Citat:
Det finns helt riktigt undantag. Ett sådant fall är t. ex. Dahlsjö-fallet 1965.
Frågan är hade Lars någon anledning som inte vi känner till att hålla sig undan? Fanns någon sådan omständighet? Det vet vi förstås inte eftersom vi känner mycket dåligt till Lars Mittanks liv innan han försvann. Hur såg detta egentligen ut?
Den försvunne kan ha haft en eller flera anledningar till att vilja lämna detta liv bakom sig. Frågan man då helt naturligt ställer sig är: Hur klarade han av detta? I ett land där han inte kunde språket och ej kände till något närmare.
Min personliga uppfattning, som jag tidigare har omnämnt, är att jag tror att han numera är avliden. Det finns dock inget som pekar antingen mot det ena eller mot det andra hur det förhåller sig.
Frågan är hade Lars någon anledning som inte vi känner till att hålla sig undan? Fanns någon sådan omständighet? Det vet vi förstås inte eftersom vi känner mycket dåligt till Lars Mittanks liv innan han försvann. Hur såg detta egentligen ut?
Den försvunne kan ha haft en eller flera anledningar till att vilja lämna detta liv bakom sig. Frågan man då helt naturligt ställer sig är: Hur klarade han av detta? I ett land där han inte kunde språket och ej kände till något närmare.
Min personliga uppfattning, som jag tidigare har omnämnt, är att jag tror att han numera är avliden. Det finns dock inget som pekar antingen mot det ena eller mot det andra hur det förhåller sig.
Mystiskt är det, onekligen...
När en person försvinner så är det inte helt ovanligt att ingen vet med säkerhet när och var denne försvann, och varför.
Ibland finns det en sista känd iakttagelse, ex att man såg personen vid en viss plats vid ett visst klockslag. Där "hamnar" Lars Mittank. Men i Mittanks fall så ser vi även själva försvinnandet, visserligen på film och i efterhand, dock har många har sett själva försvinnandet även i realtid men då anade man inte att det skulle bli ett "försvinnande".
Det är väl nästan unikt, men det har du säkert bättre koll på.
Ändå vet vi ingenting om vad som faktiskt har hänt honom.
Och jag vet inte vad jag ska tro på, egentligen. De teorier som framkommit i tråden låter troligt...