Citat:
Ursprungligen postat av
J39
Ja jag hoppas att det är såna som Nalin Pekgul och inte såna som måste ha hijab på sig och ha moskeer överallt. Tyvär så är dom minoriteten och majoriteten är inte ISIS krigare men de som jag nyss sa att jag hoppades att de inte försökte locka till. Det skulle vara bra om SD gick ut med att de ville ha en Hijab och Burkha ban.
Hijab tycker jag inte ska förbjudas, Burka däremot ja. Men jag anser också att maskering ska vara förbjudet att bära offentligt.
Så att vänsterextremister t ex som bär maskering vid demonstrationer ska tas in ifall de vägrar att ta av sig maskeringen, de bär ju den så att de kan kasta sten och begå kriminella gärningar utan att bli igenkända. Och Burka borde ju klassas som en maskering.
Hijab däremot bryr jag mig inte om, det enda som räknas är att de har ett val. Man borde istället bli hårdare med bestraffning utav religiöst tvång. Och då menar jag inte bara våldsamt tvång, utan också hets. Att man ska ha nolltolerans mot idioter som försöker att hetsa till sig religiös lydnad, idiot föräldrar som behandlar sina döttrar som piss för att de inte vill bära slöja t ex. De kanske inte slår henne, men de utsätter henne för psykologisk tortyr för att tvinga henne till att bära den. Istället för att förbjuda Hijab så tycker jag att det är bättre ifall vi försöker att göra allt vi kan för att kvinnor ska få välja själva så självständigt som möjligt, och då måste vi attackera religiös extremism i hemmet och ge mer stöd för de som utsätts av det.
Att vilja förbjuda Hijab är lite som att förbjuda Jeans ifrån mångas perspektiv.
Och om folk tvingats till att bära Jeans så hade det inte varit Jeansen som var problemet och behövde förbjudas, utan själva tvånget.