Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Det beror på att reallöneökningarna varit stora. De har ökat mycket de senaste 20 åren. (Jag har frågat dig hur det varit med din lön, men utan svar. Du kanske går på bidrag och det rä därför du är så oförstående).
Och att man tittar på vad utgifterna är er månad är väldigt relevant då det är det folk betalar.
Fö är det inte bara vi som talar om utgifter per månad.
De som inte kan räkna brukar släpa fram det som ett problem. T ex vid räntehöjning.
Jag känner en bidragstagare som är sjuk, din satan och hon är inte lika dum i huvudet som du är. Tycker dessutom att det är en dygd i dagens Sverige att
inte betala skatt utan tvärtom förstöra det om det går. Finns ju inget stopp på massinvandringen.
Jag har inte upplevt reallöneökningar någon gång under mitt yrkesverksamma liv på 2000-talet. Nöjd med svaret? Även om just jag hade haft löneökningar på 7% om året betyder inte det att alla har haft så stora löneökningar i snitt varje år. Inflationen är drygt 6% om året och sådana löneökningar har inte förekommit i snitt, långt ifrån. Existerar inga reallöneökningar, tvärtom, eftersom inflationen överstiger BNP-utvecklingen.
Du är den systemlojale som alltid hejat på skuldsättningen hos privatpersoner och hela stater. Detta har inte stärkt någon köpkraft alls och visar bara hur värdelöst ditt KPI är. Det fungerar bara som propagandaverktyg. Löneökningarna överträffar det där indexet. Det där indexet omfattar inte husprisernas utveckling. Du pratar bara strunt som vanligt, din moderatbankmupp. Din politik leder till västs katastrof därför att den är planekonomisk. Du är precis som en sovjetbyråkrat.
Din idiot! Försöker lura på folk att köpa ettor i Sigtuna för 2 miljoner bara för att de månatliga utgifterna går att hantera.