2017-11-20, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jag kan intyga att dom strimmor jag såg som barn definitivt inte var från flyguppvisningsplan utan från plan som flög på full marschhöjd. Att man lägger på rökeffekter från uppvisningsplan är ju självklart eftersom detta ser häftigt ut och flyguppvisningsplan aldrig flyger på dom höjder där strimmor uppstår naturligt men jag kan intyga att det inte var uppvisningsplan jag såg som barn.

Jag kan intyga att det förr aldrig fanns strimmor som ens avlägset liknade detta, vansinnesbesprutande av himlen med streck kors och tvärs, vi nu kan se varenda dag.
Citera
2017-11-20, 00:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Givetvis för att chemtrailandet i Sverige började kring 2000, innan det chemtrailade inte NATO i Sverige...
Vad var dom strimmor jag såg som barn på 70-talet om det inte förekom några strimmor före 2000?
Citera
2017-11-20, 00:18
Bannlyst
Citat:
Vad var dom strimmor jag såg som barn på 70-talet om det inte förekom några strimmor före 2000?

Hallucinos?
Citera
2017-11-20, 00:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Hallucinos?
Nej nu griper du allt halmstrån. Skulle alla k-strimmor jag sett ända sedan 70-talet ända fram till 2000 och som även andra jag känner sett vara hallucinationer? Låter inte sannolikhet med tanke på att jag inte upplevt några hallucinationer utöver detta. Att det är mera strimmor idag är ju självklart då det går fler plan idag men k-strimmor fanns långt tidigare.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-11-20 kl. 00:23.
Citera
2017-11-20, 00:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag kan intyga att det förr aldrig fanns strimmor som ens avlägset liknade detta, vansinnesbesprutande av himlen med streck kors och tvärs, vi nu kan se varenda dag.

Och det beror på tre saker:
- fler flygplan
- modernare motorer som lättare skapar k-strimmor
- flygplanen flyger högre där det är kallare

Däremot så är det ställt utom tvivel att k-strimmor har funnits minst 70 år.
Citera
2017-11-20, 00:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Du kan inte själv visa det där Pippi-klippet som du fått pippi på.

Här är klippet, återigen, eftersom du inte följer tråden, 3:25-3:40 min:

https://www.oppetarkiv.se/video/3192627/pippi-langstrump-avsnitt-1-av-13

"Negerkung" klipptes bort, men Chemtrails lades till...

Varför, om inte för att få folk att tro att detta pågått länge?

Citat:
Och svar på varför det inte finns någon skattkista full med bilder på k-strimmor från 70-talet har du redan fått.

Skattkista med bilder?

En endaste bild pre-2000 (vi började chemtrailas kring 2000) från Sverige räcker!

Klarar du av det?
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-20 kl. 00:42.
Citera
2017-11-20, 00:28
Medlem
Citat:
Då har du stängt dina ögon, eller rensat hjärnan på minnen.
Även jag kan intyga att jag har sett kvarliggande strimmor efter flygplan, sedan 1950-talet och vartenda år därefter. Och det har inte varit flyguppvisningar, utan plan på reguljära turer.

Det är bara löjligt att ni (dvs du och andra chemtrailsbabblare) hela tiden påstår att de började uppträda först år xxxx (ja, ni kommer ju med hur många olika bud som helst). Ni talar inte sanning!
Citera
2017-11-20, 00:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

"Negerkung" klipptes bort, men Chemtrails lades till digitalt i Pippi Långstrump:

Varför, om inte för att få folk att tro att detta pågått länge?
Har du någon länk till originalet dvs utan digital remastering så man kan jämföra?
Citera
2017-11-20, 00:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Här är klippet, återigen, eftersom du inte följer tråden[/b], 3:25-3:40 min:

"Negerkung" klipptes bort, men Chemtrails lades till digitalt i Pippi Långstrump:

I klippet ser vi tydliga k-strimmor.
Vad vi eftersökte var originalet där det påstås att det inte finns strimmor.
Citera
2017-11-20, 00:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Har du någon länk till originalet dvs utan digital remastering så man kan jämföra?

Du får göra som jag, kolla med nån kompis som har kvar VHS-banden!
Citera
2017-11-20, 00:40
Medlem
Men hörrni, Skulle det kunna vara de där ettusenfemhundra liter vattenånga som är restprodukten vid förbränningen av jetbränslet som syns efter planen?

Låter det inte lite rimligt ändå va?

Tillsammans med den vansinniga ökningen av flygtrafik alltså, det borde väl räcka som svar på vad man ser?

Har Ni ens någon aning om hur mycket plan det surrar runt i luften en vanlig dag?

Jag bara undrar om Ni ens funderat på det eller om den naturliga, enkla förklaringen inte ens finns i Erat medvetande för den är för enkel.

Missförstå mig rätt nu, jag är öppen för att det kan finnas något bakom varje konspiration och det pratades en del om os-invigningen i moskva -80, då det förväntade pissvädret helt plötsligt vände och blev fint, väderpåverkan av sovjeterna, likadant några förstamaj-parader där prognosen fick jättefel.
Till och med i seriertidningsvärlden har det ju "seedats" moln för att få regn på önskad tid och plats så att det går att påverka väder till viss del kan ju vara sant, men att gå därifrån till att på global skala förgifta/påverka väder/dumpa avfall Utan att det minsta bevis dyker upp finner jag om inte omöjlig så åtminstone högst osannolikt.

Avfallsdumpningen faller ju på sin egen orimlighet då man inte kan styra Vart det faller ut så den skyldige kan ju få det i huvudet, väderpåverkan är ju lite rimligare men varför smyga med det?
Kvar blir förgiftning som skulle kunna funka om man själv sitter på motgift men ärligt, varför så jäkla svårt sätt som flygbesprutning från 10 000m höjd?
Man har Ingen aning om var det hamnar och vilka som får det på sig, skulle lika gärna kunna avliva de som de vill ha kvar som de som ska bort.
Det är ju högre sannolikhet att de sprayade massorna anpassar sig till de små doser de får och utvecklar imunitet än att det påverkar något vi ännu inte kunnat mäta än att vi helt plötsligt lämnar in men det får vi väl se.

Så, vilket låter troligast?

En elit sprayar välden på måfå och hoppas rätt personer ska överleva så de har sina slavar i framtiden samtidigt som de själva har motgift och Ingen inblandad i denna världsomfattande konspiration läcker detta?

Eller

Den helt normala restprodukten på 1500 liter vattenånga per sekund från förbränningen av bränslet från de otaliga plan som fraktar folk till affärsmöten och fylleresor i en aldrig tidigare skådad omfattning är vad vi ser där uppe?

Jag vet vad jag sätter mina pengar på, men rent krasst så spelar det ju ingen roll om man ska hårddra det då ett gäng som kan utföra detta Och hålla det hemligt, Det gänget har redan vunnit ändå!
Citera
2017-11-20, 00:41
Medlem
boneheads avatar
Citat:

Skattkista med bilder?

En endaste bild pre-2000 från Sverige räcker!

Klarar du av det?

Eftersom du läser mina inlägg lika bra som du tar till dig av fakta så får jag väl tala klarspråk.

1. Visa originalklippet från Pippi, utan så kallade "chemtrails".

2. Jag har, återigen, redan förklarat för dig varför det knappast är lätt att hitta specifika bilder på k-strimmor från 70-talets Sverige. Läste du inte det heller?

3. Varsågod, Blekinge, 50-tal (eftersom ni redan satt standarden på bevisnivån): https://dms-cf-02.dimu.org/image/012s8YstUDW9?dimension=1200x1200
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in