2017-12-02, 12:55
Medlem
Eddahri om framtiden till Agentdirekt:
Citat:
Du är inte klar för Djurgården alltså?
– Nej, det är jag inte. Jag är ganska långt ifrån att vara klar för Djurgården just nu. Men jag stänger inte dörren för något, varken i Sverige eller utomlands, utan låter min agent sköta allt det där, säger Eddahri.

Verkar alltså som om dom jobbar för en utlandsflytt i första hand.
Citera
2017-12-02, 14:15
Medlem
Eldarn.s avatar
Hur ser det ut för Djurgården och Hammarby? Vill ha koll på våra rivaler. Blir det ett lugnare vinterfönster i år efter fjolårets storsatsning eller ska Bosse ut på marknaden igen? Behöver en anfallare och vänsterback om Käck lämnar. Några rykten? Stannar Engvall? Kan Kim hålla nivån han höll i slutet av 2017 under en hel säsong? Vad krävs för att ta nästa steg och gå om AIK kvalitetsmässigt och utmana Malmö?

För Bajens del måste ju resultaten börja komma, är truppen färdigbyggd nu efter Judas intåg och sommarfönstret eller ska fler danskar och spelare in? Allt känns bara jävligt oklart kring Bajen.
Citera
2017-12-02, 15:03
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
- Hur ska ni spela 2018?
- Vet inte.
- Det såg bra ut mot Örebro bort, ska ni in spela så?
- Jo, så ska vi spela
😉

Följdfrågan som inte ställdes.
- Varför spelade ni bara en match (mot Örebro borta) som ni skulle spela?
- Vi jobbar som att Jakob ska vara kvar.
Haha ja, det är mycket som är oklart nu.

Tror JJ och JM har starka viljor som inte riktigt överensstämmer. JM värvades som den flexibla och taktiska ”Mini-Mourinho” som skulle anpassa spelstil efter motstånd medan JJ nog vill att Bajen ska ha ett eget spel där snarare motståndarna får anpassa sig. Jag tror JJ vill att spelet ska se ut som Örebro borta men oklart hur JM ställer sig till det.

Skulle faktiskt inte förvåna mig om JJ försöker göra sig av med JM.

Problemet är egentligen styrelsen som först anställer JM och sen JJ utan några klara besked om vad som gäller. Enligt mig (och JJ tror jag) ges tränaren för mycket frihet. Framför allt tror jag styrelsen är för otydlig, även Nanne antydde det när han sade att klubben måste bestämma sig för hur de ska spela.
Senast redigerad av Plebeii 2017-12-02 kl. 15:07.
Citera
2017-12-02, 15:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Helt rätt. Han har varit bra även iår men det har ändå gått ner sig en del. Givetvis påverkar hela lagets prestation även honom men det är verkligen rätt tid att "skiljas" nu.

Det beror på hur långt man kör men det finns väl nån besöksparkering i närheten av treriksröset antar jag?
Det skall bli intressant vad vi plockar in under vintern. Nystarten bör märkas även om vi tar en förlängning med MSD som verkar nära. Det blir en billig backup på såväl hb som mitten. Han kommer ju inte direkt gnälla på utebliven speltid heller.

Ny ledtråd. Stefan Ståhl.
Citera
2017-12-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Haha ja, det är mycket som är oklart nu.

Tror JJ och JM har starka viljor som inte riktigt överensstämmer. JM värvades som den flexibla och taktiska ”Mini-Mourinho” som skulle anpassa spelstil efter motstånd medan JJ nog vill att Bajen ska ha ett eget spel där snarare motståndarna får anpassa sig. Jag tror JJ vill att spelet ska se ut som Örebro borta men oklart hur JM ställer sig till det.

Skulle faktiskt inte förvåna mig om JJ försöker göra sig av med JM.

Problemet är egentligen styrelsen som först anställer JM och sen JJ utan några klara besked om vad som gäller. Enligt mig (och JJ tror jag) ges tränaren för mycket frihet. Framför allt tror jag styrelsen är för otydlig, även Nanne antydde det när han sade att klubben måste bestämma sig för hur de ska spela.
Bajen i ett nötskal. Ingen kontinuitet eller idé som sträcker sig eller präglar över hela verksamheten. Man tar det som är tillgängligt och känns hett för stunden.

Vore fantastiskt roligt om dansken får foten efter att Bajarna talat sig varma om "nästa år".
Citera
2017-12-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Hur ser det ut för Djurgården och Hammarby?
DIF jagar inte en ny anfallare, iaf inte om man får tro Bosse. Vet inte om han räknar in Chiluyfa som verkar vara på G in.

DIF har erbjudit Käck ett nytt kontrakt, men samtidigt ryktas det om att man vill ha in Somi från ÖFK. Oklart om det är tänkt som breddspelare eller direkt ersättare isf. Käck i sin tur verkar inte helt inställd på en förlängning dock.
Citera
2017-12-03, 06:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Bajen i ett nötskal. Ingen kontinuitet eller idé som sträcker sig eller präglar över hela verksamheten. Man tar det som är tillgängligt och känns hett för stunden.

Vore fantastiskt roligt om dansken får foten efter att Bajarna talat sig varma om "nästa år".
Det finns visst idéer som präglar hela verksamheten, från juniorerna till a-laget. Ola Larsson redogjorde för dem på medlemsmötet och häromsistens i en pod. Sedan finns det ju - som jag upplever det - en diskrepans mellan vas Michelsen sagt och vad klubben (Larsson) säger.
Citera
2017-12-03, 11:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Tyckte det var rätt tydligt i 3-5-2 att Hammarby absolut inte till 100 % har kvar Michelsen som tränare om något annat dyker upp. På frågan om Michelsen är tränare 2018 var det ett ganska rejält slingrande svar i stil med "det är det vi utgår från nu ja" och "så som läget ser ut nu".

Skulle inte förvåna mig ett dugg om Hammarby får hybris och anställer en ny tränare innan säsongen börjar.
Citera
2017-12-03, 11:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tyckte det var rätt tydligt i 3-5-2 att Hammarby absolut inte till 100 % har kvar Michelsen som tränare om något annat dyker upp. På frågan om Michelsen är tränare 2018 var det ett ganska rejält slingrande svar i stil med "det är det vi utgår från nu ja" och "så som läget ser ut nu".

Skulle inte förvåna mig ett dugg om Hammarby får hybris och anställer en ny tränare innan säsongen börjar.

Det var rätt tydligt i 3-5-2 att man inte är på jakt efter ny tränare, grönvitasidan gjorde ett transcript av samtalet.

https://twitter.com/gronvita/status/935628703136145415

Man gör ett jävla fritt tolkande om man ser det som ett stöd för påståendet att man kickar Michelsen om ngt annat dyker upp.
Citera
2017-12-03, 11:58
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det var rätt tydligt i 3-5-2 att man inte är på jakt efter ny tränare, grönvitasidan gjorde ett transcript av samtalet.

https://twitter.com/gronvita/status/935628703136145415

Man gör ett jävla fritt tolkande om man ser det som ett stöd för påståendet att man kickar Michelsen om ngt annat dyker upp.

Jag tycker inte det där till 100 % säger annat än att man är ganska öppen för alternativ. Men men, olika tolkningar. Bajare eller utomstående kanske tolkar det olika.
Citera
2017-12-03, 12:05
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag tycker inte det där till 100 % säger annat än att man är ganska öppen för alternativ. Men men, olika tolkningar. Bajare eller utomstående kanske tolkar det olika.

Jag är mest nyfiken över vilken det av "vi jobbar efter förutsättningen att Michelsen är huvudtränare" som betyder att man letar ersättare? Bajen kommer inte kicka Michelsen om inget extremt inträffar (typ gör en Sarfo)
Citera
2017-12-03, 13:00
Medlem
jacoooops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag är mest nyfiken över vilken det av "vi jobbar efter förutsättningen att Michelsen är huvudtränare" som betyder att man letar ersättare? Bajen kommer inte kicka Michelsen om inget extremt inträffar (typ gör en Sarfo)
Säger inte emot dig, tror inte heller JM får foten, men JJ ger inget övertygande intryck. Det är inte bara det han säger, utan också hur han säger det. Det är mycket ”öh” och ”uhm” från JJ, men det kanske bara är sån han är.

Sen tror jag inte att JJ och JM riktigt kommer överens, de verkar ha olika syn på fotboll, men det kanske bara är jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in