2017-11-21, 06:35
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Expressen var först med att publicera Virtanens namn, sedan SvD:

"Efter Expressens publicering om Fredrik Virtanen på onsdagen – och en dryg vecka efter att Cissi Wallin namngivit honom som våldtäktsman – har Virtanen för första gången gett sin syn på anklagelserna mot honom. Han nekar till alla anklagelser om våldtäkt. På frågan om han menar att kvinnorna som pekar ut honom ljuger svarar han, i Aftonbladet"
https://www.expressen.se/nyheter/virtanen-man-lyckas-inte-alltid-leva-perfekt/
Åsa Linderborg, Aftonbladet:
"Expressen har länge satt en ära i att namn- och bildpublicera när ingen annan gör det,..."
"I torsdags förra veckan gick man över en helt ny gräns när Fredrik Virtanen fick sex helsidor,...."
"Med den här publiceringen öppnades dammluckorna. Svenska Dagbladet skrev senare samma dag om tolv kvinnor som anklagar Virtanen för sexuella trakasserier"
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/5mM16/thomas-mattsson-forspiller-mediernas-gyllene-tillfalle

Åsa Lindeborg gör nu allt hon kan för att brunsmeta virtanens kritiker som ”avgrundshöger”. Det är dessa som påverkat Mattson att publicera Virres namn. När ska hon fatta att Mattsson ville sätta dit sin konkurrent och att AB skulle gjort likadant om de kunnat. Det som gör ÅL extra sur är att Mattsson nu brutit mot den tysta överenskommelsen att tysta ner medias egna övergrepp när det handlar om kända sk profiler.
Citera
2017-11-21, 07:57
Medlem
Overminds avatar
Gömmer sig Fittanen fortfarande utomlands eller har han anlänt till Sverige igen för att ta sitt straff? Kommer han aldrig mer tillbaka till Sverige precis som Aftonbladets andra våldtäktsman Eshan?
Citera
2017-11-21, 08:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Med utgångspunkt i den information som framkommit i tråden är det ställt bortom allt rimligt tvivel att "skyldighetsgraden" för Virtanen är långt över 0%. Hade KR hälften så mycket indicier när hon träffade honom borde hon dumpat honom direkt. Vilken äkta profilerad feminist fortsätter dejta en man som "kanske" är en kvinnodrogande våldtäktsman, och med all sannolikhet är en misogyn skitstövel?
Många kvinnor fungerar inte så, titta på alla gangsters och fängelsekunder som utan problem får nya brudar och även om det inte är ett vedertaget ordspråk så finns det en hel del sanning i texten
"En kvinna gifter sig med en man i tron att han kan förändras även om det inte blir så. En man gifter sig med en kvinna i tron att hon inte kommer att förändras även om hon gör det. "
Citera
2017-11-21, 08:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Gömmer sig Fittanen fortfarande utomlands eller har han anlänt till Sverige igen för att ta sitt straff? Kommer han aldrig mer tillbaka till Sverige precis som Aftonbladets andra våldtäktsman Eshan?
Rimligen borde han vara tillbaka för inte ens en muslimkramare klarar väl upp emot en månad i Egypten men ändå märkligt att ingen sett honom på Arlanda. Han kanske har tagit bort allt hår eller något annat kamouflage?
Citera
2017-11-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Rimligen borde han vara tillbaka för inte ens en muslimkramare klarar väl upp emot en månad i Egypten men ändå märkligt att ingen sett honom på Arlanda. Han kanske har tagit bort allt hår eller något annat kamouflage?

Nej -- en muslimkramare lär väl max stå ut där en vecka kan jag tro, Räcker väl med att Herr Virtanen vaknar bakfull några gånger till böneutropet kl 05 på morgonen för att han ska få spatt, och längtar bort ifrån "mååångkulturen"

-- Arlanda är väl inget bra ställe att landa på, han kan ju tex ha flugit till Helsinki och tagit båten därifrån alternativt är kvar i Finland där han inte är lika intressant.

Från Helsinki så går det väl att flyga till några av småflygplatserna i Sverige där han inte är så känd, tex Visby ? Sen båten till Nynäshamn, tex klädd i typ burka ?
Senast redigerad av DrSvenne 2017-11-21 kl. 10:05.
Citera
2017-11-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nej -- en muslimkramare lär väl max stå ut där en vecka kan jag tro, Räcker väl med att Herr Virtanen vaknar bakfull några gånger till böneutropet kl 05 på morgonen för att han ska få spatt, och längtar bort ifrån "mååångkulturen"

-- Arlanda är väl inget bra ställe att landa på, han kan ju tex ha flugit till Helsinki och tagit båten därifrån alternativt är kvar i Finland där han inte är lika intressant.

Från Helsinki så går det väl att flyga till några av småflygplatserna i Sverige där han inte är så känd, tex Visby ? Sen båten till Nynäshamn, tex klädd i typ burka ?

Virtanen kan säkert komma och gå på Arlanda utan att någon bryr sig. Vi får inte överdriva hans betydelse eller hur känd han är.

När man är på Arlanda har man mycket att tänka på. Man går först till alla köer, och sen omkring i närheten av gaten. Fikar eller handlar. Det är få som skulle notera Virtanen sittandes på en bänk, eller böjd över en kaffekopp.

Jag tror han är hemma och trycker. Chockad över hur det kan gå.
Citera
2017-11-21, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Åsa Lindeborg gör nu allt hon kan för att brunsmeta virtanens kritiker som ”avgrundshöger”. Det är dessa som påverkat Mattson att publicera Virres namn. När ska hon fatta att Mattsson ville sätta dit sin konkurrent och att AB skulle gjort likadant om de kunnat. Det som gör ÅL extra sur är att Mattsson nu brutit mot den tysta överenskommelsen att tysta ner medias egna övergrepp när det handlar om kända sk profiler.

PK-Media sköt sig självt i foten som väntat, Den omhuldade och kuvösuppfödda åsiktskorridoren blev till slut så smal att de inte kan komma ut ur det sjunkande skeppet
- Är vattnet de nu simmar i så grumligt att de inte kan se längre ?

Har VåldtäktsBladet och Sexpressen nu känt av att PK-Glorian blev för tung att bära, de snavat och glorian halkat på sned ?

- Blir det en storm av snyftreportage nu då med en massa "stackars" asylanter ?
För att täcka över skandalerna ?

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror han är hemma och trycker. Chockad över hur det kan gå.

Trycker på dass och studerar Anusvetenskap ja, Sitter och skriver PK-Certifierad dasshumor på skithuset och typ stryper två negrar samtidigt -- Kanske han fick gulsot plus malaria plus en rejäl maginfektion, så att han kan glädjas åt sina mååångkulturella upplevelser under minst ett halvår framåt
Senast redigerad av DrSvenne 2017-11-21 kl. 16:57.
Citera
2017-11-22, 08:58
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Nöjer mig med beskrivningen på Bokus för tillfället (har kanske tid att läsa böcker runt jul, men kön är lång. Å andra sidan sägs det vara nyttigt att överraska sig själv...) och drar slutsatsen att KR sällar sig till den stora skara som tycker mycket men gärna gör undantag för sig själva.
Nja. Man kan vara principfast feminist och praktisera avvikande preferenser samtidigt.

Men herregud, tänk att försöka jämka ihop sin person med feministiska ideal och masochistiska begär... Vi snackar inre konflikter av vansinniga proportioner.
Citera
2017-11-22, 18:42
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
Nja. Man kan vara principfast feminist och praktisera avvikande preferenser samtidigt.

Men herregud, tänk att försöka jämka ihop sin person med feministiska ideal och masochistiska begär... Vi snackar inre konflikter av vansinniga proportioner.
Sigea gör en viktig reflektion som sträcker sig vidare än plumpen F Virtanen.
Personligen anser jag begreppet "feminist" problematiskt. Inte minst sedan män stått i kö att utropa sig som rättrogna feminister. Inte så lite av en tidsanda. Tycker ibland målet jämställdhet hamnar i malpåse. Enligt min mening borde vi män nöja oss med att uttrycka sympati för feminism.
Vi män är just män varför vi fightas om att sätta adelsmärket feminist på vår sköld Varför Jan Guillou framträdde i Aftonbladet som feminist med sin påvetron som comfortzone var förutsägbart.

Det här är ett klassiskt problem. Kanske Blaise Pascal på 1600-talet uttryckt dikotomin vackrast: "Kropp och själ talar olika språk". Kapten Klänning på pricken som faktiskt åstadkom lite nytta också enligt GW.

För övrigt ska Virtanen bort bort bort. Han har stoff till en bekännelse i en eller annan form. Ytterst tveksamt om grabben kan visa lite balls.
Senast redigerad av arkmike 2017-11-22 kl. 18:50. Anledning: By
Citera
2017-11-24, 19:33
Medlem
DogsDAmours avatar
Längre intervju med Cissi Wallin i Resumé:
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/11/24/cissi-wallin/

Några utdrag:
Citat:
Förutom förtalshotet, vad fanns det annars för rädslor hos dig?
– Jag förväntade mig tystnad. Du tror inte att någon ringer upp dig och säger "du är en jävla lögnare", för så funkar det inte. Vetskapen om att kunna bli utesluten och att inte få några uppdrag. Att folk inte hälsar på en. Men det var jag inte rädd för egentligen, eftersom det hände redan förra gången. Jag vet hur anal Stockholms medievärld är. Det är massa ängsliga, elitistiska människor som sitter på Teatergrillen och inte har någon ryggrad.

Citat:
Hur tycker du att medierna har hanterat namngivningarna?
– Det sker ett paradigmskifte mellan sociala medierna och gammelmedier. Det är klart att de traditionella medierna har en särställning hos den äldre publiken. Men att mitt inlägg där jag outade Fredrik Virtanen har fått fler sidvisningar än många stora nyhetssidor får på en dag är också ett tecken på att makten har förflyttats. Det var intressant att se hur tidningarna stod med brallorna nere och inte visste hur skulle hantera pressetiken. Det är bara att titta på hur inkonsekvent Aftonbladet hanterade sin egen rapportering om Fredrik Virtanen.
Vad tror du hade hänt om inte du och Lulu Carter hade outat Fredrik Virtanen respektive Martin Timell?
– Inte lika mycket. Jag vill inte ha någon hjältegloria, men samtidigt visste jag efter mina år i branschen att vi inte hade suttit här i dag om jag inte hade gjort det.

Citat:
Lulu Carter och Cissi Wallin kände inte varandra innan deras namngivningar. Men efter att den förstnämnde gått ut med ett inlägg där Martin Timell liknades vid Harvey Weinstein kontaktade hon Cissi Wallin och frågade: "Nu har jag gjort det här. Vad tänker du göra?".
– Vi gjorde det på var sitt håll och stöttade varandra. Men det var ingen konspiration. När kejsaren blir naken börjar någon leta efter morgonrocken. Jag har pratat om det här i många år, men det är inte många som har lyssnat innan.
Citera
2017-11-25, 04:26
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
– Vi gjorde det på var sitt håll och stöttade varandra. Men det var ingen konspiration. När kejsaren blir naken börjar någon leta efter morgonrocken. Jag har pratat om det här i många år, men det är inte många som har lyssnat innan.

Vad dillar hon om? Aldrig tidigare har väl gärningsmannen nämnts vid namn så vad fanns det att lyssna på? Stöd söker man hos vänner och familj; folket har redan nog med egen skit.

Min syn på tråden i övrigt: skvallerdrev är smuts, men att snuskhummern nu kokar i ökenhetta är inget annat än poetisk rättvisa. Strålande exempel på hur gyllene regeln ska praktiseras, för dra ett namn ur hatten på meningsmotståndare och Fredrik hade hoppat över second breakfast för en chans att själv leda massakern.
Citera
2017-11-25, 14:53
Medlem
UT64s avatar
Den nya trenden att "be om ursäkt" som Ohly och Mogert försökt sig på kanske vore
något för Rohypnol-Fredde..

Inte för att jag tror att denne narcissist och knarkare verkligen bryr sig om sina offer,
men som ett litet välregisserat skådespel kanske han kunde vinna någon poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in