2017-08-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Obasi är flera klasser bättre än Strandberg. Känns som upplagt för strul, odds på att Carlos stryper MP?

Obasi är också tio år äldre och har ett kontrakt som går ut i vinter (väl)?
Citera
2017-08-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Hur vet du att de hade bestämt sig för att släppa honom redan då? Om det nu var så varför köpte Mff inte honom redan så att han var klar till andra omgången av CL?
Transferfönstret öppnade efter att registreringen till q2 stängt så den möjligheten fanns inte.
Citera
2017-08-09, 16:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
Skönt med en klassanfallare, MFF behöver verkligen en kontinuerlig målgörare och jag både tror och hoppas att Strandberg kan bli en sådan. Hur ser hans form ut, kan han gå in i truppen direkt? Fixar han att spela 90 minuter i nuvarande skick?
Citera
2017-08-09, 17:01
Avslutad
Citat:
Obasi är flera klasser bättre än Strandberg. Känns som upplagt för strul, odds på att Carlos stryper MP?
Rosenberg troligast
Citera
2017-08-09, 17:03
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Blir strandberg klar till fredagens match?

Nej det blir han inte. Kommer hit på söndag.
Tror inte han spelat från start heller oavsett,
Nog ingen som gör.
Då pga måste lära sig hur de spelar med bl.a. press-
Spelet.
Citera
2017-08-09, 17:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

23 oktober får han en ny chans på Sundgren.

Apropå Al-Hakim så dömer han matchen i morgon mellan Änglarna - Gnagarna.

Al-Hakim, Jonas E, Ekberg, ville91 och Johannesson är de bästa svenska domarna.
Citera
2017-08-09, 17:26
Avslutad
Skönt med Strandberg då har man äntligen fått den här anfallaren i alla fall jag suktat efter. Långt kontrakt men bra potential, bra att vi är så pass överlägsna denna säsong så att han får en lugn inkörningstid och inte ses som en "messias". Tålamod är nyckelordet då Strandberg inte spelat mycket det senaste året.

Annars så måste jag säga att jag är enormt nöjd med Dannes sommarfönster; Dahlin, Strandberg, Sarfo samt Bonke som jag vet tyvärr inget om. Får vi in Adegbenro från Viking (nåja, tror inte vi kan utmana ett turkiskt lag rent ekonomiskt) samt ifall ryktet om Larsson stämmer så är Danne på bra väg att redan nu värva in ersättarna till de spelare vars kontrakt går ut.
Citera
2017-08-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Transferfönstret öppnade efter att registreringen till q2 stängt så den möjligheten fanns inte.

Men om MFF hade kunnat värva Strandberg för 10 miljoner 15/7 så hade de troligtvis gjort det. Det troligaste är att priset gått ner senaste månaden. AIK behövde en spelare till kvalet och då var inte Strandberg tillgänglig för 10 miljoner. Om han hade varit tillgänglig för 10 miljoner redan då så hade AIK köpt honom eller pressat MFF till att köpa honom tidigare.
Citera
2017-08-09, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Grattis Malmö. Jag är galet avundsjuk. Jag står dock fast vid att jag nu aldrig vill se Carlos spela för Häcken igen.

Ni får hem en annan favorit hem istället, Ranégie.
Citera
2017-08-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Men om MFF hade kunnat värva Strandberg för 10 miljoner 15/7 så hade de troligtvis gjort det. Det troligaste är att priset gått ner senaste månaden. AIK behövde en spelare till kvalet och då var inte Strandberg tillgänglig för 10 miljoner. Om han hade varit tillgänglig för 10 miljoner redan då så hade AIK köpt honom eller pressat MFF till att köpa honom tidigare.
Så kan det förstås vara. Eller så tycker AIK att man gör en bättre affär i Obasi. Eller någon helt annan anledning.
Citera
2017-08-09, 17:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Skönt med Strandberg då har man äntligen fått den här anfallaren i alla fall jag suktat efter. Långt kontrakt men bra potential, bra att vi är så pass överlägsna denna säsong så att han får en lugn inkörningstid och inte ses som en "messias". Tålamod är nyckelordet då Strandberg inte spelat mycket det senaste året.

Annars så måste jag säga att jag är enormt nöjd med Dannes sommarfönster; Dahlin, Strandberg, Sarfo samt Bonke som jag vet tyvärr inget om. Får vi in Adegbenro från Viking (nåja, tror inte vi kan utmana ett turkiskt lag rent ekonomiskt) samt ifall ryktet om Larsson stämmer så är Danne på bra väg att redan nu värva in ersättarna till de spelare vars kontrakt går ut.

Larsson, vad har jag nu missat?
Citera
2017-08-09, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Larsson, vad har jag nu missat?

Eric Larsson från Sundsvall. Ersättare till Anton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in