2017-11-19, 06:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hammarby lyckades sälja till sina supportrar att 2017 var en mellansäsong och att det var ok med färre inspelade poäng än 2016 trots satsningar som Hamad, Tankovic, Svendsen, ny tränare... vilket gör att tålamodet kanske är kort 2018.

Lyckas Göteborg göra samma sak 2018 att det är en nystart och det 2019 som gäller?
Vad händer om det börjar stappligt 2018? Sparka tränaren igen verkar långsökt, måste ni åtminstone bli bäst i väst?

Vi vet ju alla om att 2018 och antagligen även 19 blir år där vi ska bygga upp nåt nytt, 2021 säger ju styranden att det ska bli guld senast. Som ett firande av stadens 400-årsfirande.
"Bäst i väst" skiter väl alla i? Krystade grejer bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Ska väl inte spela någon roll så länge tränaren är professionell, så lär gå åt helvete för Dalkurd

Det är å andra sidan rätt så professionellt att vilja ta steg uppåt klubbmässigt så den faran lär ju inte vara något hinder för hans arbete där. Sedan gör väl Dalkurd en säsong där dom slutar högre upp än oss 2018 bara därför...
Citera
2017-11-19, 08:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Dalkurds sportchef verkar ju vara ett stort barn.

Får han inte som han vill är alla andra dumma och elaka och då blir han ledsen.

Nu kan han få sitta med skägget i brevlådan och vara hatad av sin tränare som han vägrade en flytt uppåt i karriären.
Citera
2017-11-19, 10:38
Medlem
Plebeiis avatar
Brännström är den riktiga barnungen. Han skriver kontrakt som han gör allt för att bryta när något hetare dyker upp. Får han inte som han vill sätter han sig på tvären och tjurar, som om det vore konstigt att vilja ha betalt för någon man har under kontrakt.
Citera
2017-11-19, 11:57
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Brännström är den riktiga barnungen. Han skriver kontrakt som han gör allt för att bryta när något hetare dyker upp. Får han inte som han vill sätter han sig på tvären och tjurar, som om det vore konstigt att vilja ha betalt för någon man har under kontrakt.
Japp, samma sak som när han hade kontrakt med Bajens U-19 och dalkurd ville ha honom. Mupp.
Citera
2017-11-19, 17:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Dalkurds sportchef verkar ju vara ett stort barn.

Får han inte som han vill är alla andra dumma och elaka och då blir han ledsen.

Nu kan han få sitta med skägget i brevlådan och vara hatad av sin tränare som han vägrade en flytt uppåt i karriären.

Jag tror att ni tjänar på att få Poya Asbaghi istället för Brännström.
Citera
2017-11-19, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror att ni tjänar på att få Poya Asbaghi istället för Brännström.

Tror jag med faktiskt. Brännström känns aning överskattad, ska man dra det lite hårt så hade vem som helst kunnat ta upp Dalkurd till Allsvenskan. Jag vill även minnas att jag läst någonstans att Brännström har jättesvårt för riktigt gräs och att hans statistik på det underlaget är bedrövligt.

Annars så måste jag säga att det är överraskande att Blåvitt tar in en invandrare som tränare. Det såg man inte direkt komma.
Citera
2017-11-19, 18:46
Medlem
Aidoo kommer garanterat att hamna i en europeisk storklubb.
Hoppas att Bajen inte gjort bort sig vid en vidareförsäljning.

http://www.fotbolldirekt.se/2017/11/19/aidoos-dundersucce-belgien-forre-bajenstjarnan-hyllas-nu-stort/
Citera
2017-11-19, 20:42
Medlem
Jaxxxs avatar
Vem plockar J-Södras Kozica?
Citera
2017-11-19, 21:20
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx

Varit lite löst (?) snack om Peking under säsongen, spännande att se ifall det ligger något i det.
Citera
2017-11-19, 21:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx

Tycker han är rätt överskattad. Han är inget för ett allsvenskt lag som siktar på övre halvan.
Citera
2017-11-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Verkar bli Poya istället.
https://www.expressen.se/gt/sport/vandningen-han-tar-over-ifk-goteborg/

Då kan ju Kurderna sitta där med en tränare som inte vill vara där.
Så kan det gå om man spelar ett högt spel.
Thelin --> Mellberg --> Brännström --> Poy. Är det liknande tränare/spelidé? Jag erkänner att jag själv inte har koll.

Vem hade du tagit helst? Hur långt kontrakt fick Poya?
Citera
2017-11-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi vet ju alla om att 2018 och antagligen även 19 blir år där vi ska bygga upp nåt nytt, 2021 säger ju styranden att det ska bli guld senast. Som ett firande av stadens 400-årsfirande.
"Bäst i väst" skiter väl alla i? Krystade grejer bara.
Det annars rätt många klubbar som ska bevisa sig 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in