2017-11-20, 00:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det är bara löjligt att ni (dvs du och andra chemtrailsbabblare) hela tiden påstår att de började uppträda först år xxxx (ja, ni kommer ju med hur många olika bud som helst). Ni talar inte sanning!

Här får jag dock försvara nuvarande foliehattar litegrann.

På den tiden då JAG var extremfoliehatt och även trodde på Chemtrails, så blev mina minnen postumt manipulerade genom att man gav en suggestiv frågeställning där jag ombads "minnas tillbaks i tiden", och även jag lurades att tro att jag aldrig sett contrails tidigare.

Tyvärr är detta samma metodik som använts för att ta fram sk. "förträngda minnen" som senare kom att generera minnen av allt från satanistiska organiserade barnövergrepp till alternativa vittnesmål kring Palmemordet så... well.. Uppfattningen "förträngda minnen" är numera Paria inom all erkänd vetenskap...

Men, våra "Hattar " ljuger inte MEDVETET när de säger att de aldrig observerat detta fenomen tidigare. De lider bara av Suggestiv Partiell Minnesmodulation.

Själv botades jag av ett par gamla foton jag hittade och som jag själv tagit... men.. de som INTE var tonåringar under 80-talet och därmed INTE hade en pocketkamera med sig vart de än gick och som var laddad med silveroxidfilm, HAR inga referenser som kan visa för dem att deras modifierade minne faktiskt INTE stämmer överens med verkligheten.

Citera
2017-11-20, 00:47
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Eftersom du läser mina inlägg lika bra som du tar till dig av fakta så får jag väl tala klarspråk.

1. Visa originalklippet från Pippi, utan så kallade "chemtrails".

2. Jag har, återigen, redan förklarat för dig varför det knappast är lätt att hitta specifika bilder på k-strimmor från 70-talets Sverige. Läste du inte det heller?

3. Varsågod, Blekinge, 50-tal (eftersom ni redan satt standarden på bevisnivån): https://dms-cf-02.dimu.org/image/012s8YstUDW9?dimension=1200x1200

1. Finns bara på VHS vad jag vet. Kolla hos nån kompis som har kvar det som jag gjorde.

2. 70-talets Sverige? Räcker pre-2000, för det var då Sverige började chemtrailas!

3. Källa till bilden, tack!
Citera
2017-11-20, 00:51
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
1. Finns bara på VHS vad jag vet. Kolla hos nån kompis som har kvar det som jag gjorde.

2. 70-talets Sverige? Räcker pre-2000, för det var då Sverige började chemtrailas!

3. Källa till bilden, tack!

1. Nej, det där funkar inte. Jag har inga vänner med Pippi på VHS. Du påstår en sak, du ska bevisa det. Låna banden av din kompis, rippa, ladda upp. Enkelt.

2. Återigen. Läs min tidigare förklaring. Det är ganska enkelt att förstå.

3. http://t-norum.bloggplatsen.se/kategori/295415-1950-tal/sida-4/ - Så, en bild räckte, sa du.
Citera
2017-11-20, 01:33
Medlem
Citat:

Stockholm 5 maj 1941: http://forum.flyghistoria.org/download/file.php?id=9966&sid=a060fbe7eaf05a78d991c3f1b0041 c78&mode=view

Skansen 1954: https://larsan13.files.wordpress.com/2014/05/gunillastapel_ettc3a5riluften1954.jpg

(London 1940: http://4.bp.blogspot.com/-LoO6NPDHitg/UIg0s6FiijI/AAAAAAAACJs/v0B2eXcO6DI/s1600/contrails.jpg)
Senast redigerad av martie666 2017-11-20 kl. 01:36.
Citera
2017-11-20, 07:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Jag kan intyga att det förr aldrig fanns strimmor som ens avlägset liknade detta, vansinnesbesprutande av himlen med streck kors och tvärs, vi nu kan se varenda dag.

Det finns två anledningar som jag kan se, att svenskarna inte vaknar upp till chemtrailandet:

1. Att MSM inte tar upp detta. Så länge som etablerad media håller käften, så tror folk att detta inte är något att oroa sig för, "det är nog bara lite vatten och ispartiklar som släpps ner på oss"...

2. Att chemtrailandet trappats upp väldigt sakta från och med början ca 2000-2001. Till en början chemmades vi bara ett fåtal gånger i månaden, sedan efter några år ett par gånger i veckan som mest, några år efter det två-tre gånger i veckan, sedan tre-fyra gånger i veckan, för att under de senaste åren närmare varje dag, med uppehåll endast under ett par-tre veckor under industrisemestern. Inte så fiffigt att chemtraila när så många ligger i sina solstolar och för en gångs skull lyfter blicken från sina mobiltelefoner till den soliga himlen...

Ungefär som den legendariska grodan som obekymrat låg i vattenbadet som så sakteliga värmdes upp tills det började närma sig kokpunkten, eller synen som sakta, sakta blir till det sämre, att man inte lägger märke till det när det går sakta, sakta, man vänjer sig och bryr sig inte, speciellt när våra myndigheter samtidigt hävdar att allt är som det ska med strecken och linjerena på himlen...

Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-20 kl. 07:29.
Citera
2017-11-20, 07:38
Medlem
Citat:
Jaha, så var det med den saken. Dags att sammanfatta DoÅ:s cirkus kring Pippi Långstrump-filmen.

Han påstår alltså att man efteråt har lagt in kondensstrimmor i en film från 1969, och att de inte fanns där vid inspelningen. Syftet påstår han vara att lura åskådarna att tro att det fanns sådana strimmor 1969, DoÅ hävdar nämligen att de inte existerade före år 2000. Det här har han gjort en stor affär av i ett 20-tal inlägg här på Flashback. Som "bevis" pekar han på en 15 sekunder lång sekvens, där det syns svaga kondensstrimmor på himlen. Inget annat bevis har förts fram, och inte heller kan han visa upp originalfilmen, som han påstår är utan de strimmorna. Men det är alltså enbart hans egna påståenden, inget annat.

Något som ser ut som strimmor syns under de 15 sekunderna, men verkligen inte tydligt. Naturlig fråga: Om man verkligen lade in strimmorna efteråt, varför gjorde man dom inte tydligare, om det är så förbannat viktigt att alla åskådare ser dem?

Jag och många med mig vet att den här sortens strimmor har funnits lååångt före år 2000. Min slutsats blir obevekligen: Inga strimmor har lagts dit efteråt, de fanns från början. Dels behövs de inte, dels fyller det "fusket" inget vettigt syfte. Dessutom har DoÅ inte visat minsta lilla bevis för sitt påstående.

Sammanfattningsvis: DoÅ har i ett 20-tal inlägg här bara presenterat rent trams!
Citera
2017-11-20, 07:42
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
1. Nej, det där funkar inte. Jag har inga vänner med Pippi på VHS. Du påstår en sak, du ska bevisa det. Låna banden av din kompis, rippa, ladda upp. Enkelt.

2. Återigen. Läs min tidigare förklaring. Det är ganska enkelt att förstå.

3. http://t-norum.bloggplatsen.se/kategori/295415-1950-tal/sida-4/ - Så, en bild räckte, sa du.

Kollade igenom alla de hundratals bilder från 1950-talet på sidan, och den bilden var den ENDA som ens kom i närheten av ett chemtrail...

Samma vad gäller 1990-talet i Sverige:

https://geoengineeringsverigebild.wordpress.com/aldre-bilder-3/natur-i-ostra-smaland/

"I denna bok från Länsstyrelsen i Kalmar län, som trycktes 1997 finns åtskilliga naturbilder, där himlen är fotograferad. När man gör denna typ av böcker väljer man alltid så nytagna bilder som möjligt. Det syns inte ett enda flygplansstreck i dessa naturbilder. Med tanke på att jag och andra som bor i dessa trakter numera fotograferar chemtrailsspridning mer eller mindre dagligen, så kan man undra varför flygplanen inte gav ifrån sig långa streck på himlen i slutet på 1990-talet."

VARFÖR BÖRJADE STECKEN OCH LINJERNA FRÅN FLYGPLAN UPPTRÄDA FÖRST PÅ 2000-TALET ???

Hände det nåt särskilt med flygplansmotorerna på 2000-talet, så att de började släppa strimmor efter sig, eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-20 kl. 07:45.
Citera
2017-11-20, 07:48
Medlem
Citat:

( först en massa babbel, sedan frågan nedan)

VARFÖR BÖRJADE STECKEN OCH LINJERNA UPPTRÄDA FÖRST PÅ 2000-TALET ???
Det gjorde dom inte!
De fanns låångt tidigare om än i mindre mängd eftersom flygtrafiken var mindre. Det där har vi påpekat för dig massor med gånger i den här tråden, det är fanimej på tiden att du lär dig något!
Citera
2017-11-20, 07:52
Medlem
Citat:
Det finns två anledningar som jag kan se, att svenskarna inte vaknar upp till chemtrailandet:

1. Att MSM inte tar upp detta. Så länge som etablerad media håller käften, så tror folk att detta inte är något att oroa sig för, "det är nog bara lite vatten och ispartiklar som släpps ner på oss"...

2. Att chemtrailandet trappats upp väldigt sakta från och med början ca 2000-2001. Till en början chemmades vi bara ett fåtal gånger i månaden, sedan efter några år ett par gånger i veckan som mest, några år efter det två-tre gånger i veckan, sedan tre-fyra gånger i veckan, för att under de senaste åren närmare varje dag, med uppehåll endast under ett par-tre veckor under industrisemestern. Inte så fiffigt att chemtraila när så många ligger i sina solstolar och för en gångs skull lyfter blicken från sina mobiltelefoner till den soliga himlen...

Ungefär som den legendariska grodan som obekymrat låg i vattenbadet som så sakteliga värmdes upp tills det började närma sig kokpunkten, eller synen som sakta, sakta blir till det sämre, att man inte lägger märke till det när det går sakta, sakta, man vänjer sig och bryr sig inte, speciellt när våra myndigheter samtidigt hävdar att allt är som det ska med strecken och linjerena på himlen...

Det finns en anledning till, och den är mycket bättre än de här två:

3. "Chemtrails" finns inte.
Citera
2017-11-20, 07:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Det gjorde dom inte!
De fanns låångt tidigare om än i mindre mängd eftersom flygtrafiken var mindre. Det där har vi påpekat för dig massor med gånger i den här tråden, det är fanimej på tiden att du lär dig något!

NU LJUGER DU IGEN !!!

Följande har vi påtalat för er yrkesförnekare flera gånger tidigare, men ingenting fastnar eftersom ni tydligen har nån agenda med era lögner...

Statistik - Flygtrafiken har minskat det senaste decenniet:

http://trafa.se/PageDocuments/Luftfart_2013.pdf
http://blueshift.nu/hur-smhi-ljuger-om-chemtrails/

...detta samtidigt som chemtrailandet ökat markant!

Förklara tack!
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-20 kl. 08:00.
Citera
2017-11-20, 10:07
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Kollade igenom alla de hundratals bilder från 1950-talet på sidan, och den bilden var den ENDA som ens kom i närheten av ett chemtrail...

1. Du bad om en bild.

2. Så, har du rippat och laddat upp Pippi än?

3. Jag noterar att du fortfarande undviker Nato-frågan.
Citera
2017-11-20, 10:43
Medlem
Citat:
NU LJUGER DU IGEN !!!

Följande har vi påtalat för er yrkesförnekare flera gånger tidigare, men ingenting fastnar eftersom ni tydligen har nån agenda med era lögner...

Statistik - Flygtrafiken har minskat det senaste decenniet:

http://trafa.se/PageDocuments/Luftfart_2013.pdf
http://blueshift.nu/hur-smhi-ljuger-om-chemtrails/
...detta samtidigt som chemtrailandet ökat markant!
Förklara tack!
Vad är detta för trams? Kan du inte läsa innantill?? Eller är du så korkad att du inte begriper det du läser???

Du frågade:
VARFÖR BÖRJADE STECKEN OCH LINJERNA UPPTRÄDA FÖRST PÅ 2000-TALET ???
Jag svarade:
Citat:
Det gjorde dom inte!
Varje normalbegåvad person (du hör uppenbarligen inte till den gruppen) inser att jag menar årtiondena före år 2000. Otroligt att det gick över din fattningsförmåga! Flygstatistik från senaste decenniet hör inte hit.

Men det där är inte det viktiga. Det är att den här sortens trams om småsaker gör att ni tar fokus från det som borde vara det centrala i chemtrails-debatten. Ni "chemtrails"-apostlar måste helt enkelt hantera frågor som:
- Var tillverkas dessa enorma mängder chemtrailsvätska som ni påstår sprids ut?
- Hur transporteras vätskan från fabrikerna till flygplatserna utan att någon utomstående ser det?
- Hur, och av vilka, lastas chemtrailvätskan ombord på planen? Utan att någon utomstående ser det, och utan att planet får övervikt. Det måste röra sig om tiotals ton per flygplan.

- (osv, osv det går att fortsätta ett bra tag till.)

Varsågoda att svara, ordet är ert!
Senast redigerad av pewana 2017-11-20 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in