Citera
2017-11-14, 13:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Nästan lite lyteskomik denna dubbelmoral. Jag är väl den som jämfört med överlägset flest försvinnanden i denna tråd. Även den som vågar ta ställning om vad som är mest sannolikt.

Att beskriva ingående detaljer, rosa skor på ett skelett? Är det detaljer?? Oj oj oj vad lättkränkt och känslig man får vara då. Men mot de levande får man vara tydligen hur sjuk som helst. Klassisk dubbelmoral och en aning lyteskomik över detta. Kanske därför vissa blir så oerhört engagerade i denna meningslösa syssla att diskutera nonsens detaljer i Patriks försvinnande. Däremot att vara social i den verkliga världen finns det enorma brister.

Nej jag förblir alltjämnt den mest realistiske skribenten i fakta och situation.

Förresten risken att Patrik hittas i ett vattendrag utan rosa skor är väl rätt given. Det däremot är en riktig makaber historia 😰
Vad är så jobbigt detta är ett försvinnande och hur ett fynd ser ut är också fakta. Samma som att några fynd jag skrivit om är skelettet utspritt över hundratals kvadratkilometer.

För övrigt detta är Flashback inte HP sekten där alla skriver emojis till varandra. Varsågod och jämför med tråden om Kim Wall där diskuterar man för fullt vilken typ av såg Madsen använde.

Därför kastar jag tillbaka dina påståenden att detta är vidrigt, respektlöst och att jag skulle ha någon slags psykisk sjukdom. Att vara gnällkärring och syssla med näthat är väl något synnerligt olämpligt.

Jag tänker inte förändra någonting utan fortsätta diskutera Patriks bortgång i relation till vad som skett historiskt. Klart att det är jobbigt för den lättkränkte att läsa eftersom en person som tagit självmord och ruttnat bort i skogen. Mycket i en diskussion om det är makabert.

Välkommen till verkligheten, den alternativa finns tyvärr inte!

Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-14 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in