Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Tack för bilderna, de ger mig en lite tydligare bild av hur det ser ut. Du som precis varit där nu. Kan det finnas någon möjlighet att han försökt ta sig över diket men skadat sig allvarligt och trillat ner i diket och blivit dold? Förstår att växtligheten inte såg ut så i maj men även om de var vissna så kan de dölja en hel del
Nej jag tror faktiskt inte det. Diket verkar vara väldigt torrt på vatten. Var kanske 1-2 dm med vatten nu. Jag kan även tänka mig att när växtligheten dör så lägger det sig som en matta över och att det på så sätt blir svårt att nå botten även om man skulle kliva uppepå det.
Jag klev i kanten längst hela diket och flyttade på växtligheten så jag såg ner.
Jag tror att det rör sig folk där som både dumpar saker som skräp och dylikt men även folk som kanske dricker och rastar hund. Det låg en spritflaska och en jacka längst in i dungen (det som vätter ner mot diket) och det såg snarare ut som någon suttit där och druckit, än någon kastat det där.
Lite utströdda kläder som kom från påsar, en hel bilstol, hårborstar, krämer och två förstörda cyklar.
Fortsätter man vägen ner mellan gärdena så kommer man, vad jag förstår, fram till kranförarens OBS på kvällen och även kvinnan som såg en förvirrad kille som liftade tidigt på morgonen utmed vägen.