Citat:
Här får jag dock försvara nuvarande foliehattar litegrann.
På den tiden då JAG var extremfoliehatt och även trodde på Chemtrails, så blev mina minnen postumt manipulerade genom att man gav en suggestiv frågeställning där jag ombads "minnas tillbaks i tiden", och även jag lurades att tro att jag aldrig sett contrails tidigare.
Tyvärr är detta samma metodik som använts för att ta fram sk. "förträngda minnen" som senare kom att generera minnen av allt från satanistiska organiserade barnövergrepp till alternativa vittnesmål kring Palmemordet så... well.. Uppfattningen "förträngda minnen" är numera Paria inom all erkänd vetenskap...
Men, våra "Hattar " ljuger inte MEDVETET när de säger att de aldrig observerat detta fenomen tidigare. De lider bara av Suggestiv Partiell Minnesmodulation.
Själv botades jag av ett par gamla foton jag hittade och som jag själv tagit... men.. de som INTE var tonåringar under 80-talet och därmed INTE hade en pocketkamera med sig vart de än gick och som var laddad med silveroxidfilm, HAR inga referenser som kan visa för dem att deras modifierade minne faktiskt INTE stämmer överens med verkligheten.
Chemtrail-tro är dock mer lik en religion än ett sök efter sanning, varpå min analys av vad som sker och hur i dessa hjärnor inte är några nyheter. Livets Ord, Jehovas, Scientologerna mfl arbetar på precis samma sätt.